Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
    Hej Pierre,

önskar att ni listar nya omx short och ökar häven. x10 på kortsidan medans lång är x28 så det haltar om man kör robotalgo med x20..
    Imorgon listar vi nedanstående instrument:

Long Name
    MINI S OMX NORDNET 22 strike= 1680
    MINI S OMX NORDNET 23 strike= 1660
    MINI S OMX NORDNET 24 strike= 1650
    MINI S OMX NORDNET 25 strike= 1640

Comment

• Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg

Long Name
      Perfekt! Några långa hade inte skadat heller.

Tänkte passa på att kolla med dig... jag har suttit och kikat på köp- respektive säljkurs ett bra tag nu. Ibland drar säljkursen iväg upp runt 20-30kr och ibland så drar köpkursen ned 20-30kr. Om jag skulle få ett avslut på helt fel pris så är det upp till mig att meddela det? Om jag däremot skulle få ett avslut som är till min fördel istället, kommer hela eller delar av affären att makuleras? Har ni övervakningsrutiner kring det där? Eller är det så att det som MM ställer är det som gäller oavsett?

Ibland så är spreaden 0,33kr och ibland är den 0,6kr. Det hade varit riktigt fint om ni kunde ha samma, fina och stabila priser som tex CBK, VON och BNP. VON's priser rör sig i ett bredare intervall än vad CBK gör, men fortfarande stabilt utan att sticka iväg åt något håll, som är till er fördel om någon råkar få avslut där.

Comment

• Ett litet tillägg:
        Jag har gjort en liten strategi som använder OMX som grundtrigger, sedan använder den minifuturen's köp- och säljkurs för att bestämma hur den skall agera. Idag på en utav CBK's mini gav +390kr och på eran mini gav det -1421kr. Om båda följer terminen så borde det inte skillja så väldans mycket? Vore hur som väldigt väldigt tacksam om ni kunde ordna till köp- och säljkurserna. :-)
        Last edited by walle; 2017-08-15, 19:27.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
          Perfekt! Några långa hade inte skadat heller.

Tänkte passa på att kolla med dig... jag har suttit och kikat på köp- respektive säljkurs ett bra tag nu. Ibland drar säljkursen iväg upp runt 20-30kr och ibland så drar köpkursen ned 20-30kr. Om jag skulle få ett avslut på helt fel pris så är det upp till mig att meddela det? Om jag däremot skulle få ett avslut som är till min fördel istället, kommer hela eller delar av affären att makuleras? Har ni övervakningsrutiner kring det där? Eller är det så att det som MM ställer är det som gäller oavsett?

Ibland så är spreaden 0,33kr och ibland är den 0,6kr. Det hade varit riktigt fint om ni kunde ha samma, fina och stabila priser som tex CBK, VON och BNP. VON's priser rör sig i ett bredare intervall än vad CBK gör, men fortfarande stabilt utan att sticka iväg åt något håll, som är till er fördel om någon råkar få avslut där.
          Tack walle, vi har rett ut det här du och jag sinsemellan via DM men för er andra som är intresserade av svaret så är svaret att vi tillsammans med marknadsplatserna övervakar de avslut som helt avviker från fair value i produkterna och makulerar dessa. Det går inte att säga exakt hur makuleringen sker dvs. om det görs för både köp & sälj eller bara i ena riktningen, detta eftersom att man behöver se till händelsen i sin helhet och ta ett beslut därifrån. Det kan t.ex. skilja sig beroende på vem som är motpart på de felaktiga affärerna.

Angående priserna så är självklart vår målsättning att vara minst lika bra, vi arbetar tillsammans med Nordeas trading på att finslipa kvoteringen för att den ska bli så bra som möjligt.

Fler MINI L OMX är på gång, förhoppningsvis redan på fredag beroende på hur snabbt vi får iväg nya slutliga villkor för produkterna. Uppdaterar här så snart jag vet mer exakt!

Vh,
          Pierre

Comment

• Några nya Mini S OMX tillagda i Hjälp > Nordnet Markets nu.

Comment

Tack walle, vi har rett ut det här du och jag sinsemellan via DM men för er andra som är intresserade av svaret så är svaret att vi tillsammans med marknadsplatserna övervakar de avslut som helt avviker från fair value i produkterna och makulerar dessa. Det går inte att säga exakt hur makuleringen sker dvs. om det görs för både köp & sälj eller bara i ena riktningen, detta eftersom att man behöver se till händelsen i sin helhet och ta ett beslut därifrån. Det kan t.ex. skilja sig beroende på vem som är motpart på de felaktiga affärerna.

Angående priserna så är självklart vår målsättning att vara minst lika bra, vi arbetar tillsammans med Nordeas trading på att finslipa kvoteringen för att den ska bli så bra som möjligt.

Fler MINI L OMX är på gång, förhoppningsvis redan på fredag beroende på hur snabbt vi får iväg nya slutliga villkor för produkterna. Uppdaterar här så snart jag vet mer exakt!

Vh,
              Pierre
              Yes tack själv :-)

Väntar på finare kvotering och några nya minis då. :-)

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                Yes tack själv :-)

Väntar på finare kvotering och några nya minis då. :-)
                Har fått bekräftat att nya long minisar på OMX kommer nu på fredag!

Comment

Har fått bekräftat att nya long minisar på OMX kommer nu på fredag!
                  Strålande :-)

Comment

Long Name
                    Tack. Unlimited turbos innan september då..?

Comment

• Imorn kommer:
                      MINI L OMX NORDNET 19
                      MINI L OMX NORDNET 20
                      MINI L OMX NORDNET 21
                      MINI L OMX NORDNET 22
                      MINI L OMX NORDNET 23
                      MINI L OMX NORDNET 24
                      MINI L OMX NORDNET 25
                      MINI L OMX NORDNET 26
                      MINI L OMX NORDNET 27

Vill du uppdatera listan under morgondagen Rikard? :-)

Comment

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
                        Tack. Unlimited turbos innan september då..?
                        Det är fortfarande målsättningen men det hänger på diverse saker som ligger utanför min kontroll t.ex. legalt godkännande av slutliga villkor etc. jag kommer hålla er uppdaterade så snart jag vet något.

Comment

• Ovanstående minis tillagda i Autotrader.

Comment

• Top notch Rikard :-)

Comment

• Flyttade diverse inlägg om script till egen tråd så håller vi Markets-tråden städad. http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=4616

Comment

• Hej,

Ambitionen var att lansera Unlimited Turbos i slutet på augusti och vi är nästan färdiga för lansering, däremot kommer det inte bli den här veckan utan vi siktar istället på en lansering nu i början av september. Jag vill inte säga något exakt datum just nu med risk för att göra någon besviken om det inte blir så. Men jag vill försäkra er om att en lansering av Unlimited Turbos är min prioritet nr. 1

Vh,
                                Pierre

Comment

Working...
                                X