Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Hoppas verkligen du har rätt med CBK. Hela min fullinvesterade Raptor knockades....

Comment

Och där försvann feeden och kontakten med Nordnet.

Comment

yup samma här

Comment

Det ser ut som hela Nordnet ligger ner just nu.

Comment

Samma här...

Comment

Kanske fel tråd, men är det någon som vet vad som händer med AT?

Min AT har "tappat" allt mitt innehav, både på de virtuella och de skarpa kontona och har nu startat om av sig själv åtminstone två gånger som jag har märkt.

Och Nordnets hemsida har kraschat ihop så jag kan inte logga in och kontrollera mitt innehav...

Känns lite oroande...

EDIT: OK, så det har med Nordnet att göra - samtliga mina skarpa konton är borta i AT.
              Last edited by JohanB; 2017-06-12, 10:41.

Comment

Ja, allt verkar låst, inget funkar på Nordnet, varken app, wintrade eller hemsidan. Är det någon som haft kontakt med dem ?

Comment

Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
                  Kanek fel tråd, men är det någon som vet vard som händer med AT?

Min AT har "tappat" allt mitt innehav, både på de virtuella och de skarpa kontona och har nu startat om av sig själv åtminstone två gånger som jag har märkt.

Och Nordnets hemsida har kraschat ihop så jag kan inte logga in och kontrollera mitt innehav...

Känns lite oroande...
                  Samma här...
                  /h

Comment

Strul hos Nordnet just nu.....som om inte Nasdaqs fadäs imorse vore nog.......

Comment

• Såg stapeln idag ett kort ögonblick. Trodde att det var en grafisk bugg...

Undrar om det fixas

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                        Strul hos Nordnet just nu.....som om inte Nasdaqs fadäs imorse vore nog.......
                        Har inte haft kursfeed idag mellan 10.17 och 13.22.
                        Har fått en hel del spärrade orders vad betyder dom Rickard ?

11:00 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L OMX NORDNET 14" kurs 99.00
                        11:00 ORDER "xk) Spread Alert spärrar order för MINI L OMX NORDNET 14" kurs 99.00
                        11:00 GSM larm sänt!

och vad betyder Mandatory account check spärrar order

10:44 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L OMX NORDNET 14" kurs 100.00
                        10:44 ORDER "(xk) Mandatory account check spärrar order för MINI L OMX NORDNET 14" kurs
                        10:44 GSM larm sänt!

Är det fler som haft problem med kursfeeden så läge idag ?

Comment

• Ursprungligen postat av elkis Visa inlägg
                          Har inte haft kursfeed idag mellan 10.17 och 13.22.
                          Har fått en hel del spärrade orders vad betyder dom Rickard ?

11:00 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L OMX NORDNET 14" kurs 99.00
                          11:00 ORDER "xk) Spread Alert spärrar order för MINI L OMX NORDNET 14" kurs 99.00
                          11:00 GSM larm sänt!

och vad betyder Mandatory account check spärrar order

10:44 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L OMX NORDNET 14" kurs 100.00
                          10:44 ORDER "(xk) Mandatory account check spärrar order för MINI L OMX NORDNET 14" kurs
                          10:44 GSM larm sänt!

Är det fler som haft problem med kursfeeden så läge idag ?
                          Jag hade en bunt sådana meddelanden. Verkar som det är ETP-link som försöker köpa, jag kan inte se någon information om dessa försök i lokala transaktioner.

Försökte köpa mer av två positioner jag har inom W5 Auto (minisarna alltså), men fick meddelandet om Mandatory account...- Likaså försökte den köpa mer av Raport.

I båda fallen fanns det bra med stålar både på de fiktiva kontona och på det skarpa. Man ser inte vilken volym dessa order är på så det kan ju vara störrre än saldot.

Comment

• Du kan se volymen på order i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner.

Comment

Du kan se volymen på order i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner.

Nej, grejen är att det finns inga spår av dessa försök lokalt.

EDIT: Det verkar som loggen blev full 11:39, för senare kom det flra meddeladen till min iPhone via appen, med det syns inget på VPS:en.
                              Last edited by Sobel; 2017-06-12, 16:08.

Comment

Du kan se volymen på order i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner.

Det har inte gått igenom några skarpa orders idag. Alla skickade har blivit spärrade, beror säkert på att kursfeeden varigt borta.

Comment

Working...
                                X