Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Samma här, var nog tillfälligt vid den allra högsta servernbelastningen hos Nordnet.

    Comment


    • Lång responstid. Ett konto började helt plötsligt att handla utan signal. Måste ha varit återkopplingen till NN och att scriptet trodde att målantalet inte var nått. Nog dags att förlänga delay i scripten.

      Comment


      • Datafel

        Vad kostade dagens datafel er på förmiddagen?
        Allvarligt talat, vi kan inte ha det såhär. Det går inte handla när man inte ens kan lita på att priserna kommer in i rätt tid och fungerar.

        Är det ngn som vet ifall Nordnet gör någonting alls åt problemen? Problem som nu har varat allt för länge.

        Comment


        • Jag hade omstarter under ca 4-6 minuter, det kom in data under tiden på de olika installationerna så låg aldrig nere helt. Därefter inga problem alls resten av dagen.

          Comment


          • re

            Ca första 20-25 minuterna hade jag problem med både index och aktier.
            Jag provade att ladda ned ny data och komprimera nu ikväll. Det blev ingen skillnad.

            Comment


            • re

              Jag hade också flera omstarter. Varför uppstår de?

              Comment


              • Omstart kan ske om någon felsituation detekteras, tex saknat heart beat. Det görs för att snabbt återupprätta förbindelse och kursfeed. Det finns olika nivåer av omstarter också, det kan tex göras omstart av inloggning, kontosynk eller subscribe av public feed utan att hela programmet bootar om, det beror på graden av felkod. Om det är en exception i CLI-kärnan görs komplett omstart, men saknat heart beat startar normalt bara om public feed för att spara tid.

                Comment


                • 13.00 stannade handeln på DAX. Jag har ju realtid Tyskland så folk lägger köp och sälkurser, men inga avslut sker.
                  Man kanske väntar på någon nyhet om Corona eller så?

                  mvh
                  Bertil

                  Edit: Hoppade igång igen efter någon dryg minut. Vet inte varför Xetra stannade handeln.
                  Last edited by Bertil; 2020-03-11, 12:10.

                  Comment


                  • Intradags-call

                    Comment


                    • Ser fortfarande flera sekunders lag mellan rörelse i minifutures och kursgrafen. Minifutures ligger före. Ska man behöva bli en tapereader som Jesse Livermore för att handla nu? Hur länge ska de här feed-problemen fortsätta?

                      Comment


                      • B-IDX-DAXI stannade även kl 17.00 kanske i 30 sek. Buffrade upp sig och kl 17.01 var dataströmmen ikapp igen.

                        mvh
                        Bertil

                        Comment


                        • Det är också en intradags-call.

                          Comment


                          • omxs30

                            Jag saknar några Candles nyligen i min 15min graf. Har startat om och uppdaterat kursdata men de visas ej. Vad beror det på?
                            Hälsningar jimmy

                            Comment


                            • Dagens kursdata finns på servern från ca kl 18:00 så innan dess går det inte att laga.

                              Comment


                              • Japp, det "lagade" sig självt!

                                Comment

                                Working...
                                X