Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hej Jag har fått konstigt fel flera gånger senaste tiden.

    I rutan meddelande står det:
    08:57 Marknaden öppen - kurser startas upp
    09:13 Kursdata feed stannat - försöker omstart
    09:15 Marknaden öppen - kurser startas upp
    09:15 Systemövervakning - Eventhantering startad 2000


    Sen håller den på så hela dagen med samma meddelanden som ovan och inga kurser uppdateras.

    Som det är idag har jag kurser på Large Cap som är från den 2017 09 04 kl 17:29:50

    Jag kör med VPS (Autostock Cloud).

    Jag har startat om AutoTrader och VPS:en nu ikväll så får jag se vad som händer imorgon


    Vad är det för fel tror ni??

    Comment


    • Ojdå, det skulle kunna bero på att dubbla instanser varit igång samtidigt på servern, då brukar felkod 0 dyka upp titt som tätt. Men om du startat om servern borde det problemet vara löst.

      Du kan dubbelkolla genom att starta Task Manager via serverns startmeny. Välj Processes och räkna hur många kopior av processen autostocktrader.exe som finns, det ska vara endast 2.

      Annat som kan orsaka liknande problem är skräp i kursdatabasen. Det kan man rätta genom att köra Starta > Underhåll kursdatabaser på disk. Kryssa för de listor som du samlar in kursdata på, samt alternativet Komprimera databaser på disk. Verkställ så körs databasen igenom och ev trasiga segment tas bort.

      Comment


      • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Ojdå, det skulle kunna bero på att dubbla instanser varit igång samtidigt på servern, då brukar felkod 0 dyka upp titt som tätt. Men om du startat om servern borde det problemet vara löst.

        Du kan dubbelkolla genom att starta Task Manager via serverns startmeny. Välj Processes och räkna hur många kopior av processen autostocktrader.exe som finns, det ska vara endast 2.

        Annat som kan orsaka liknande problem är skräp i kursdatabasen. Det kan man rätta genom att köra Starta > Underhåll kursdatabaser på disk. Kryssa för de listor som du samlar in kursdata på, samt alternativet Komprimera databaser på disk. Verkställ så körs databasen igenom och ev trasiga segment tas bort.

        Hej Rikard! Jag startade om servern nu ikväll så jag får se imorgon om det hjälper. Om det inte det hjälper så ska jag kolla de andra sakerna du föreslog direkt på förmiddagen.

        Felkod 0 hade jag ofta runt midsommar men det slutade av någon anledning, jag vet inte varför det slutade för jag gjorde inget speciellt för att få det sluta.

        Tack för hjälpen!

        Comment


        • Bump. Fel lows in OMXH25
          Last edited by Palgrave; 2017-11-22, 10:23.

          Comment


          • Hej!

            Jag har fått liknande problem senaste veckan ungefär. Igår uppdaterade jag (WinUpdate) på VPS installationen och startade om, men fick samma igen. Nu var jag snabb att gå in och kolla och en omstart av Autotrader löser problemet. Dock de andra gångerna har jag upptäckt det genom att jag gått in senare på dagarna och då har det stått så hela dagen...

            08:57 Marknad öppen - kurser startas upp
            09:03 Kursdata feed stannat - försöker omstart
            09:06 Systemövervakning - Eventhantering omstartad 103F
            09:06 Systemövervakning - Eventhantering omstartad 103F
            09:07 Systemövervakning - Eventhantering omstartad 103F
            09:08 Marknad öppen - kurser startas upp

            Vad kan de bero på? Innan jag startar upp ha AT käkat upp 99% av minnet, vet ej om det är en ledtråd...

            Mvh
            Erik

            Comment


            • Hur många instrument samlar du in? Kör även komprimeringsalternativet i Starta > Underhåll kursdatabaser.

              Hur mycket diskutrymme finns kvar på VPSen?

              Comment


              • Ca 850 instrument, har slagit på komprimering nu. Har knappt 10GB diskutrymme kvar.

                Mvh
                Erik


                Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Hur många instrument samlar du in? Kör även komprimeringsalternativet i Starta > Underhåll kursdatabaser.

                Hur mycket diskutrymme finns kvar på VPSen?

                Comment


                • Ok då är det i alla fall inte fullt. Kan alltid prova att starta om VPSen efter börsstängning.

                  Comment


                  • Är det alltid problem med kursfeeden på Nordnets minisar ? Får väldigt ofta "spread alert". I dag har Autotrader försökt i över 1,5 timmar.... att köpa Nordnet OMX mini. Är kursfeeden så här dålig, så är det ju meningslöst att använda dem. Ligger felet hos Nordnet eller Autotrader ?

                    Comment


                    • Nja, om det tar 1,5 timme låter det som något annat. Titta i filen Tradelog.txt så kan du se om du får några felkoder från Nordnet.

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                        Nja, om det tar 1,5 timme låter det som något annat. Titta i filen Tradelog.txt så kan du se om du får några felkoder från Nordnet.

                        Klippte ut felkoderna ur tradelog-filen. Skickade dem i ett mail till dig.

                        Comment


                        • Hej,
                          Är det någon annan användare som inte får %-förändring i realtid på OMX30 J-terminen?

                          Comment


                          • Det har varit så ett tag. Samma i Wintrade.

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                              Bump. Fel lows in OMXH25

                              Bump. Fksar du disse?

                              Comment


                              • Det var inte så lätt som vi hoppades, hela den dagen är full med feltick och konstigheter i feeden, så det är väldigt många tick som behöver rättas.

                                Comment

                                Working...
                                X