Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg
    Tackar walle! Det ska vi ordna, är det några specifika underliggande eller häv du vill kunna handla?
    OMXS30 för min del och häv mellan 5-20 räcker gott och väl för min del. Finns nog andra som gärna skulle vilja ha många på Large Cap som underliggande. HenrikSyst skulle jag tro är väldigt intresserad av det? :-) Säkerligen fler här också såklart. Men som sagt, för min del så är det bara OMXS30 och möjligen DAX också.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
      Ni som handlar DAX bör jämföra med CommerzBank för det blir dyrare att köra via Nordnet Market. Spreaden är 10 öre men då går det 1000 warranter per underliggande. Motsvarande spread för CommerzBank är 1 öre. Om man köper 8000 enheter (vilket är 8 underliggande DAX)

Nordnet Market: 8000*0,1=800 kr
      CBK: Min av 8000*5*0,01 och min cort (19 kr). 80+19=99 kr.

Har jag fel eller rätt?

Det verkar stämma, men vid högre häv så är spreaden hon NN 5 öre.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
        OMXS30 för min del och häv mellan 5-20 räcker gott och väl för min del. Finns nog andra som gärna skulle vilja ha många på Large Cap som underliggande. HenrikSyst skulle jag tro är väldigt intresserad av det? :-) Säkerligen fler här också såklart. Men som sagt, för min del så är det bara OMXS30 och möjligen DAX också.
        Vill gärna se ett konkurrenskraftigt utbud av aktier inom Large Cap, ref BNP. Häv bör vara upp till 10. För OMXS30 håller jag med om att upp till 20 är önskvärt.

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
          Hur gör ni med courtage för minis med Aktier som underliggande fram tills dess ni har några egna?
          Den frågan vill jag gärna ha svar på också.

Vill ha unlimited med aktier som underliggande, främst Large Cap.

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
            Hur gör ni med courtage för minis med Aktier som underliggande fram tills dess ni har några egna?
            I början av nästa vecka kommer minisar på aktier. Tisdag eller onsdag som det ser ut just nu. Är det någon särskild aktie du vill kunna handla så att jag kan jobba för att ta det med den i första batchen? Handel i andra emittenters produkter kommer fr.o.m. på måndag att debiteras courtage oavsett range av produkter i Nordnet Markets.

Comment

• För er information har vi haft lite problem med spreadarna i DAX & OMX minisarna idag p.g.a. ett fel i tick-size från börsen. Ska vara ordnat imorgon om allt går som det ska så spread'en bör tightas till. Angående kvoteringen har vi sett att det händer att vi drar hela sizen när det börjar ticka massa småavslut, vi håller på att finjustera det där så att vi tillåter mer rörelser/avslut i våra papper innan vi tar till någon sådan skyddsmekanism.

Comment

I början av nästa vecka kommer minisar på aktier. Tisdag eller onsdag som det ser ut just nu. Är det någon särskild aktie du vill kunna handla så att jag kan jobba för att ta det med den i första batchen? Handel i andra emittenters produkter kommer fr.o.m. på måndag att debiteras courtage oavsett range av produkter i Nordnet Markets.
                Hej Pierre,

Önskemål på aktier,

ABB
                ALFA
                ASSA B
                ATCO A
                AZN
                BILIA
                ELUX B
                HIQ
                INVE B
                LUPE
                NORDEA
                SANDVIK
                SEB A
                SHB A
                SKF B
                VOLVO B

Comment

Fokusera på OMXS30 och sedan övriga som finns i marknaden (läs BNP, CBK)

Comment

• Ursprungligen postat av Wheelie Visa inlägg
                    Hej Pierre,

Önskemål på aktier,

ABB
                    ALFA
                    ASSA B
                    ATCO A
                    AZN
                    BILIA
                    ELUX B
                    HIQ
                    INVE B
                    LUPE
                    NORDEA
                    SANDVIK
                    SEB A
                    SHB A
                    SKF B
                    VOLVO B

Tackar, det är noterat! De flesta ska gå smärtfritt att ordna minisar och cert på, long/short!

Comment

• Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
                      Jag kör ett par ordermodeller skarpt med unlimited turbos via ETP Link.
                      Eftersom NN inte har släppt vare sig minisar eller unlimited med aktier som underliggande ännu - när släpps dom? Vill helst inte byta till Bull/bear-cert. Måste man sätta sig och koppla om på fredag eftermiddag om man vill undvika courtage..? Känns ju inte helt OK.
                      Hej Johan,

Vår ambition är att släppa minisar på aktier i början av nästa vecka om allt går som det ska. Är det någon speciell enskild aktie/häv du vill kunna handla så att jag kan försöka snabba på en lansering av den? Ledsen att vi inte kan tillgodose alla behov innan vi är tvungna att avveckla Nordnet Supermarket men vi arbetar stenhårt på att ersätta utbudet as we speak!

Comment

• -Pierre, BNP har 1 öre spread på sina DAX-minis. Kommer ni att matcha det i er Nordnet Market eller är det bättre att fortsätta handla BNPs produkter? Med tanke på att era papper inte heller är stabila än så lutar det kraftigt åt BNP som alltid är pålitliga...

