Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• %-beräkningen verkar utgå från slutvärdet. Blir lite skillnad. Annars om kurserna är korrekta skiljer det en del mot förväntat. Vet ej exakt vad du har gjort och lämnar över frågan till Pierre eller någon annan.

Comment

• Börjar bli ont om minis nu tycker jag mot OMX. Kör Raptor med 10-14 men 14 är knockad och det är inte långt ifrån att 13 blir knockad också. Sedan har jag Fusion på 03, 04 och 08. Ranger på 09. Finns inte så mycket utrymme för fler strategier, det skulle vara 05, 06 och 07 då. Får gärna emittera några fler, eller foka på Unlimited Turbos istället :-)

Comment

• Hur hanterar AutoTrader / ETP Link om en future blir knockad? Har lagt upp flera stycken för Raptor och satt en önskad prisnivå - väljer den bara bland de övriga eller kan det ställa till problem på något sätt?

Comment

• Jag blev knockad idag i Getinge med Viper. Strax innan klockan 11 så nåddes knockouten, ETP-link gick bananas med spread alert. Fick gå in och fixa manuellt.

Annars så sköter ETP-link det själv, det var bara lite otur att den blev knockad strax innan checken.

Comment

• Det blir en del larm från ETP Link innan en ny kandidat hittas. Om man nu har checkat in flera minis dvs, annars blir det bara en massa larm.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Det blir en del larm från ETP Link innan en ny kandidat hittas. Om man nu har checkat in flera minis dvs, annars blir det bara en massa larm.
              Min bytte inte trots att jag hade checkat in 01, eller ah den köpte 01 men vägrade sälja 02. Så det var absolut inga problem för en knockad rör sig ju inte. :-)

Comment

• Knockade minisar

Rikard,

Så här ser det ut just nu för minisar omxs30-index:
                mini long 13, 14, 17, 18 är knockade
                MEN finns kvar i NAT, när kommer de tas bort där vid Uppdatera ETN Nordnet Markets?

Kan ni bygga in någon spärr i NAT som varnar när en minis är knockad?
                (svårt att veta om den är knockad när den finns kvar i NAT..)
                Attached Files

Comment

• Vi tar bort dem ur Markets-listan vid nästa uppdatering, men det är enkelt att se i NAT om en mini är utstoppad - ingen säljkurs och antingen en fast köpkurs eller ingen alls. ETP link sorterar dessutom automatiskt bort den som kandidat även om den skulle vara incheckad.

Comment

• hvorfor er alle mini long OMX ned nu, når index er opp .2%

Comment

• Minifutures är terminsbaserade, så index kan röra sig lite annorlunda.

Comment

• Iofs inte NN markets, men nu är klockan 09.58 och fortfarande inga köp- eller säljkurser på BNP,'s minisar...

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                          Börjar bli ont om minis nu tycker jag mot OMX. Kör Raptor med 10-14 men 14 är knockad och det är inte långt ifrån att 13 blir knockad också. Sedan har jag Fusion på 03, 04 och 08. Ranger på 09. Finns inte så mycket utrymme för fler strategier, det skulle vara 05, 06 och 07 då. Får gärna emittera några fler, eller foka på Unlimited Turbos istället :-)
                          Ordnar nya listningar på OMX!
                          Arbetet med Unlimited Turbos tågar på bra, vi färdigställer slutliga villkor och broschyrerna tillsammans med Nordea nu. Sen ska det "bara" skickas in till CBI, Irländska centralbanken, för godkännande. Siktar på en lansering i slutet av augusti!

Comment

• Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg
                            Arbetet med Unlimited Turbos tågar på bra, vi färdigställer slutliga villkor och broschyrerna tillsammans med Nordea nu. Sen ska det "bara" skickas in till CBI, Irländska centralbanken, för godkännande. Siktar på en lansering i slutet av augusti!
                            Gött mos :-) Kan behöva fyllas på med minisar nu. Rätt många som knockdes.

Ser fram emot UT ganska snart då

Comment

• Hej Pierre,

önskar att ni listar nya omx short och ökar häven. x10 på kortsidan medans lång är x28 så det haltar om man kör robotalgo med x20..

Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg

Comment

• Idag kl 16.00 sålde ETP Link av min position med "MINI L ASSAB NORDNET 01" (pris ca 74kr) och köpte in "MINI L ASSAB NORDNET 02" istället (pris ca 26kr). Preferred price på underliggande ASSA B är satt till 70kr.

Vad betyder detta? Att kursfeeden från Nordnet var borta längre än den tid som ETP Link tillåter att kurser saknas?

I så fall: Pierre - kan ni inte fixa detta med kursfeeden en gång för alla??
                                Det är illa nog med alla spread alerts som genereras, men att som i detta fall realisera en förlust pga tekniskt strul känns inte OK.

Comment

Working...
                                X