Väldigt trist om du inte är nöjd, vi gör vad vi kan för att saker ska löpa smidigt som tänkt, men förr eller senare åker även vi på problem som nu, lyckligtvis är det inte så ofta, jag kommer inte ihåg exakt men förra gången vi hade en rejäl driftstörning var i januari 2013 då APIet hos Nordnet behövde uppdateras och låg nere några timmar. Inte vårt fel den gången heller. Det är komplexa system som kan krångla ibland. Är man missnöjd har vi inga problem med att stänga licensen och kreditera innestående belopp. Hos oss sitter man inte fast i några avtal etc.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Wintrade stängs
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Palgrave Visa inläggSlik ser min lista ut. Vilke er de nye minis? Finner ingen, kanskje de med "D01" ?
Comment
-
Ursprungligen postat av Palgrave Visa inläggSlik ser min lista ut. Vilke er de nye minis? Finner ingen, kanskje de med "D01" ?
Comment
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggDra ur proppen. Menar du börja från scratch?
Stänga positionerna på Nordnet manuellt och helt börja om från början eller vad?
Eller stänga positionerna manuellt via AT? Hur på bästa sätt?
Tycker det är en relevant fråga i nuläget..Last edited by torkelab; 2017-12-03, 21:59.
Comment
-
Ursprungligen postat av torkelab Visa inläggJag menar att de flesta ligger ju i positioner nu, hur är bästa sätt att agera nu på måndag?
Stänga positionerna på Nordnet manuellt och helt börja om från början eller vad?
Eller stänga positionerna manuellt via AT? Hur på bästa sätt?
Tycker det är en relevant fråga i nuläget..
Hur man gör för att fixa till manuellt beror på problemet.
Har du problem med minisarna så får du sälja dem manuellt på Nordnets hemsida.
Gör du en reset av hela programmet, typ installerar om så får du sälja manuellt på hemsidan.
Om allt funkar och du vill nolla allt så beror det lite på strategi. Raptor kan du kränga innehavet och så ska det replikeras en sälj. Warthog kan återaktiveras igen pga detta så då måste du sälja av innehavet. Stänga av ordermodellerna. Starta om på ett nytt konto.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDet ska gå fint att köra vidare utan att stänga några positioner.
Kan du förklara?
Comment
-
Ursprungligen postat av torkelab Visa inläggOk, men om man ändå vill? Har för mig man säljer av omx-positionen..?
Kan du förklara?
Om du vill för skojs skull och allt funkar sälj din fiktiva omx position
Om du vill för inget funkar och du raderar allt. Sälj dina etp-er. Och installera om.
Comment
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggLäs mitt inlägg
Om du vill för skojs skull och allt funkar sälj din fiktiva omx position
Om du vill för inget funkar och du raderar allt. Sälj dina etp-er. Och installera om.
Comment
-
Ursprungligen postat av torkelab Visa inläggTycker inte detta är skoj som du säkert förstår..det är ju riktiga pengar på spel..och tror fler med mig känner sig osäkra i denna situation
Comment
-
Ursprungligen postat av torkelab Visa inläggTycker inte detta är skoj som du säkert förstår..det är ju riktiga pengar på spel..och tror fler med mig känner sig osäkra i denna situation
Om det funkar så behöver du inte sälja såvida du inte har bestämt dig att sälja ändå (vilket jag inte tror)
Funkar det inte så har du bara två val.
1) Sälja allt manuellt (stäng av först)
2) Försöka rigga upp det utan att sälja. Men du verkar osäker så då är det bäst att prata med supporten först.
*) Jag är i samma båt som du och har ca 30 strategier igång och en ganska stor marknadsexponering och ganska komplexa system. Men funkar det inte imorgon så sätter jag allt på paus och utvärderar situationen. Säljer av om det är sista utvägen.Last edited by HenrikSyst; 2017-12-04, 08:23.
Comment
-
Ursprungligen postat av nicedays Visa inläggJag håller med dig ! Detta är inte på skoj..... detta är riktiga pengar.
För mig funkade det kanonbra. 2 VPS-er är uppdaterade utan problem.Last edited by HenrikSyst; 2017-12-03, 23:37.
Comment
Comment