Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Min omxs30 stod stilla i ca 50 minuter från kl 13:03

    Comment


    • Samma här. Tysken och Norsken rullade dock på som vanligt.

      Last edited by Rikard Autostock; 2020-04-21, 13:44.

      Comment


      • och Bellman....

        Comment


        • Vi hittade ett fel i kalendern som tror att det är halvdag idag. Rättelse utskickad via centralkonfiggen, men programmet behöver startas om två gånger för att det ska slå igenom:

          1. Starta om Autotrader - kör i 5 min
          2. Starta om igen
          3. Man kan kontrollera att det blev rätt genom att klicka ENTER på tex OMXS30. Välj fliken Fundamenta och kontrollera stängningstiden i kalendern idag.

          Comment


          • Har startat om ett antal gånger men får inga kurser efter kl 13
            Ulla-Britt Gråbacke

            Comment


            • Klicka ENTER på OMXS30 och välj Fundamenta. Står det kl 17:30 där som stängningstid?

              Comment


              • Verkar som Nordnet inte skickar ut rätt tidsstämplar trots att börsen är öppen. Det var från deras börskalender vi fick fel datum för halvdag när vi la upp kalendern innan årsskiftet. Kan vara något knas hos Nordnet nu då kanske.

                Comment


                • Gjorde enligt ovan och diagrammet fick korrekt tidsintervall (slut 17.30) men det skrivs inte längre något i diagrammen!
                  mvh
                  Bertil

                  Comment


                  • Tidsstämplarna som kommer med instrumentdatat till grupperna är OK.
                    Men till diagrammen kommer ingen data.
                    mvh
                    Bertil

                    Comment


                    • Testade att rita data via cmpref, men det blev bara ett rakt streck av sista värdet kl 13.00
                      mvh
                      Bertil

                      Comment


                      • Tidstämplar från APIet verkar saknas, något hos Nordnet tror också att det är halvdag.

                        Comment


                        • Gjorde omstart 13:15 med resultat att Galaxy/Pluto gick short - är det lämpligt att göra reset på MTX (förre gången jag körde MTX reset scriptet sålde ETP link av allt och köpte sen igen) eller är det en rimlig signal den fick?

                          Comment


                          • Du kan resetta och pausa, och därefter stänga positionen manuellt på testkontot/skarpt konto. Men jag skulle nog behålla det pausat till stängning eftersom feeden ändå verkar knas idag. Men om den gick short borde feeden på DAX funka? Jag fick en Short kl 14:27.

                            Comment


                            • ok, nu gick NAS Breaker OMX long - kan feed:en gå fast det inte syns i diagrammet?

                              Comment


                              • Feeden hår fast med fel tidstämplar. Så vissa strategier kan fungera ändå.

                                Comment

                                Working...
                                X