Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Vi ser att de beter sig lite annorlunda, vi har redan undersökt och det verkar som att det inte ställer till några problem med orderläggningen. Mer tester återstår.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Vi ser att de beter sig lite annorlunda, vi har redan undersökt och det verkar som att det inte ställer till några problem med orderläggningen. Mer tester återstår.
      Men att lägga en köp order utan pris, känns inte OK. Hur menar du att inte ställer till några problem?
      EDIT: Titta på alla nu, det är 0 90% of tiden, och så kommer en liten stund ett pris och så blir det 0 igen. Kan ju inte vara ok. Hur ska prisskripten bete sig. Risk för ej avslut eller felaktiga spreadar?

Comment

Kolla i orderdjupet i orderdialogen, har du inte pris där?

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Kolla i orderdjupet i orderdialogen, har du inte pris där?
          Titta innan i listan med priser. Orderjupet har jag stegat igenom och det är slumpmässigt. just nu har MINI L OMX NORDNET 12, antal: 2000 Köp: 123,0000 Kr och Sälj: 0,0000 Kr.
          EDIT: tittar man några minuter, så försvinner priset på Köp till Sälj, sedan fladdrar tillbaka. Ser extremt otrevligt ut.
          EDIT2: har tittat på flera instrument, alla jag sett har samma beteende om man tittar några minuter. Dessutom, OMX rör sig men inte priset i samma takt som andra instrument.

MVH
          Jimmy
          Last edited by jimmy; 2017-05-17, 14:36.

Comment

Kan de va så att när priset går upp så hamnar det på ena sidan och när priset går ner så hoppar det över till andra sidan?
            För det är alltid en sida som har pris och den andra inte.

Comment

MINI L OMX NORDNET 14 inget säljpris från MarketMaker, troligen någon annan/robot som ställer ut med typ 3% spread.
              Attached Files

Comment

Ser ut som att de inte ställer priser under viss tid. Vi kollar med Nordnet. Skulle det vara så att man lägger order precis när priset är borta bör xk) Spread alert blockera det, och nytt försök görs någre sekunder senare. Inte idealiskt såklart, men ändå ett visst skydd tills grundproblemet är löst.
                Last edited by Rikard Autostock; 2017-05-17, 15:03.

Comment

Ni som handlar DAX bör jämföra med CommerzBank för det blir dyrare att köra via Nordnet Market. Spreaden är 10 öre men då går det 1000 warranter per underliggande. Motsvarande spread för CommerzBank är 1 öre. Om man köper 8000 enheter (vilket är 8 underliggande DAX)

Nordnet Market: 8000*0,1=800 kr
                  CBK: Min av 8000*5*0,01 och min cort (19 kr). 80+19=99 kr.

Har jag fel eller rätt?

Comment

Jag kör ett par ordermodeller skarpt med unlimited turbos via ETP Link.
                    Eftersom NN inte har släppt vare sig minisar eller unlimited med aktier som underliggande ännu - när släpps dom? Vill helst inte byta till Bull/bear-cert. Måste man sätta sig och koppla om på fredag eftermiddag om man vill undvika courtage..? Känns ju inte helt OK.

Comment

• Hej alla,

Mitt namn är Pierre och arbetar som produktansvarig för börshandlade produkter på Nordnet. Jag vill bara informera att jag kommer att försöka vara aktiv på forumet för att ta del av all er input kring vårt produktutbud, dess prissättning, tekniska problem ni kan uppleva etc. all input är av värde för att ta fram en konkurrenskraftiga produkter.

Gällande utbudet så arbetar vi för fullt på att få ut alla underliggande, fokus första två veckorna har varit att få ut Bull & Bear-certifikat som fortfarande är de mest handlade instrumenten. Idag har vi påbörjat utrullningen av Mini Futures på OMX & DAX och på fredag är tanken att lansera Mini Futures på olja och guld om allt går som det ska.
                      Jag vet att efterfrågan är stor på Unlimited Turbos och vi arbetar febrilt på att få ut dessa också. Vi vill börja med Mini Futures för att se att vi kan kvotera och hedge'a ordentligt. Jag ska försöka hålla er uppdaterade på den fronten!

Jag har sett lite blandade kommentarer om spread'ar och avsaknad av priser och vill informera att jag är i kontakt med Nordea för att få rätsida på problemet.

Vänligen,
                      Pierre

Comment

• Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg
                        Hej alla,

Mitt namn är Pierre och arbetar som produktansvarig för börshandlade produkter på Nordnet. Jag vill bara informera att jag kommer att försöka vara aktiv på forumet för att ta del av all er input kring vårt produktutbud, dess prissättning, tekniska problem ni kan uppleva etc. all input är av värde för att ta fram en konkurrenskraftiga produkter.

Gällande utbudet så arbetar vi för fullt på att få ut alla underliggande, fokus första två veckorna har varit att få ut Bull & Bear-certifikat som fortfarande är de mest handlade instrumenten. Idag har vi påbörjat utrullningen av Mini Futures på OMX & DAX och på fredag är tanken att lansera Mini Futures på olja och guld om allt går som det ska.
                        Jag vet att efterfrågan är stor på Unlimited Turbos och vi arbetar febrilt på att få ut dessa också. Vi vill börja med Mini Futures för att se att vi kan kvotera och hedge'a ordentligt. Jag ska försöka hålla er uppdaterade på den fronten!

Jag har sett lite blandade kommentarer om spread'ar och avsaknad av priser och vill informera att jag är i kontakt med Nordea för att få rätsida på problemet.

Vänligen,
                        Pierre
                        Välkommen Pierre! Kul att ha någon från Nordnet som förhoppningsvis kommer att vara aktiv här på forumet. Som du skriver så är Unlimited Turbos eftertraktat, iallafall från min sida.

Väl mött!

Comment

• Välkommen,Intresse för Unlimited Turbos på OMX 30 är stort hos mig.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                            Välkommen Pierre! Kul att ha någon från Nordnet som förhoppningsvis kommer att vara aktiv här på forumet. Som du skriver så är Unlimited Turbos eftertraktat, iallafall från min sida.

Väl mött!
                            Tackar walle! Det ska vi ordna, är det några specifika underliggande eller häv du vill kunna handla?

Comment

• Vix minis!☺

Comment

• Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg
                                Tackar walle! Det ska vi ordna, är det några specifika underliggande eller häv du vill kunna handla?
                                Hur gör ni med courtage för minis med Aktier som underliggande fram tills dess ni har några egna?

Comment

Working...
                                X