Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Terminator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Jag såg att du hade ett fel där Short skedde på Säljkurs + 0,25 punkter vilket ju är väldigt riskabelt eftersom man troligen inte får avslut direkt. Det ändrade jag och återanslut modellen. Vi får kolla lite noggrannare om det finns fler sådana fel som jag missade när jag var inne sist.

Comment

Makuleras inte ordrar som inte går igenom ?

Mvh
      Rikard

Comment

Berra, du kan leka med detta.
        Hittade scriptet som jag lekte med förut. För köpscriptet och exit köp:
        Om kursen är mindre än 3 punkter från senaste köp tas ingen ny köpposition, men exit om har öppen säljposition. Släpp1 används om bara closekursern ska beaktas. Om closekursen är mindre än 3 punkter från senaste köp, men en viss tid har gått används släpp3. Byt ut b i lasttrade till s för säljscriptet och exit sälj.

Kanse Rikard kan kolla om detta fungerar.

senastep=if(eqv(int(lasttrade(s,d)),int(d)),lasttrade(s,p),0)
        släpp1=ge(abs(sub(c,senastep)),3) {byt 3, välj antal punkter från senaste köp}
        senastet=if(eqv(int(lasttrade(s,d)),int(d)),mult(frac(lasttrade(s,d)),1440),0)
        släpp2=gt(sub(mult(frac(d),1440),senastet),45) {byt 45, välj antal minuter från senaste köp}
        släpp3=or(släpp1,släpp2)

Comment

Ursprungligen postat av seadragon Visa inlägg
          Om kursen är mindre än 3 punkter från senaste köp tas ingen ny köpposition, men exit om har öppen säljposition. Släpp1 används om bara closekursern ska beaktas. Om closekursen är mindre än 3 punkter från senaste köp, men en viss tid har gått används släpp3. Byt ut b i lasttrade till s för säljscriptet och exit sälj.

släpp2=gt(sub(mult(frac(d),1440),senastet),45) {byt 45, välj antal minuter från senaste köp}
          släpp3=or(släpp1,släpp2)

Tackar, det skall jag kika på ikväll

Mvh
          Rikard

Comment

Tack sedragon, ska se om jag begriper hur göra i kväll, sen vore det ju toppen om Gurun Rikard ville kika på om det skulle funka att koppla ihop.
            Berra

Comment

Scriptet gäller för sälj och inte köp

Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg

Mvh
              Rikard
              Jag såg att scriptet avser en blockering av sälj, för köp byt ut s till b i lasttrade funktionen.

Comment

Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg

Mvh
                Rikard
                Ursprungligen postat av seadragon Visa inlägg

släpp3=or(släpp1,släpp2)

Hoppsan, tog fel inlägg vid quote.

Jag såg att scriptet avser en blockering av sälj, för köp byt ut s till b i lasttrade funktionen.

Comment

Antal avslut

Hej!

Har precis köpt in Autostock Trader och håller nu på med att förhandla om en depå hos Nordnet.

Om jag kör enligt strategin Terminator hur många avslut får jag då i snitt per dag? 2, 4 6?

Jag har talat med Nordnet och jag har en möjlighet att komma in på pro eller Active trader nivån direkt vilket ju sparar ett antal kronor i början.

Anders

Comment

Grattis! Bra att du får bästa courtage direkt. Terminator kan ju justeras lite olika med tanke på volatilitet etc, men det blir ungefär som du säger - mellan 2 upp till kanske 8 avslut per dag i värsta fall.

Comment

Lämplig flytstopp

Jag har gjort en del förändringar i min Terminator och skulle även vilja testa lite med en kombination av lämplig flytstopp åt bägge hållen mellan breakout-nivåerna.

Har någon förslag på lämplig flytstopp till dettta vore jag tacksam.

Mvh Rikard

Comment

Stoploss Mini är ju enklast att använda. Men annars kan vi självklart hjälpa dig att bygga en egen stopp anpassad som du vill ha den.

Comment

jag har kikat lite på dem, mini kort är krypterad men inte mini lång.

De är kanske ett alternativ att börja med som ett experiment men inte sofistikerade nog för mina framtida idee´r.
                          Har du dem okrypterade så jag kan prova lite ?

Jag har ideer om ett eget skydds-script som jag vill använda generellt när jag tar en position, den behöver jag din hjälp med för att spara egen tid.
                          Jag kommer att maila dessa ideer senare.

//Rikard

Comment

Självklart hjälper vi till! Stoploss Mini kort okrypterad:

stoppgräns1:=Abs(If(SupRes(U),SupRes(U),3))
                            larmkod:=If(Abs(Cash(M)),Abs(Cash(M)),0)
                            lastsell:=LastTrade(S,P)
                            innehav:=Portfolio(v)
                            mv1:=Mov(s,3,s)
                            fastmfi:=Mov(LinReg(Mfi(3),4),6,e)
                            mfiupp:=Lt(HhvBars(fastmfi,2),1)
                            i3(
                            serverok=Gt(GetGVar(999),0)
                            triggnivå=Add(lastsell,stoppgräns1)
                            stoploss=And(Gt(mv1,triggnivå),Gt(s,triggnivå))
                            start=if(ge(d,LastTrade(s,d)),s,9999)
                            minhittills=Mov(Llv(start,5000),4,s)
                            högstav=Sub(lastsell,minhittills)
                            level1=Add(minhittills,stoppgräns1)
                            flytstopp=And(Gt(s,level1),Gt(mv1,level1))
                            antalnu=Retval(Portfolio(v),3)
                            Draw(If(And(Gt(larmkod,0),Lt(innehav,0)),level1),8,gqb)
                            signal1=And(And(mfiupp,And(flytstopp,Lt(innehav,0))),Gt(larmkod,0))
                            signal2=And(serverok,signal1)
                            Mult(signal2,10)
                            )

Comment

Jag har testkört Terminator i 8 dagar nu och får väl säga att den sköter sig riktigt bra. Dag 1. -1p, 2. +12p, 3. -7,25p, 4. +0,5p, 5. -4,25p, 6. -3,5p, 7. +1,75p, =-1,75 och dag 8 +21p =+19,25p. Det är med oförändrade bara nedladdat ser ganska ok ut, men som med alla andra så går det inte när det kastas upp och ned och upp och ned då hamnar den fel men har lite finurligt gått ur marknaden innan det har rusat allt för långt åt fel håll.
                              Berra

Comment

Trevligt att höra! Jo, tanken är att den inte ska ligga kvar alltför länge i "död" marknad och bara vända position. Då är det bättre att ligga utanför. Det man kan säga är ju att när det väl drar så är Terminator garanterat med. Du kan själv justera filtret där "enable" sätts, och ändra antal punkter och staplar som ska tas hänsyn till. Glöm i så fall inte att ändra i alla 4 scripten så att det blir likt överallt.

Comment

Working...
                                X