Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vi har ringat in problemet och hoppas på en lösning. Tillsvidare funkar nya programversionen med extra koll på förbindelsen och omstart om licenskollen misslyckas.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Vi har ringat in problemet och hoppas på en lösning. Tillsvidare funkar nya programversionen med extra koll på förbindelsen och omstart om licenskollen misslyckas.
      Gött ere :-) Jag håller lite extra koll dom närmaste dagarna så hojtar jag till om det skulle fortsätta att jobba sig med kurserna.

Comment

• Problemet löst, ska rulla utan gnissel idag.

Comment

Problemet löst, ska rulla utan gnissel idag.
          Det funkade finfint :-) Vet inte varför men min kursdata för OMXS30 började inte förens ca 49sek över 9. Min klocka är synkad med Apples NTP-server och den ska gå exakt lika som börsen.

Comment

• Har du många konton och instrument som ska initeras?

Comment

Har du många konton och instrument som ska initeras?
              Njae några index och Nordnet Market och inte överdrivet många konton. Spelar antalet konton stor roll? Det är alltså inget fel på prestandan på servern, den är snarare väl tilltagen.

Comment

• Inga kurser på T LONG OMX NORDNET 38 till 42 idag.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                  Det funkade finfint :-) Vet inte varför men min kursdata för OMXS30 började inte förens ca 49sek över 9. Min klocka är synkad med Apples NTP-server och den ska gå exakt lika som börsen.
                  Det verkar bli så ibland. Vet ej om det har med låg omsättning att göra, tex att alla ingående instrument måste ha ett avslut eller liknande. Oavsett är det inte bra. Särskilt då det ibland kommer in en ny feed tidigt och sedan dröjer det innan den flyter på. Då tror scripten att det är ok att börja. Det har varierat från slutet av juni och juli. Ibland bra andra dagar inte. Har inte sett det tidigare.
                  Last edited by Henric; 2018-07-18, 11:21.

Comment

• Problem med att programmet startade om sig 14.17-14.35. Nu är den stabil igen men hittar inte kontot/saldot! Vi är iaf. två med samma problem. Fler som har samma??

Comment

• Ursprungligen postat av swedtraders Visa inlägg
                      Problem med att programmet startade om sig 14.17-14.35. Nu är den stabil igen men hittar inte kontot/saldot! Vi är iaf. två med samma problem. Fler som har samma??

Hade också problem med kursfeed, men såvitt jag kan se inget problem med kontot. Gissningsvis relaterat till detta. https://twitter.com/NordnetSE/status...73893301465088

Comment

• Tack, ska prova starta om igen då!

Edit: Nu hittade den kontot igen...
                        Last edited by swedtraders; 2018-07-23, 15:39.

Comment

Problem med att programmet startade om sig 14.17-14.35. Nu är den stabil igen men hittar inte kontot/saldot! Vi är iaf. två med samma problem. Fler som har samma??
                          Programmet har koll på kontot, annars hade watchdogen startat om det igen. Om det inte syns i menyn är det nog bara ett GUI-problem, prova att ladda om arbetsytan eller starta om programmet manuellt.

Comment

• Det stod noll i fönstret och inga konton gick att välja. Inte heller blev det någon omstart... Manuell omstart fick igång den däremot!

Exakt samma fenomen på två olika VPSer...

Comment

Det stod noll i fönstret och inga konton gick att välja. Inte heller blev det någon omstart... Manuell omstart fick igång den däremot!

Exakt samma fenomen på två olika VPSer...
                              Med senaste versionen? Har för mig att det gjordes en fix som startade om applikationen om anslutningen inte var helt ok. Min startade om flera gånger idag när Nordnet hade lite strul.

Comment

• Feeden i DAX tvärdog kl. 10.56.06. Allt annat verkar få kurser.

Är det nån mer som har samma problem?

Comment

Working...
                                X