Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Cloud VPS

Hej!

Jag vet inte riktigt vart jag ska skriva så jag försöker här.

Är det någon mer än jag som har problem att logga in på Cloud VPS servern? Jag får felmeddelande när jag försöker logga in:

"We couldn't connect to the remote PC because of a licensing error. If this keeps happening, contact your network administrator for assistance.

Error code: 0x908"

Jag får även när jag försöker logga in detta felmeddelande:
    "Unexpected Error (code 4399)"

Någon med samma problem?

En uppdatering... nu kommer inget felmeddelande men i stället stannar inloggningen på att den "Connecting RDP" och efter en stund stänger programmet ner sig
    Last edited by MatteMutte; 2018-01-07, 20:44.

Comment

• Oj, fungerar det inte idag heller?

Comment

• Jo det kom igång efter jag mailade till er om det Och nu fungerar det som vanligt! Jag skulle raderat inlägget tänkte jag men han inte det förens nu

Tack för hjälpen och skönt när det kom igång igen
        Last edited by MatteMutte; 2018-01-08, 14:22.

Comment

• Hej,

Någon som vet om man kan handla på teskonto för en strategi utanför börsens öppettider? Jag skulle vilja sälja av ett "felaktigt" innehav som sedan säljs av skarpt automatiskt direkt nästa morgon.

Comment

• Går fint att handla på testkonto när som helst.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Går fint att handla på testkonto när som helst.
              Vad bra, tack!

Comment

• Hej!
                Jag håller på att försöka banta ner kursinsamlingen och undrar om jag behöver ha kursinsamling för de minifutures som handlas via ETP-Link?
                Om jag t.ex kör Raptor, räcker det med att samla in OMXS30? Eller måste jag även ha kursinsamling för incheckade minifutures?

Comment

• Minisarna behöver vara med också.

Comment

• Någon som vet om man kan nå VPS en via sin mobil eller platta.Skulle vara bra nu när semestern stundar.Vill inte ha min dator på under längre tid p.g.a åska etc.Finns det ngn app?Bra att kolla av minisar och att VPS en rullar på.

Comment

• Vilken Remote Desktop app som helst funkar fint. Google Remote också. Sen finns en del väldigt bra betalappar, Logmein Ignition tex.

Comment

• Jag har hämtat hem Nordnet Minis Commodities och listan finns under Starta/listor, men när jag klickar på den så är den helt tom. När jag kör Underhåll Kursdatabaser så finns det inga instrument fast det står att det ska vara 157 st. Vad gör jag för fel?

Comment

• Hej! Det låter som att listan inte är förbockad i Inställningar > Anpassa kursinsamling. Då blir den tom. Vi samlar inte historik på alla minis/cert eftersom det skulle ta alldeles för mycket serverkapacitet. Vi har historik på indexminis endast.

Comment

• Köp/sälj på kors genom glidande medel - Det står i manualen att den fungerar på daglig chart - det finns inte någon som fungerar på intradag?

Comment

• När man jobbar med trendlinjer - t ex exit, fortsätter den då automatiskt åt höger alltid eller måste jag markera "Flyt höger" i drop down-menyn?

Comment

• Ursprungligen postat av SuperT Visa inlägg
                                Köp/sälj på kors genom glidande medel - Det står i manualen att den fungerar på daglig chart - det finns inte någon som fungerar på intradag?
                                Grundmodellen är tänkt för lite långsam bevakning i dagsupplösning, men det går ju såklart att bygga om den för intraday. Man kan kopiera hela modellen inkl triggerscriptet så har man en "egen" kopia att leka med. Tex sätta intradayprefix i triggerscriptet för valfri upplösning.

Ursprungligen postat av SuperT Visa inlägg
                                När man jobbar med trendlinjer - t ex exit, fortsätter den då automatiskt åt höger alltid eller måste jag markera "Flyt höger" i drop down-menyn?
                                Trendlinjen "gäller" fortfarande även om den inte ritas "in i framtiden". Trend-modellerna agerar alltså även på en linje trots att den inte är förbockad att ritas in i framtiden. Vill man se hur den fortsätter in i framtiden kryssar man för "Flyt höger".

Comment

Working...
                                X