Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gold Rush - experimentstrategi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Har inte testat själv, så kan inte kommentera resultaten, kan vara nåt med prisscript, slippage osv.
    Annars generellt, om simulering inte stämmer med verklighet kan det bero på att man animerar per minut bara. Prova 5 sek-alternativet istället.


    Jag har testat med både 1s och 5s med is stort sett samma resultat.
    AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

    Comment


    • OK, men skedde livehandeln på samma maskin?

      Comment


      • Testade på Live maskinen, då stämde det bättre, skillde bara en affär.

        I går blev resultatet live 150kr plus 22 avslut, på Testkontot 399,40kr 22 avslut, simulerat 442,21kr 24 avslut.
        Attached Files
        AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

        Comment


        • Stämmer bra med vad jag fick själv. Det var ovanligt många affärer igår med små vinster, men det gick plus även skarpt.

          Comment


          • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
            Stämmer bra med vad jag fick själv. Det var ovanligt många affärer igår med små vinster, men det gick plus även skarpt.
            Ni som har kört modellen en lägre tid, går ni plus? Om slippage är som i fredags, ca 0,07% så försvinner edgen.
            AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

            Comment


            • Jag har kört GoldRush skarpt mot Guld, OMXS30 och DAX nu några veckor.

              Mot guldet är min uppfattning att det fungerar bra.
              Värre med indexarna. Tycker att modellen ofta gör bra entrys men vid stora fall så finns det inget skydd.

              Jag har labbat med den fasta TP modellen som finns i AT men även med en Tralling modell som finns här på forumet. Det har tagit väldigt många plus-affärer men tyvärr några stycken med stora DrawDowns.

              Jag tror den går att få riktigt bra för index men det behövs något mer filter.
              Har (tyvärr) inte AT Pro så jag har inte kunnat backtesta. Det har fått bli Try-and-Error

              Ska också säga att anledningen till att jag gillar modellen och testat den så hårt är just att jag hellre tar många små affärer med små vinster än färre affärer. Fick en ordentlig smäll i Mars, sedan dess ligger jag inte gärna över natten med innehav.

              /Johan
              Last edited by Solgubbe; 2020-08-18, 18:19.

              Comment


              • Du får gärna testa Pro nån månad! Maila så löser vi det.

                Comment


                • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Det går fint eftersom koden i Gold Rush inte använder globala celler.

                  Man kopierar först ordermodellen, och därefter triggerscriptet så att man är fri att redigera för ny tillgång osv.

                  Då är det bara att ansluta kopian till tex en valuta på ett annat testkonto. (eller tom samma testkonto)



                  PS: Är själv lite sugen på att se om det går att göra en version för Bitcoin.
                  Försöker att ta ladda hem ner instrumeten "BOTCOIN XBT" och "TRACK BITCOIN VON" men får ett meddelande
                  -"2 instrumnet är passande-klassade enligt MIFID2 och expluderas från upplägg just nu för dig."

                  Vad ska jag göra för att kunna ladda hem dom instrumenten?
                  AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

                  Comment


                  • Det låter som att det saknas godkänt kunskapstest hos Nordnet för trackers. Då larmar APIet om otillräcklig användarbehörighet osv.

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Det låter som att det saknas godkänt kunskapstest hos Nordnet för trackers. Då larmar APIet om otillräcklig användarbehörighet osv.

                      Se där ja, Krypto hade en egen kunskapstest :-)
                      AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

                      Comment


                      • Testade en variant med keltner band, fungerar det med, men den kursdatan kan inte vara riktig, blir allt för bra.

                        Här är en short variant.

