Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Rikard, kommer du kunna ladda in minutdata för OMX30 indexet i efterhand?... som man kan ladda ner från kundservicen.

    Med vänlig hälsning
    Anders

    Comment


    • #47
      Nix, börsen har inte datat själv.

      Comment


      • #48
        Kurser kommer in i Wintrade från NN.

        Comment


        • #49
          Da er OMXS30 igang igjen.
          Gikk vi glipp av noen signal?

          Comment


          • #50
            Rikard, hur tänker du nu... visst har Nasdaq kurserna. De har fungerat hos dem hela tiden. Det finns andra aktörer än Avanza/Nordnet som har haft uppdatering på OMX30 indexet hela tiden.

            ..se bifogad bild.

            //Anders
            Attached Files

            Comment


            • #51
              SIX har inte haft kursern i alla fall, och det är därifrån vi får feeden. Vi har tyvärr inga möjligheter att läsa in från annat håll. Inga signaler har missats under avbrottet.

              Comment


              • #52
                Hej igen Rikard,

                Jag har full förståelse för att ni inte kan ha flera olika data leverantörer, men som jag uppfattar ditt svar, så finns det inte möjlighet i Autostock programmet alternativt vilja från Er(din) sida att ladda in den kurs-datan på OMX30 indexet som nu saknas.

                Är fallet enligt det första alternativet, så är i hög tid att justera/uppdatera/utveckla ert program, så den möjligheten finns.

                Om det är så att det är det andra alternativet det hänger på.. att inte viljan finns där..ja då är det än sämre..

                Min fråga till dig Rikard är: Om jag skickar dig OHLC data i minut upplösning för OMXS30 indexet, kan du då läsa in detta i kundservicen, så vi alla kan ladda ner detta och få en komplett dag i minutupplösning för 2017-05-08?

                Med vänlig hälsning
                Anders

                Comment


                • #53
                  Det jag glömde nämna är att du behöver ge mig i vilket format du vill ha textfilen
                  //Anders

                  Comment


                  • #54
                    Vi har i dagsläget ingen importfunktion av tickdata, vårt eget dataformat ligger differentiallagrat och är inte helt enkelt att översätta till, så något måste byggas för att kunna importera intradaydata utifrån. Det är inget vi prioriterat upp bland alla saker eftersom en sådan här störning kanske inträffar någon gång per år. Men vi ska se vad vi kan hitta på.

                    Comment


                    • #55
                      Rikard, tack för din återkoppling.

                      Tror att det inte bara är jag, utan flera kunder till er, som skulle vilja se en importfunktion för tickdata/alt minutdata.

                      Du har helt rätt att det inte händer så ofta, som tur är, men när det väl gör det, så ställer det till en hel del bekymmer för mig och framförallt, så är ju inte historiken så komplett som den skulle kunna vara.

                      Jag ser även volymprofilen påverkas/snedvrids pga av att det inte kommer in kursdata.
                      Det är inte så konstigt då all volym (för OMXS30 indexet så är det väl tiden, som räknas då indexet inte har en volym) koncentreras till det ställe där indexet befann sig då kursdata slutade komma in. Se bifogad bild.

                      Så det finns några ganska tunga anledningar, kan jag tycka, att ta fram en importfunktion.

                      Med vänlig hälsning
                      Anders
                      Attached Files

                      Comment


                      • #56
                        Jag saknar data för omxs30 på en maskin för 5/5. Går inte att ladda ner?

                        Comment


                        • #57
                          Såg att upload hade missat så vi har gjort den manuellt nu.

                          Comment


                          • #58
                            Vi är flera som har problem med feeden just nu (eftersläpning på ca 20 min). Det gäller OMXS30 och DAX, kanske fler. Har inte kollat aktier. Vad hander?

                            Comment


                            • #59
                              Delay just nu, Nordnet undersöker.

                              Comment


                              • #60
                                Tack för snabbt svar!!

                                Comment

                                Working...
                                X