Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Snickaren, kan du ta hovtången det sitter två spikar kvar i A-terminen vi 15.40 igår,
    Berra

    Comment


    • #17
      Fixat.

      Comment


      • #18
        Nordnet hade problem strax efter öppning idag, är det någon som märkt några orderläggningsproblem via AutoTrader? Våra egna orders har gått igenom som vanligt utan problem.

        Comment


        • #19
          Hej
          Feeden på terminerna står still sedan 16:47, förstår att Nordnet har problem.

          Har ni möjlighet att lägga in ticker kurserna i efterhand, så vi kan uppdatera A terminen via kundservice senare i kväll?

          Med vänlig hälsning
          Anders

          Comment


          • #20
            Nordnet hade problem, såg att de twittrat om driftstörning:

            https://twitter.com/NordnetSE/status/811602000131608581

            Kurser på A-terminen finns hela dagen ser det ut som. Allt som jag hunnit kolla ser ok ut på Kundservice-servern.

            Last edited by Rikard Autostock; 2016-12-21, 18:49.

            Comment


            • #21
              förutom omxs307a som saknar data från kl.16.47...

              Comment


              • #22
                Scheisse, det stämmer, datat upphör kl 16:47 på rubbet, trist!
                Last edited by Rikard Autostock; 2016-12-21, 19:14.

                Comment


                • #23
                  Kommer det gå att ladda hem dagens kursdata så den blir komplett innan börsen öppnar imorgon? I annat fall riskerar jag att få ett gäng felsignaler imorgon om jag inte stänger av den automatiska orderläggningen

                  Comment


                  • #24
                    Nix, tyvärr inte. Vi har inte datat heller eftersom feeden ut från Nordnet gick ner.

                    Comment


                    • #25
                      Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Nix, tyvärr inte. Vi har inte datat heller eftersom feeden ut från Nordnet gick ner.
                      Hej
                      Jag har problem att ladda ner datan från igår, fr 12 någonting till 1725

                      Comment


                      • #26
                        Trist, då får jag lösa handeln manuellt istället under morgondagen......men inte mycket att välja på.
                        Hur ofta händer det att det blir den här sortens störningar från Nordnet?

                        Comment


                        • #27
                          Kollade bakåt lite och något så här stort stopp har inte hänt på flera år, det har som mest varit korta avbrott på några minuter. Ofta har det berott på NaddaqOmx själva som strulat.

                          Comment


                          • #28
                            Stängde DAX kl 14 den 2016-12-30 ??

                            ...Eller är det bara jag som saknar data för eftermiddagen? Någon?
                            Last edited by swedtraders; 2017-01-04, 15:49. Anledning: Ping?

                            Comment


                            • #29
                              Ingen som vet ang. DAX (se ovan)?

                              Comment


                              • #30
                                Har inte fått kurser idag... Kollat med NN med det ser OK ut på deras sida. Har startat om datorn men igen skillnad. senaste kurs fick jag igår kväll när Dow stängde. Har fungera fläckfritt 6 månader.
                                Några ideer nån?

                                Edit: Hittat felet, Rutan "insamling Aktiv" under egenskaper var ej ikryssad.
                                Last edited by Heinz; 2017-03-30, 17:18.

                                Comment

                                Working...
                                X