Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg
    Hej JohanB,

...avtalet med de andra emittenterna vi haft med Nordnet Supermarket löpt ut. Sen det avtalet upphörde upphörde så har vi helt och hållet stått för courtaget för er kunder utan att ha haft en krona i intjäning, vi valde att ta den kostnaden inledningsvis för att mitigera risken att stå där med endast ett fåtal produkter i marknaden och många missnöjda kunder.
    Hälsningar,
    Pierre

OK, det kände jag inte till.

Då kan jag iofs förstå ert agerande lite bättre - även om jag fortfarande kan ha synpunkter på projekthanteringen.

Comment

• Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
      Jo, jag håller med om att det är en förmån att även fortsättningsvis kunna handla ETPer courtagefritt, men jag kan ändå ha synpunkter på hanteringen.
      Givetvis :-) Synpunkter skall man ha, annars kan inget bli bättre, tänkte bara att med en trevlig dialog så kan vi nog få det här att bli bättre än vad Supermarket var. Jag upplever att Nordnet är duktiga på att lyssna på deras kunder, och dom måste samtidigt tjäna pengar - ingen jobbar gratis :-)

Comment

OK, det kände jag inte till.

Då kan jag iofs förstå ert agerande lite bättre - även om jag fortfarande kan ha synpunkter på projekthanteringen.
        Absolut, och jag tar tacksamt emot dem för att veta hur vi ska kunna göra det bättre. Jag hade gärna sett ett komplett utbud själv innan vi var tvungna att avveckla, men vi var tvungen att ta ett beslut och då fick det bli så här den här gången.

Comment

• Ser idag att spreadarna har kommit ner. Lite mer för DAX fortfarande. Blir intressant när turbos kommer.

Comment

• Någon klarhet i prissättningen? Fortfarande rader med saknade kurser, vilket inte känns proffsigt att handla på. Skönt att ha en insider från NN här på forumet, kommer nog att gynna alla parter.
            Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
            Alf Johansson, alias
            Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
              Någon klarhet i prissättningen? Fortfarande rader med saknade kurser, vilket inte känns proffsigt att handla på. Skönt att ha en insider från NN här på forumet, kommer nog att gynna alla parter.
              xdaytrader - vi tror vi lyckats att identifiera felet med priserna. Det är inte fel på själva kvoteringen i sig utan det rör sig snarare om prisuppdateringen ut till klienterna så som vår hemsida, Wintrade samt API:et (Autostock) för värdepapper som handlas på Nasdaq. Av den anledningen ser vi inte samma problem på papper som handlas via NDX som t.ex. CBK, BNP osv. Vi har börjat logga alla prisuppdateringar nu för att se vart själva problemet uppstår. Vill försäkra er om att vi jobbar hårt på att lösa det!

Comment

• Bra, tack för svar, och en trevlig helg!
                Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                Alf Johansson, alias
                Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                  25 öre är ju bättre än det 30-35 som flertalet andra emittenter har idag.
                  Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Spreaden inte så tokig faktiskt!
                  De va lite för bra för att vara sant... nu är spreaden 33 öre på omx

Comment

De va lite för bra för att vara sant... nu är spreaden 33 öre på omx
                    Men 33 öre är också bra

Comment

• -Pierre, 33 öre spread i OMX... Där finns det lite att jobba på... Jag håller inte med om att 33 öre är bra. Det gläder mig däremot att spreadarna börjar se vettiga ut i DAX. Lite finslipning till bara så kan det nog bli bra.

-Pierre, ang. DAX så vore det bra om det kom data direkt från kl. 09.00 på morgonen (Rikard har nog tagit upp detta tidigare men jag kan inte låta bli). Det varierar idag allt ifrån 30 sekunder till 3,5 minut efter börsöppning. Jag har också märkt flera gånger att feeden dör kl. 13.00 och är borta några minuter. Det hände idag igen, därför tar jag upp det här o nu. Svårt att analysera och handla index när det inte kommer data kontinuerligt. Är detta något ni kan få ordning på så vore det bra.

Comment

• Pierre_Nordnet:

Det vore också rätt trevligt om man inte behövde räkna manuellt på häv när man ska välja de nya NN instrumenten (se bif bild).
                        Attached Files

Comment

Pierre_Nordnet:

Det vore också rätt trevligt om man inte behövde räkna manuellt på häv när man ska välja de nya NN instrumenten (se bif bild).
                          Så brukar det inte se ut.
                          Attached Files

Comment

Så brukar det inte se ut.
                            Nä - nu ser det rätt ut igen.

Det var väl bara ännu en liten glitch i feeden då, antar jag

Comment

• Ursprungligen postat av swedtraders Visa inlägg
                              -Pierre, 33 öre spread i OMX... Där finns det lite att jobba på... Jag håller inte med om att 33 öre är bra. Det gläder mig däremot att spreadarna börjar se vettiga ut i DAX. Lite finslipning till bara så kan det nog bli bra.

-Pierre, ang. DAX så vore det bra om det kom data direkt från kl. 09.00 på morgonen (Rikard har nog tagit upp detta tidigare men jag kan inte låta bli). Det varierar idag allt ifrån 30 sekunder till 3,5 minut efter börsöppning. Jag har också märkt flera gånger att feeden dör kl. 13.00 och är borta några minuter. Det hände idag igen, därför tar jag upp det här o nu. Svårt att analysera och handla index när det inte kommer data kontinuerligt. Är detta något ni kan få ordning på så vore det bra.
                              Fast jag får nog säga att 0,33 punkter är bra spread, helt i klass med de bästa andra emittenterna hittills.

När det gäller DAX-index så är det SIX som beräknar det lite speciellt och kräver att avslut ska ske i alla ingående aktier innan indexet beräknas. Det finns en deadline 6 minuter efter öppning, där index beräknas även om det skulle saknas i någon av aktierna. Nordnet har inte kontroll över denna procedur.

Comment

• Hej Pierre,

Hur länge skall det vara så här med utställda priser på en sida bara?
                                Attached Files

Comment

Working...
                                X