Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
    Här är priserna som dras hos mig varje månad, men såg nu i prislistan att det ska vara 60kr. Jag är inte Private Banking kund eller något annat avtal.
    Om du redan betalar för Wintrade (99 SEK/mån) så ska du inte utöver det behöva betala 29 SEK/mån för realtidskurser, detta eftersom att den feeden de facto ingår i avgiften för Wintrade. I så fall tror jag du fått betala mer än vad du ska, hör av dig till kundservice för att dubbelkolla. Om så är fallet får vi ersätta dig.

Om du däremot vill ha automatisk kursuppdatering på orderdjupet samt kunna se fler nivåer så kostar det 60 SEK mån som nämnt tidigare i tråden.

Vh,
    Pierre

Comment

• Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg
      Om du redan betalar för Wintrade (99 SEK/mån) så ska du inte utöver det behöva betala 29 SEK/mån för realtidskurser, detta eftersom att den feeden de facto ingår i avgiften för Wintrade. I så fall tror jag du fått betala mer än vad du ska, hör av dig till kundservice för att dubbelkolla. Om så är fallet får vi ersätta dig.

Om du däremot vill ha automatisk kursuppdatering på orderdjupet samt kunna se fler nivåer så kostar det 60 SEK mån som nämnt tidigare i tråden.

Vh,
      Pierre
      Men då måste det vara något fel sedan tidigare.

Automatiskt kursuppdatering aktier och warranter utan orderdjup * Aktiv Avbeställ

Realtidskurser optioner och terminer utan orderdjup Aktiv Gratis

Automatiskt kursuppdatering aktier och warranter med orderdjup - Aktiv Avbeställ

Så ser det ut bland mina avtal. Hur löser vi det smidigast? Jag ligger ju gärna kvar på 29kr istället 60kr - men rätt ska vara rätt, och jag gillar att göra rätt för mig. Kan du slå mig en signal, eller hur ska jag gå till väga?

Comment

• Jag tycker det är dåligt att någon ska behöva betala 60kr/mån för AT ska fungera tillfredsställande när det är fel i feeden som levereras till AT.
        Detta kan Nordnet gott bjuda på så länge felet kvarstår i Nordnet Markets produkter.

Comment

• Felet ligger hos Nasdaq och inte Nordnet.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
            Felet ligger hos Nasdaq och inte Nordnet.
            Eller Nordnet tillsammans med Nordea Finland som noterade ETPerna på Nasdaq istället för NDX eller någon annan börs som har erfarenhet av ETPer. ;-) Men givetvis - felet ligger såklart hos Nasdaq. Det kanske var en kostnadsfråga också.

Comment

• Säkert en förutsättning för att få 0,26 punkter spread.....

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Säkert en förutsättning för att få 0,26 punkter spread.....
                Exakt :-) Grafen ser hur som helst fin ut även idag, så det verkar göra sitt jobb. Har dock inte kollat om det påverkar något annat, men skulle kunna sätta upp något enkelt på testmaskinen. Eller du kanske redan har testat?

Comment

• Det vi har testat har funkat, ville mest se att det verkar fungera ute hos användare också.

Comment

Vh,
                    Pierre
                    Måste man betala för varje konto(10st) eller räcker det att aktivera på huvudkontot (Kanske ingår i någon av klasserna)?

Rikard: Om man hoppar över senaste uppdatering är det väl bara funktionen för orderdjup av ETP:er som påverkas? För det blir väl en roll-back när Nasdaq fixat problemet?

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                      Måste man betala för varje konto(10st) eller räcker det att aktivera på huvudkontot (Kanske ingår i någon av klasserna)?

Rikard: Om man hoppar över senaste uppdatering är det väl bara funktionen för orderdjup av ETP:er som påverkas? För det blir väl en roll-back när Nasdaq fixat problemet?
                      Jag har det aktiverat på mitt huvudkonto och har funktionerna över alla mina konton (8st).

Comment

• Sweet. Det var det jag förmodade.

Comment

• Om problemet löses på börsnivå kan vi enkelt stänga av client side conflation via centralkonfiggen.

Comment

• Jag har fått för mig att det pratats om minis för Bitcoin o andra valutor samt VIX o liknande... Har jag bara drömt eller ligger det någon sanning i detta? Går det ens att göra minis på dessa underliggande...??

Comment

Hej,

Mini Futures på OBX kommer på tisdag.
                              Nya minisar på OMX kommer på tisdag.
                              Unlimited Turbos jobbar vi på för fullt, vågar inte ge något exakt datum idag.

Vh,
                              Pierre
                              Pierre: Hur går det med Unlimited Turbos?

Comment

• Hej,

Imorgon den 26 oktober listar vi 50 st. Unlimited Turbos på Nasdaq Stockholm, 25 st. long och 25 st. short. Vi kommer att börja med OMXS30 som underliggande och fortsätter med DAX på fredag den 27 oktober. Nästa vecka är ambitionen att rulla ut på vissa single stocks.

Vänligen,
                                Pierre

Comment

Working...
                                X