Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Störning Kundservice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Hej,

Jag får inte ner data för OMX30 för 141024. Är det bara jag eller saknas det?
    Med vänlig hälsning,
    Ingemar

Comment

Ursprungligen postat av i00006 Visa inlägg
      Hej,

Jag får inte ner data för OMX30 för 141024. Är det bara jag eller saknas det?
      Med vänlig hälsning,
      Ingemar
      Hej Ingemar,
      Jag saknar kursdata för OMX30 24/10. Har pratat med Rikard idag och kursdatat kommer in i kväll förhoppningsvis.
      Mvh
      Benjamin

Comment

Ska se om det går att få dit efter att USA-sekvensen är klar.

Comment

OMXS30 på plats nu för 24:e.

Comment

Kursdata 28:e Oktober

Jag har inte fått ner någon kursdata för OMXS30 under gårdagen "live" och det går inte att ladda ner efteråt i heller. Alla andra verkar fungera.

Comment

OMXS30 30/10 + 31/10 kan jag inte ladda ner. Flera med samma problem? Allt annat går men inte OMXS30
              Ronny

Comment

Det hade missat på servern de båda dagarna, vi har laddat upp datat nu så att du kan komplettera.

Har fått ett par rapporter om problem med grafen till OMXS30 som inte vill synas för de två senaste dagarna, samma hade hänt på Kundservice. Lösningen var att köra komprimeringsalternativet med Sthlm Index-listan kryssad. Därefter går det fint att tanka ner igen.

Comment

Jag kan inte ladda ner kurser för flertalet av mest omsatta för 30 och 31 oktober. De på min lista som går är boliden alfalaval och karo bio.
                  BP

Comment

Vi har genererat om samtliga aktier för de senaste 5 dagarna och laddat upp igen på servern, prova om det fungerar bättre nu.

Comment

Kundsupport

t.o.m. på röd dag
                      Ronny

Comment

Ser lite konstigt ut. Det fungerar nu intraday på alla aktier men i daily fungerar det bara på vissa. De som inte fungerar har datumet 111029 och de som fungerar har 111031 i "Datum" kolumnen i min lista.
                        BP

Comment

Daily kommer inte med vid kopiering från annan dator tyvärr.

Comment

Kolla nu igen, jag tror det är fixat även med EOD-datat, vi hittade ett sätt att få över det från en annan maskin.

Comment

Jag kryssar i "ersätt" men det fungerar ändå inte mer än på ca 25%. Analysmetoderna jag använder verkar fungera förutom fishnet. Jag har fishnet fram till 1029 på de som inte fungerar. Kan man manuellt gå in och fylla på databaserna?
                              BP

Comment

Hej igen,

Fick samma problem igen då bara vissa intraday kurser från igår finns med på min lista och det verkar vara kursdata från samma aktier som förra gången som inte fungerar.
                                BP

Comment

Working...
                                X