Det jag vill se är följande: att det alltid ställs ut priser, ALLTID... inga undantag, att spreaden är LÅG och att inga, INGA... prisspikar förekommer som förstör handeln för robotarna. BNPs DAX-minis tycker jag är exemplariska, studera dem för det är "facit". Lyckas ni med detta så är jag genast kund i er Nordnet Market med robotar som handlar FREKVENT. Kan BNP så kan väl ni??

Edit: Glömde saga att när det skakar till på marknaden så får inte spreaden öka tokmycket. Max upp till en dubbling av spreaden under dessa förhålllanden tycker jag är acceptabelt om spreaden är okej till att börja med.
                        Last edited by swedtraders; 2017-05-17, 19:23.

Comment

• Ursprungligen postat av swedtraders Visa inlägg
                          -Pierre, BNP har 1 öre spread på sina DAX-minis. Kommer ni att matcha det i er Nordnet Market eller är det bättre att fortsätta handla BNPs produkter? Med tanke på att era papper inte heller är stabila än så lutar det kraftigt åt BNP som alltid är pålitliga...

Det jag vill se är följande: att det alltid ställs ut priser, ALLTID... inga undantag, att spreaden är LÅG och att inga, INGA... prisspikar förekommer som förstör handeln för robotarna. BNPs DAX-minis tycker jag är exemplariska, studera dem för det är "facit". Lyckas ni med detta så är jag genast kund i er Nordnet Market med robotar som handlar FREKVENT. Kan BNP så kan väl ni??

Edit: Glömde saga att när det skakar till på marknaden så får inte spreaden öka tokmycket. Max upp till en dubbling av spreaden under dessa förhålllanden tycker jag är acceptabelt om spreaden är okej till att börja med.
                          Hej,

Vi hoppas, tror och siktar självklart på att ha det bästa erbjudandet. Med det sagt behöver vi självklart se till att kunna matcha övriga aktörers prissättning, annars är vi ju inte konkurrenskraftiga. Vad det sen innebär exakt för spread i slutändan vågar jag inte svara på nu då vi precis rullat ut produkterna men vi kommer såklart att se till våra kunders bästa utan att vi äventyra vår egen affär. Att vi ska ha stabila papper är inget att snacka om - det ska vi ha och arbetar nu intensivt med Nordea för att säkerställa hög kvalité i kvoteringen av våra papper så att det inte är några spikar etc. Er input är extremt värdefull då den hjälper oss att förstå vad ni vill ha och vad ni värdesätter när ni handlar via AT eller andra applikationer.

Det står självklart våra kunder fritt att välja vilka produkter dem vill handla hos oss, vi står fortfarande för en öppen arkitektur där vi vill erbjuda ett brett utbud av produkter från olika leverantörer. Sen vill vi såklart ha vårt egna mer guidade erbjudande som även det ska stå i konkurrens med andra aktörers produkter.

Tack för din feedback, jag tar definitivt med mig den!

Comment

• Med ett tillägg håller med föregående (swedtraders). Det är viktigt att värdet på "minisarna" är snabba att följa det underliggande indexet, aktien, råvaran eller valutan. Värdet skall reagera lika snabbt på både upp och nedgång oavsett om det är long eller shortpapper. Har noterat hos vissa att reaktionen upp i t.ex. ett long-papper är väl långsam medan nedgång reagerar blixtsnabbt. Sådant får inte förekomma!
                            Jag hoppas verkligen att ni nu kan leverera kvalitétsprodukter i världsklass med bra stabilitet och låga spreadar på Nordnet Market.

Ett önskemål till bara
                            Jag med flera vill kunna handla t.ex. minisar i Dow Jones och S&P 500 fram till stängning i USA. Går det att ordna?
                            Last edited by EMA; 2017-05-17, 20:20.

Comment

• Ursprungligen postat av swedtraders Visa inlägg
                              -Pierre, BNP har 1 öre spread på sina DAX-minis. Kommer ni att matcha det i er Nordnet Market eller är det bättre att fortsätta handla BNPs produkter? Med tanke på att era papper inte heller är stabila än så lutar det kraftigt åt BNP som alltid är pålitliga...

Mycket bra skrivet! Det du efterlyser hos Nordnet är exakt vad även jag efterfrågar. Jag har uteslutande handlat BNP-minis i över ett år och det har alltid fungerat exemplariskt. Kan ni spegla deras stabilitet och prissättning så byter jag direkt till era instrument!

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                                Mycket bra skrivet! Det du efterlyser hos Nordnet är exakt vad även jag efterfrågar. Jag har uteslutande handlat BNP-minis i över ett år och det har alltid fungerat exemplariskt. Kan ni spegla deras stabilitet och prissättning så byter jag direkt till era instrument!
                                Vi ska anstränga oss till max för att se till att leverera högkvalitativa produkter, både gällande pris och kvotering. Tack för input!

Comment

Working...
                                X