Jag har tittat på Bull Bear X5 under några dagar och priserna ser konstiga ut, ställs sällan ut både köp och säljpris samtidigt, vet inte om det ska vara så eller något fel. Det kan dessutom vara mycket stor spread, har sett ca 0,9%.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nordnet Markets
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Hur ska man tänka med Nordnets minisar för OMX när det gäller ETP-link och preferred price.
Idag kör jag med 75 SEK vilket get minis med ca 20 ggr häv. Det finns flera att välja med både högre och lägre pris. Nu har vi 15 ggr som högsta och de kostar 106 SEK.
Ska man lägga sig på en lägre nivå så att man ha pref- price kring 10 ggr häv = 166 SEK och sedan checka in några över och under med ca 20 SEK skillnad?
Jag tycker utbudet blir ämre för att använda ETP-link auto. Dessutom tapr vi en hel del i hävstång jämfört med CBK. Raptor är väl den strategi där man måste arbeta courtagefritt.
Hur ser övriga på det?
Comment
-
Ser att spreaden på omx skiljer, de högre hävstängerna, ca 11-15, har 25 öre och de under har 50 öre förutom de 2 lägsta som har 1 kr.
Short har 50 öre rakt av... konstigt.
25 öre är ju bättre än det 30-35 som flertalet andra emittenter har idag.
Comment
-
Ursprungligen postat av Sobel Visa inläggHur ska man tänka med Nordnets minisar för OMX när det gäller ETP-link och preferred price.
Idag kör jag med 75 SEK vilket get minis med ca 20 ggr häv. Det finns flera att välja med både högre och lägre pris. Nu har vi 15 ggr som högsta och de kostar 106 SEK.
Ska man lägga sig på en lägre nivå så att man ha pref- price kring 10 ggr häv = 166 SEK och sedan checka in några över och under med ca 20 SEK skillnad?
Jag tycker utbudet blir ämre för att använda ETP-link auto. Dessutom tapr vi en hel del i hävstång jämfört med CBK. Raptor är väl den strategi där man måste arbeta courtagefritt.
Hur ser övriga på det?
Comment
-
Vi har lagt upp nya minifuture i lista under Hjälp-menyn. För att den ska laddas behöver man antingen vänta till imorgon, eller starta om Autotrader, vänta 5 min, starta om igen. Nu ska listan ligga färdig att installeras.
Spreaden inte så tokig faktiskt! Återstår att se vad kommande Unlimited turbos får för spread också. Verkar som att de lyssnat på våra argument......
Comment
-
Ni har säkert också fått detta, men postar ändå:
"Nordnet Supermarket upphör fredagen den 19 maj
Förändringen innebär att vårt erbjudande om courtagefri handel i börshandlade produkter i Nordnet Supermarket nu upphör. Sista dagen att köpa/sälja produkterna inom Nordnet Supermarket courtagefritt är nu på fredag den 19 maj. Från och med måndag den 22 maj kommer fortsatt handel i dessa produkter att omfattas av courtage enligt vid var tid gällande prislista."
Så, bäst att byta minisar under innevarande vecka då antar jag.
Hur är det med raptor/etp-link. Kan man byta där bara (checka in nordnets motsvarande och checka bort CBK) och så säljer den ändå av positionen i CBK minisen själv när Raptor bestämmer sig för det (även om denna inte finns inchekad längre)?
Eller blir man "fast" med CBK om man gör så?
Comment
-
Hej,
det kan väll ändå inte vara acceptabelt att Nordnet inte ställer ut både köp och sälj priser? Har sett det samma för bull/Bear.
EDIT: Har nu ringt och frågat/felanmält och väntar på svar.Attached FilesLast edited by jimmy; 2017-05-17, 13:26.
Comment
-
Ursprungligen postat av jimmy Visa inläggHej,
det kan väll ändå inte vara acceptabelt att Nordnet inte ställer ut både köp och sälj priser? Har sett det samma för bull/Bear.
Comment
-
Ursprungligen postat av Filipb Visa inläggFinns köp och sälj-priser på hemsidan iaf. Måste vara något fel med AT?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggVi väntar fortfarande på Unlimited turbos, där kommer hävstången vara högre. Blir spännande att se vad spreaden blir, men redan nu hade det funkat utmärkt att köra tex Raptor med minis runt 15 i häv.
Comment
Comment