Ursprungligen postat av Rikard Autostock
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nybörjarfrågor
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
output analysbänken
Hej,
när man kör en analys av en portfölj med fler än ett instrument samtidigt, kan man ändra så att utskriften blir en lista av alla instrument i turordning följt av "alla instrument"-sammanfattningen?
Som det nu fungerar (för mig) är att den bara listar det instrument som senast såldes, t.ex.
GETI B, -15%, -30tkr, etc etc
Alla instrument, +3%, +50tkr etc
Vad jag efterfrågar är alltså om det går att den listar alla tradade instrument, inte bara i det här fallet GETI?
tack
Comment
-
Hej!
Jag har ytterligare en amatörfråga. Jag försöker översätta ett script jag gjort lite research på online. För att göra detta krävs dagens öppningskurs, och jag försöker använda mig av den vanliga ''o'' variabeln men då det gäller intraday så beräknar den varje ''öppningspris'' per candle. Hur ändrar jag så att det istället, intraday, endast visar morgonens öppningskurs dvs priset när börsen öppnar?
Tack på förhand!
edit: var lite trött när jag skrev detta och löste det med cmpref. Tack ändå!Last edited by IsidorBehrens; 2019-01-29, 14:03.
Comment
-
Ursprungligen postat av Steelmind Visa inläggHej,
när man kör en analys av en portfölj med fler än ett instrument samtidigt, kan man ändra så att utskriften blir en lista av alla instrument i turordning följt av "alla instrument"-sammanfattningen?
Som det nu fungerar (för mig) är att den bara listar det instrument som senast såldes, t.ex.
GETI B, -15%, -30tkr, etc etc
Alla instrument, +3%, +50tkr etc
Vad jag efterfrågar är alltså om det går att den listar alla tradade instrument, inte bara i det här fallet GETI?
tack
Ursprungligen postat av IsidorBehrens Visa inläggHej!
Jag har ytterligare en amatörfråga. Jag försöker översätta ett script jag gjort lite research på online. För att göra detta krävs dagens öppningskurs, och jag försöker använda mig av den vanliga ''o'' variabeln men då det gäller intraday så beräknar den varje ''öppningspris'' per candle. Hur ändrar jag så att det istället, intraday, endast visar morgonens öppningskurs dvs priset när börsen öppnar?
Tack på förhand!
edit: var lite trött när jag skrev detta och löste det med cmpref. Tack ändå!
Ah, jo det stämmer - man kör ett extra objekt i EOD-upplösning.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggHej, kör du ikryssat som "Kör samtliga samtidigt" får du en enda rapport för hela "portföljen", annars blir det separata rapporter som du bläddrar mellan i dropmenyn. Jag är inte riktigt med på hur du menar tror jag.
)
Jag har hittat rutan man kryssar i. Så långt inga problem. Jag hittar också dropdown-listen etc. Jag är med på att så länge resurserna är oändliga så kommer summan av 4 separata aktier, A,B,C,D blir exakt samma som att köra portföljen kopplad. Alltså
f(A) + f(B) + f(C) + f(D) = f(ABCD)
Problemet är när resurserna, t.ex. pengarna på kontot, inte är oändliga. Då stämmer inte ekvationen ovan, eftersom det ibland inte finns pengar att köpa för.
Vad jag skulle vilja göra i det läget är följande. Kör portföljen kopplad: f(ABCD)
I resultatrutan vill jag sedan se, givet att restriktionerna är följden av att köra kopplat, vad resultatet per aktie blev. Alltså:
resultat f(A)
resultat f(B)
resultat f(C)
resultat f(D)
resultat f(ABCD)
Notera att de första 4 inte är samma som att köra dem separat. (det kan naturligtvis bli så om pengarna inte tar slut).
Som det verkar fungera nu så levereras svaret
f(D)
f(ABCD)
Där D är den aktie som senast såldes.
Är det möjligt att få alla?
tack
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggI transaktionslistan ser du ackumulerat resultat per aktie i en kolumn. Längst ner ser man slutliga resultatet per aktie.
Comment
-
Hej!
Hittade svaret på min tidigare fråga. Hursom har jag två frågor.
1. Hur får jag fram close en bestämd tid tillbaka? T.ex en dataserie med close 10 perioder bak och endast denna period.
2. Hur får jag fram endast close t.ex 10 perioder bak och då endast detta värde, och inte en dataserie?
Tack på förhand!
MvhLast edited by IsidorBehrens; 2019-02-09, 21:42.
Comment
Comment