Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ingen fara Guld! Vi kollar mail och forum även under semestern, så helt lediga är vi aldrig.

1. Kolla så att det ritar i Område=Kursstaplar, kryssa ur Visa som flagga, Visa i Dagskurser, Skalning=Automatisk

2. Svårt att veta exakt utan att köra fjärrsupport. Jag är tillbaka i Sverige på torsdag, så kanske kan vi köra lite då.

Comment

• Om min dator hänger sig o inte funkar när order i fusion ska läggas så kan ju ingen affär genomföras. Men kommer det ändå meddelande i mobilappen om att affär genomförs eller är mobilappens meddelanden beroende av vad som de facto händer i min depånhos nordnet? O tack för en fin månad i Fusion i juni. Vilken första månad!

Comment

• Om larmet hinner triggas går det ut till appen, det har inget med vad som sker på depån att göra.

Comment

• Hur får jag bort att listgruppen Aktietorget sthlm finns i automatisk orderläggningsmenyn?
          Jag samlar inte in data på dem, jag har raderat listgruppen och ändå ligger det 100 instrument där som jag inte vill ha.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
            Jo, det är en bra poäng, kör du iPhone eller Android-versionen?
            Hej,
            jag kör Android (Sony Xperia)

Comment

• Hej,
              Finns det någon vits att förlägga min tänkta investering i 1/3 i coda, 1/3 i legato och 1/3 i fusion? eller ska jag köra allt i fusion?
              Last edited by lillajonte; 2016-07-15, 21:47.

Comment

• Det kan finnas en vits eftersom Fusion inte alltid är en exakt kopia av Coda + Legato. Tex juni-resultaten där både Coda och Legato presterade bättre än Fusion, även om det inte händer så ofta över tid. Så det kan vara en ide att köra alla tre.

Comment

• Fusion är ju i princip 50% Coda och 50% Legato.

I ditt räkneexempel med 1/3 av varje så blir det
                  1/3 Coda + 1/6 Coda från Fusion =1/2 Coda
                  1/3 Legato + 1/6 Legato från Fusion =1/2 Legato

Dvs 1/3 i Coda + 1/3 i Legato + 1/3 i Fusion är samma sak som 100% i Fusion.
                  Med vänlig hälsning
                  Bertil

Comment

• Ja men då var det ju enkelt då! Tack!

Comment

• Beroende på vollan så väljer Fusion att använda 50% av vardera strategi eller 100% Legato. Ett överslag är att Fusion har Legatos exponering 70-75% av tiden. Med 1/3 av varje strategi enligt inlägget ovan är den historiska exponeringen till Coda 1/3+1/3*1/4=ca 40% jämför med 25% med enbart Fusion. Sedan skiljer det lite mellan Legato i Fusion och Legato som singelmodell.

Comment

• Jag skulle i så fall slå ett slag för Crescendo som en tänkbar 1/3 av totala portföljen. Den är svårslagen i längden.

Comment

• Dette kommer opp når jeg prøver å følge video nr 3 for introduktion. Jeg har følgt stegene i video 1 for å laste ned kursdata, men jeg antar at jeg gjør noe feil.

Initiering analys misslyckades. Troligen saknade eller felaktiga diskfiler.
                          100.000%
                          Arbetad tid: 219ms
                          59065 gjorda perioder
                          0 skapade signaler
                          Tid:20160716 17:16:39

Noen som har noe forslag?

Comment

• Här kommer en nybörjarfråga.
                            Den har säkert ställts förr.
                            Går det att bygga en ordermodell som köper och säljer på korsningar av medelvärden?
                            tex om ma14 korsar ma 20 underifrån så köps en long position och när ma14 korsar ma20 ovanifrån så stängs den och en short position köps.

Comment

• Ursprungligen postat av lillajonte Visa inlägg
                              Här kommer en nybörjarfråga.
                              Den har säkert ställts förr.
                              Går det att bygga en ordermodell som köper och säljer på korsningar av medelvärden?
                              tex om ma14 korsar ma 20 underifrån så köps en long position och när ma14 korsar ma20 ovanifrån så stängs den och en short position köps.
                              Svar: Ja!

Med vänlig hälsning
                              Bertil

PS Du frågade ju bara om det går inte hur man kodar det...

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                                Svar: Ja!

Med vänlig hälsning
                                Bertil

PS Du frågade ju bara om det går inte hur man kodar det...
                                hehe, sant Bertil! Och jag vet ingenting om kodning...än
                                men när jag tittar på charts så vet jag inte om det var så genialiskt ändå. De flesta ma-cross är vid öppningen och då blir man väl 2:a på bollen.

Comment

Working...
                                X