                        Kod:
                        {Short}
                        i1(
                        block1=and(and(eqv(yearnumber(),2018),eqv(monthnumber(),4)),eqv(dayofmonth(),11))
                        block2=and(and(eqv(yearnumber(),2017),eqv(monthnumber(),1)),eqv(dayofmonth(),10))
                        block3=and(and(eqv(yearnumber(),2020),eqv(monthnumber(),6)),eqv(dayofmonth(),16))
                        
                        blockX=and(and(not(block1),not(block2)),not(block3))
                        
                        samma_dag=eqv(int(date()),int(d))
                        efter0802=or(and(eqv(xtime(date(),h),8),ge(xtime(date(),m),15)),ge(xtime(date(),h),9))
                        öppet=and(lt(xtime(date(),h),19),efter0802)
                        
                        ma26e=mov(c,26,e)
                        range=mx(atr(5),5)
                        u1_keltner=add(ma26e,mult(range,0.5))
                        u2_keltner=add(ma26e,mult(range,0.75))
                        l1_keltner=sub(ma26e,mult(range,0.5))
                        l2_keltner=sub(ma26e,mult(range,1.5))
                        
                        draw(u1_keltner,3,dgqb)
                        draw(u2_keltner,5,bqb)
                        draw(l1_keltner,7,rqb)
                        draw(l2_keltner,8,mqb)
                        draw(ma26e,6,dwqb)
                        draw(mult(0,5),0,wsbf)
                        
                        senast_buy=gt(lasttrade(b,d),lasttrade(s,d))
                        innehav=lt(portfolio(v),0)
                        shrt1=gt(c,u1_keltner)
                        shrt2=and(shrt1,eqv(portfolio(v),0))
                        shrt3=and(gt(c,u2_keltner),or(eqv(lasttrade(s,3),1),and(innehav,senast_buy)))
                        shrt4=and(or(shrt2,shrt3),öppet)
                        retval(if(shrt2,1,if(shrt3,2,0)),3)
                        mult(and(shrt4,blockX),10)
                        
                        )
                        
                        {@A(0,)}
                        Kod:
                        {Cover}
                        i1(
                        samma_dag=eqv(int(date()),int(d))
                        efter0802=or(and(eqv(xtime(date(),h),8),ge(xtime(date(),m),2)),ge(xtime(date(),h),9))
                        öppet=and(lt(xtime(date(),h),20),efter0802)
                        stängning=and(eqv(xtime(date(),h),19),gt(xtime(date(),m),50))
                        day=cmpref(c,0,a)
                        
                        ma26e=mov(c,26,e)
                        range=mx(atr(5),5)
                        u1_keltner=add(ma26e,mult(range,0.1))
                        u2_keltner=add(ma26e,mult(range,0.25))
                        l1_keltner=sub(ma26e,mult(range,0.1))
                        l2_keltner=sub(ma26e,mult(range,0.1))
                        
                        innehav=lt(portfolio(v),0)
                        senaste_sell=gt(lasttrade(s,d),lasttrade(b,d))
                        cover1=and(lt(c,l1_keltner),innehav)
                        cover2=and(and(lt(c,l2_keltner),eqv(lasttrade(s,3),2)),senaste_sell)
                        cover3=and(or(or(cover1,cover2),stängning),öppet)
                        retval(if(cover1,0,if(cover2,1,0)),3)
                        mult(cover3,10)
                        )
                        
                        {@A(0,)}
                        AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

                        Comment


                        • Coolt, hur blev simuleringen?

                          Comment


                          • Våldsam
                            Screenshot_46.png
                            AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

                            Comment


                            • Jösses! 0,13% per trade är ändå inte helt orimligt, men visst - kör det på testkonto skarpt med minis ett tag för att se om det håller ihop live.

                              Comment


                              • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                                Jösses! 0,13% per trade är ändå inte helt orimligt, men visst - kör det på testkonto skarpt med minis ett tag för att se om det håller ihop live.

                                Ja det är nog värt besväret, behöver inte så stora marginaler med så många signaler för att det ska bli bra, men ser att det går att tweeka skripten för att få större marginal med färre signaler.
                                AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

                                Comment

                                Working...
                                X