Hm, ska kolla närmare själv.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Problem kursfeed
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Vet inte säkert, men det ser lite ut som att de har någon begränsning på maximal through put och istället för att buffra data som orsakar delay vid extrem belastning blir uppdateringsfrekvensen lägre. Då kan det bli gap i intraday-perspektiv om marknaden rör på sig mycket. Hellre det än delay tycker jag i alla fall.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggVet inte säkert, men det ser lite ut som att de har någon begränsning på maximal through put och istället för att buffra data som orsakar delay vid extrem belastning blir uppdateringsfrekvensen lägre. Då kan det bli gap i intraday-perspektiv om marknaden rör på sig mycket. Hellre det än delay tycker jag i alla fall.
Vi kan inte ha det så här. Folk lessnar ju att köra automatiskt och då försvinner dina kunder Rikard.
mvh
Bertil
Comment
-
Jag uppmanar alla som har problem med index, att kontakta Nordnet med meddelandefunktionen och beskriva felet samt hur det påverkar den automatiska handeln. Det är enda sättet att få Nordnet att prioritera upp lösningen på problemet. Det har ju varit kasst i många veckor nu.
Om man inte kan lita på index vågar man ju inte handla ETP:er. Utfärdarna av ETP:er borde ju också trycka på Nordnet att fixa indexen.
mvh
Bertil
Comment
-
Som jag redan skrivit tidigare så är pressen mycket tuff från Nordnet mot Morningstar redan, och som jag förstår det kan det mycket väl bli byte av leverantör. Men just nu ser vi inga problem med feeden (förutom två av USA-indexen som strulat länge). Är det någon som upplever problem den här veckan? Min mailkorg är full med mail men inte ett enda om störningar den här veckan. Fördelarna med Morningstar är att guld, silver och brent nu skickas i realtid vilket var 15 minuter delay tidigare. Dessutom kommer fler valutapar att bli tillgängliga inom kort.Last edited by Rikard Autostock; 2020-03-05, 15:08.
Comment
-
Saknar kursdata
Hej,
Är ny här och har ett problem med kursdata som saknas. Gäller för både OMXS30 samt termin OMXS300C. Har försökt "Underhåll kursdatabaser" flera gånger, och även valt uppdatera med alternativet "Fyll enskild dag" tillsammans med "Ersätt befintlig data", men får ändå inte fram dagens kursen från öppning tills 15-tiden. Hur löser jag detta?
Mvh
JonasAttached Files
Comment
-
Kursfeed via Nordnet
Hej,
Jag är ny här med Autotrader, en fantastisk värld och även i en sådan kan det visst då och då komma lite grus i maskineriet...
Under förra veckans problem med kursdata (typ 10 minuters fördröjning, som jag upplevde) så stängde jag ner mina robotar som handlar med OMXS30, och denna vecka har jag så smått startat upp dem igen.
Nu idag har jag fått mer besked av Nordnet efter uppföljning med samtal efter mina meddelanden till dem som inte besvarats tidigare, så för min del tänker jag att nu kan robotarna få "tuffa på" som vanligt igen.
Kanske kan vara intressant med infon från Nordnet som jag fått, om problemet, åtgärdat och förhoppning om utveckling av informering.
Att få pushnotiser från Nordnet vid driftstörningar vore fint, och naturligtvis en rimlig nivå på driftstörningar.
"""
RE: Övrigt/OMXS30 och DAX data fördröjt från Nordnet fortsätter även denna vecka:
"""
Hej,
Tack för ett trevligt samtal!
Vi ber om ursäkt för eventuella besvär denna fördröjning på våra samtliga index påverkade er förra veckan.
2020-03-02 ca kl 17:30 fick vi bekräftat att problemet ska ha varit löst.
Problemet varade mellan 2020-02-26 till 2020-03-02. Problemet orskades av tekniska problem hos våra leverantörer hos Morningsstar.
I dagsläget arbetar vi med att utveckla våra interna system för att mer effektivt informera våra kunder angående tillfälliga besvär.
Jag vet att vi lyckades få upp en banner på vår förstasida på Nordnet.se som informerade om dessa problem.
Men vi är medvetna om att dessa tillvägagångssätt måste utvecklas. Jag vet tyvärr inte i dagsläget hur status på det uppdraget ser ut.
Men vi tar med oss era tankar och feedback.
Om ni har eventuella klagomål hänvisar jag er HIT där ni kan posta iväg ett klagomål med eventuell ersättning ni vill kräva så kommer vi kika på det.
Återkom gärna om ni har fler frågor eller funderingar, och återigen ber vi om ursäkt för eventuella besvär.
Ha det fint!
Med vänlig hälsning,
------------------- Original Message -------------------
Subject: Övrigt/OMXS30 och DAX data fördröjt från Nordnet fortsätter även denna vecka:
/TomasE
Comment
-
Mitt program startar om i en loop, verkar inte kunna logga in på Nordnet... gahhhAlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Comment