Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Det har inte varit problem hos Nordnet speciellt mycket, mest Nasdaq själva faktiskt. Idag däremot var det Nordnet, jag har inga detaljer om exakt vad dock.

Comment

• Men det er inte bra at det er problemer varje vecke. Spiller ingen roll om det er Nordnet, NAT eller Nasdaq for de som er kund.
      Ni gjør sikkert det beste ni kan.

Comment

• Tack och lov har inget av problemen legat på "vår" sida. Det har varit mer problem generellt senaste veckorna, men så har också hela ETP_marknaden lagts om, Mifid2 implementerats osv.

Comment

• Hej

Skulle det gå att fixa till de spikar som finns i OMXS308A? En vid öppningen idag och en vid ca 16:03
          Tack på förhand

Comment

• ...Även spikar i DAX-index igår kl. 11.37 och idag kl. 11.47. Det syns inget i realtidsupplösning men det stör när man roddar runt i chartet

Comment

• Är det halvdag för DAX eller är det bara feeden i index och tillhörande instrument som stannat? Hittar inget någonstans som tyder på att det skulle vara halvdag...

Comment

• Ursprungligen postat av swedtraders Visa inlägg
                Är det halvdag för DAX eller är det bara feeden i index och tillhörande instrument som stannat? Hittar inget någonstans som tyder på att det skulle vara halvdag...

2017-12-29·11:02:50
                Svara
                Handelsstopp i produkter med exponering mot DAX

Hej,

På grund av halvdag i Tyskland idag den 29 december kommer börshandlade produkter i Nordnet Markets med exponering mot DAX index stänga klockan 14.00 idag.

Produkterna kommer att prissättas precis som vanligt fram till kl. 14.00 för att sen handelsstoppas.

Om du har några frågor med anledning av ovan är du välkommen att kontakta oss på kundservice.

Gott nytt år!

Vänligen,
                Nordnets kundservice

Comment

• Tack, hittade just detta meddelande i inkorgen också... Märkligt att det inte står på andra ställen...!?

Comment

• Noen som har intradagsdata for TLT ETfen i USA?

Comment

• Vad hände i DAXen mellan 11:40-11:45 idag? :-O En fin snabb spik rätt ned i botten.

Comment

• Det har hänt flera gånger nu att det blir en spik i DAX. Kan det inte åtgärdas? Idag har jag en spik kl. 11.49. Spiken syns inte i realtidsupplösning men i alla andra upplösningar och sträcker sig over 100 punkter ner från den verkliga nivån.

Nån lösning i sikte?

Comment

• Jag tror att det kan vara feeden som felet ligger i... Meeeen jag kan ha fel :-)

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                            Jag tror att det kan vara feeden som felet ligger i... Meeeen jag kan ha fel :-)
                            Jo, tråden heter ju "Problem kursfeed"...

Comment

• Ursprungligen postat av swedtraders Visa inlägg
                              Jo, tråden heter ju "Problem kursfeed"...
                              Haha! Exakt *facepalm*

Comment

• Ursprungligen postat av Erik_H Visa inlägg
                                Ca 850 instrument, har slagit på komprimering nu. Har knappt 10GB diskutrymme kvar.

Mvh
                                Erik
                                Plockar upp denna tråd igen då jag märkte att i samband med att jag komprimerade så har jag inga tidigare ordertransar lagrade. Skulle exportera årets affärer till Excel och då hade jag bara data efter 25/9. Finns det något sätt att läsa tillbaka detta?

Mvh
                                Erik

Comment

Working...
                                X