Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Och kommer inte tillbaka?

    Comment


    • Problem med kursfeeden idag??

      Hej Rikard,
      Har SIX igen, haft problem med kursfeed idag på G terminen?
      Som du ser så ser det ganska tunt ut på 1 min diagrammet fram till 12:47.
      Då kommer en stapel med high/low för dagen.

      Har laddat ner från kundservicen då jag trodde det först var lokalt men felet kvarstår, tyvärr.

      Som jag tidigare nämnt, så vill jag gärna se en importfunktion i AT, så man kan rätta till dessa fel som orsakas av att kursfeeden inte fungerar som den skall. Tyvärr verkar detta uppstå allt oftare.

      Med vänlig hälsning
      Anders
      Attached Files

      Comment


      • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Och kommer inte tillbaka?
        (Antar att ditt svar var riktat till mig...?)

        DAX-feeden kommer tillbaka men är borta varje dag 13.00-13.02, ibland längre.

        Att feeden tar några minuter att komma igång på morgonen kan jag till viss del förstå även om jag inte gillar det (Open-kursen blir väl fel och dailystaplar missvisande!? Misstänker att detta även hänger ihop med att market(o) inte funkar för DAX, men det är en separat fråga), men att den systematiskt är borta mitt på dagen varje dag... borde väl gå att åtgärda!?

        Comment


        • Ah, nu ser jag vad du menar. Det ser ut som en intradags-call. Och öppningsförfarande för DAX är inget vi eller Nordnet råder över, det är så DAX vägs innan en giltig kurs finns, dvs alla 30 aktier som ingår måste få ett avslut innan index beräknas. Det finns en deadline kl 09:06 enligt SIX där index beräknas ändå även om inte alla aktierna skulle ha fått ett avslut.

          Comment


          • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
            Ah, nu ser jag vad du menar. Det ser ut som en intradags-call. Och öppningsförfarande för DAX är inget vi eller Nordnet råder över, det är så DAX vägs innan en giltig kurs finns, dvs alla 30 aktier som ingår måste få ett avslut innan index beräknas. Det finns en deadline kl 09:06 enligt SIX där index beräknas ändå även om inte alla aktierna skulle ha fått ett avslut.
            Jag kör DAX via NinjaTrader och har aldrig sett något stopp vid 13-tiden.

            Comment


            • Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
              Jag kör DAX via NinjaTrader och har aldrig sett något stopp vid 13-tiden.
              Precis, man misstänker ju nån systematisk hicka i deras IT-system. Det händer som sagt VARJE dag, oftast kl. 13.00-13.02 men kan ta längre tid också. Tråkigt att det ska behöva vara så mitt på dagen. Öppningen kan jag ha VISS (om än liten) förståelse för, men knappast mitt på dagen när allt är uppe och snurrar.

              Ni som kan jämföra med andra system, ser DAX daily staplar likadana ut i NAT som i de andra systemen?

              Comment


              • hej, jag har försökt att få kurser för salt x men lyckas inte med detta,
                är det någon annan som har problem med detta.
                (firsht North)

                Comment


                • Ursprungligen postat av MatsB Visa inlägg
                  hej, jag har försökt att få kurser för salt x men lyckas inte med detta,
                  är det någon annan som har problem med detta.
                  (firsht North)
                  Har du valt First North i kursinsamlingen?

                  Comment


                  • ja det har jag gjort.
                    jag tror att jag provat det mesta

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av MatsB Visa inlägg
                      ja det har jag gjort.
                      jag tror att jag provat det mesta
                      Ok. Jag har inte First North själv, men det var bara en tanke. Om du kollar i listan för First North - finns SaltX med?

                      Comment


                      • ja och det går att ladda hem historiska kurser men när jag öppnar för att titta på det är det tomt.

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av MatsB Visa inlägg
                          ja och det går att ladda hem historiska kurser men när jag öppnar för att titta på det är det tomt.
                          Jag testade och fick heller inte några kurser på Salt. Försökte tidigare idag att fylla på TMG från början på Juni till årets början och det funkade heller inte.
                          Vet inte om man gör något nybörjarfel.

                          Comment


                          • Saknar historisk data for denne, er det bare meg?:

                            iShares 20+ Year Treasury Bond ETF (TLT)

                            Comment


                            • Tror inte vi har data på den, men du kan importera EOD-data från text eoddata.com via textfil:

                              https://m.youtube.com/watch?v=1vrGYomL29A
                              Last edited by Rikard Autostock; 2017-07-30, 12:22.

                              Comment


                              • Det er en ETF som nordnet har. Burde være mulig å få data på den?

                                Comment

                                Working...
                                X