Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wintrade stängs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Hej!
    Allt försvunnit AT laddar upp och stängs efter några sekunder Det är nu hela tiden idag. dessutom trading halt meddelande i nyheter meny. Kanske det är något p.g.a realtid kurser problem efter wintrade.
    Kanske vore bra om vi får en helhet lösning förslag.
    Mvh

Comment

Har börjat starta om igen här med

Comment

Kan förstå att det inte är lätt att hitta lösningen men vid omläggningen av och förändringar i datasystem måste väl ändå någon form av tester gjorts, det här är ju helt oacceptabelt.

Stora värden ligger investerade och programvaror och Feeds får fritt löpa amok.

Comment

Det är ett komplicerat problem som har med flytt av ETP från en Market till en annan att göra. Vi har en dialog just nu med Nordnet om steg som tas för att få upp systemen igen och att rätt Identifiers används för ordrar. Det kommer ta en stund till, och vi lägger info på startsidan på vår webbplats om utvecklingen.

Comment

Dagens tips:
            Inför alla omläggningar i system, gå all in short

Comment

Ursprungligen postat av WOK Visa inlägg
              Min AT har fungerat med Feed för OMX men inte för Mini fram till för en stund sedan, ca 11 tiden.

Men nu dog den helt och startar om hela tiden.
              Samma här. Inte lätt att följa rekommendationen på hemsidag då;

"För att undvika problem när inloggningen kommer igång kan det vara en bra ide att pausa orderläggningen redan nu. Det görs genom att klicka på den orange-färgade knappen i statusfältet (längst ned) och kryssa för Pausa all automatisk orderläggning"

Comment

Jag har lyckats pausa min genom att bevaka uppstarts proceduren och vara snabb som tusan med att klicka i Pausad orderläggning.

Comment

Någon som har lyckats att få igång allt? Jag får ingen feed och NAT startar om sig.

Comment

Nope, samma status här. Konstant omstart...

Comment

Inloggningen är fortfarande nere i väntan på resten av systemen, vi meddelar så snart vi är online.

Comment

Hur smart är det att både lägga ner Wintrade samt flytta ETP:er från en marknad till en annan under samma mjukvaruuppdatering? Måste vara någon som räknat på det och kommit fram till en samordningsvinst. Nu fick vi ju istället samordningskaos. Ska det va kaos så är det lika bra att ta till rejält på en gång!
                        mvh
                        Bertil

Comment

Precis, istället för att riskera störningar 2 dagar så blir det 1 = bättre

Comment

Jag menar att man ju kunde ha smygflyttat det minst handlade instrumentet från den ena marknaden till den andra. Då kunde man i lugn och ro analyserat problemen och löst dem med minimalt antal kunder drabbade. Då man väl lärt sig hur man skulle gå till väga kunde man förberett sig och två dagar därefter flyttat övriga instrument.

Comment

Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                              Jag menar att man ju kunde ha smygflyttat det minst handlade instrumentet från den ena marknaden till den andra. Då kunde man i lugn och ro analyserat problemen och löst dem med minimalt antal kunder drabbade. Då man väl lärt sig hur man skulle gå till väga kunde man förberett sig och två dagar därefter flyttat övriga instrument.
                              Njjjjaaaaeee man kan göra så men det är inte rätt ;-)

En testmiljö hade varit bra att ha. :-)

Comment

Tror inte det är så enkelt, då hade de nog gjort det.

Comment

Working...
                                X