Saknar länk för nedladdning av senaste PortfolioMixern, var hittar jag den?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Portfolio Mixer
Collapse
X
-
Tog mig friheten att göra ett Google Spreadsheet av senaste Portfolio Mixern som finns att ladda ned, har även lagt in alla AlogPal modellerna.
https://docs.google.com/spreadsheets...gid=1957487624
Det går att kopiera spreadsheeten till sin egen Google Sheets eller ladda ned som Excel.AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Ursprungligen postat av MacPro Visa inläggHei,
Virker som at «Grinder» strategien i oppdatert versjon bykser opp 200k fra start og skaper feil resultat- data?
Comment
-
Ursprungligen postat av winn Visa inläggNär blir Multidipper klar för skarp körning?
Jag vill dock säga att den hade tidigare problem med att den lurades av fel i feeden. Detta är tillrättat men jag har inte sett några skarpa trades sedan detta fixades eftersom trades kommer i perioder.
Tycker själv att den verkar inte så bra på guld, silver o index.
Comment
-
Rader dummy transaktioner?
Hej,
Jag testade att simulera Smart Beta med stop loss coh vill lägga in equity kolumnen i excel. Använder dummy transaktioner för ABB aktien så det kommer vara Stockholmsbörsens handelskalender som sätter antalet rader från simuleringen.
När jag kollar i portfoliomixer så finns datumet 2020-04-30 med. Detta datum får inte jag med i simuleringen. Det verkar som att portfoliomixer endast utelämnar lördag/söndag medan simuleringen kommer utelämna lite andra helgdagar också. Det slutar alltså med att jag har svårt att klistra in min simulering i portfoliomixer.
Hur ska man hantera detta? Byta handelskalender vid simulering?
Väldigt tacksam för all hjälp.
mvh
Mårten
Comment
Comment