Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hej Pierre!

    Jag hade ett fel idag där jag inte fick köpa T LONG OMX Nordnet 20 för att senaste avslut (någon dag sedan) i produkten skilde för jämfört med aktuell kurs.
    Vad gör ni för att förhindra att detta sker igen om det går att göra något?
    Eller kan jag räkna med att det kommer hända flera gånger om jag råkar välja en ETP som inte har så många avslut per vecka/månad?

    Comment


    • Ja, då va det stopp i maskineriet på Nordnet Markets igen... gamla vanliga visan kan man ju säga.
      Alla andra emittenter fungerar.
      Last edited by mikola; 2018-05-07, 09:00.

      Comment


      • Är det problem men kursfeeden för B-IDX-DAXI idag?

        Comment


        • Tyskland har stängt... Pingst

          Comment


          • Ok, tack! Jämförde med terminen men den rör ju på sig oavsett om börsen är öppen eller stängd... :-)

            Comment


            • Gratis är gott eller?

              Har nu kört Nordnets sk courtage fria Minisar i 2 månader. Har samtidigt kört BNP Minisar med courtage prarallellt med samma strategi.

              Resultat:

              BNP + 8%
              Nordnet - 10%

              Hur är det möjligt?

              Comment


              • Ursprungligen postat av Purra Visa inlägg
                Har nu kört Nordnets sk courtage fria Minisar i 2 månader. Har samtidigt kört BNP Minisar med courtage prarallellt med samma strategi.

                Resultat:

                BNP + 8%
                Nordnet - 10%

                Hur är det möjligt?
                har du info om viken mini och period?

                Comment


                • min strategi ligger bara i position under dagen, byter ofta minis då jag behöver ca 10 i häv. Tror att det har med exikveringen av köp ordrar att göra,
                  BNP går alltid att köpa direkt men Nordnets kan ta flera minuter

                  Comment


                  • Är det ETP Link som lägger ordrarna? Prova att tillfälligt ta bort extra kontrollscript och återanslut modellen så struntar den i spreaden. Skulle kunna ge snabbare avslut.

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av Purra Visa inlägg
                      Har nu kört Nordnets sk courtage fria Minisar i 2 månader. Har samtidigt kört BNP Minisar med courtage prarallellt med samma strategi.

                      Resultat:

                      BNP + 8%
                      Nordnet - 10%

                      Hur är det möjligt?
                      Vilken strategi kör du? Är den beroende av riktigt snabb exekvering?

                      Comment


                      • Nu har min Autotrader hållt på i 20 minuter, sedan 09:39, att försöka ta position i T LONG OMX NORDNET 35. Någon annan som har samma problem?

                        ETP Link Spread Alert buyside spärrar order för T LONG OMX NORDNET 35" kurs 0.00

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av MagnusJ Visa inlägg
                          Nu har min Autotrader hållt på i 20 minuter, sedan 09:39, att försöka ta position i T LONG OMX NORDNET 35. Någon annan som har samma problem?

                          ETP Link Spread Alert buyside spärrar order för T LONG OMX NORDNET 35" kurs 0.00


                          Samma problem här, om inte Nordnet får till sina minisar snart byter jag till någon annan MM.

                          Comment


                          • Samma her.

                            Comment


                            • Vi har felanmält. Vissa ETPer får feed, andra inte. Vet inte om det är hos Nasdaq eller NN det krånglar idag.

                              Comment


                              • de verkar vara tillbaka nu, vågar man koppla på igen eller brukar det fortsätta strula?
                                tankar?

                                Comment

                                Working...
                                X