If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Samma för mig som för walle, lade också till obemannad-flaggan samt firewall-allow men får fortsatt.
2018-05-30 09:00:43.869 Ingen kontakt med Internet
2018-05-30 09:00:43.869
2018-05-30 09:00:43.869 MainDataFeederWork - Login failed, pausing 5s and tries again
2018-05-30 09:00:48.994 Ingen kontakt med Internet
2018-05-30 09:00:48.994
2018-05-30 09:00:48.994 MainDataFeederWork - Login failed, pausing 5s and tries again
2018-05-30 09:00:54.119 Ingen kontakt med Internet
Idag hade jag problem med OMX, DAX och Nasdaq (har olika servrar för strategier mot olika index). S&P500 kickade däremot igång utan någon handpåläggning. DJIA öppnar inte fören 15:30 idag men den har jag startat om redan.
Hur som - kan kanske vara läge att jämföra loggarna mellan de som inte startade igång och den som startade igen. Vilken loggfil tittar jag i?
Har fått starta om flera dagar för att få till det,lite otäckt när vi närmar oss semestern.Får väl stänga ned helt några veckor om problemet inte löses.
Samma för mig som för walle, lade också till obemannad-flaggan samt firewall-allow men får fortsatt.
2018-05-30 09:00:43.869 Ingen kontakt med Internet
2018-05-30 09:00:43.869
2018-05-30 09:00:43.869 MainDataFeederWork - Login failed, pausing 5s and tries again
2018-05-30 09:00:48.994 Ingen kontakt med Internet
2018-05-30 09:00:48.994
2018-05-30 09:00:48.994 MainDataFeederWork - Login failed, pausing 5s and tries again
2018-05-30 09:00:54.119 Ingen kontakt med Internet
Ok, ni som testade Obemannad högsta säkerhetsnivå idag men fick larm Ingen kontakt med Internet, hur länge väntade ni innan manuell omstart? Det intressanta är att se om watchdogen löser problemet, det kan ta några minuter. Men väldigt märkligt att det händer vissa men inte andra. Inga störningar här idag tex, och inga andra supportmail.
Alla sessioner tajmar ur nattetid och nya startas i och med inloggningen till Nordnet.
Startade om kl 9.07 så det var ju ändå ett antal minuter som vakthunden hade på sig att vakna. (mejlar över en deblog till Rickard om det kan hjälpa på ngt sätt)
Ursprungligen postat av Rikard AutostockVisa inlägg
Om det är "låst", hjälper följande? :
1. Inställningar > Anpassa kursinsamling > Kursinsamling aktiv (kryssa ur)
2. Kryssa i igen
3. Startar insamlingen nu? (tar kanske 20-30 sekunder)
Det hänger nog ihop med att kurser inte kommer in. Det kan fungera med kursinsamling aktiv. Annars fungerar det oavsett efter omstart eftersom att maskineriet ändå måste sparkas igång.
Edit: Någon förslog att problemet kan bero på att programmet inte stängs ner korrekt innan omstart och att det finns en existerande förbindelse som blockerar. Ett långskott.
Comment