Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portfolio Mixer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Saknar länk för nedladdning av senaste PortfolioMixern, var hittar jag den?

    Comment


    • #92
      Den ligger på den här sidan: https://autostock.se/strategier/nas-...s-live-webinar

      Comment


      • #93
        Multidipper

        Om ni kör Multidipper live så bör ni stänga av den. Om feeden hoppar upp och ner så köper och säljer den hela tiden.

        Har fixat detta men det är inte i nedladdningen ännu. Vänta tills detta är fixat

        Comment


        • #94
          Tog mig friheten att göra ett Google Spreadsheet av senaste Portfolio Mixern som finns att ladda ned, har även lagt in alla AlogPal modellerna.

          https://docs.google.com/spreadsheets...gid=1957487624

          Det går att kopiera spreadsheeten till sin egen Google Sheets eller ladda ned som Excel.
          AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

          Comment


          • #95
            Nu är mixern uppdaterad per december 2020. Nästa uppdatering i april

            Comment


            • #96
              Hei,
              Virker som at «Grinder» strategien i oppdatert versjon bykser opp 200k fra start og skaper feil resultat- data?

              Comment


              • #97
                Ursprungligen postat av MacPro Visa inlägg
                Hei,
                Virker som at «Grinder» strategien i oppdatert versjon bykser opp 200k fra start og skaper feil resultat- data?
                Har nog blivit fel vid inkopieringen. Startvärdet ska vara 300 K

                Comment


                • #98
                  Hittade några till som var fel i input. Klipfel i excel

                  Comment


                  • #99
                    re fel i p mixern?

                    Hej jag såg att vissa strategiers data bara är uppdaterat tills 0930, som tex multi bos. Ska det vara så, eller blev något fel? Mvh

                    Comment


                    • Uppdaterade MBOS och VT20. Kollade snabbt. Hittade du något mer?

                      Comment


                      • När blir Multidipper klar för skarp körning?

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av winn Visa inlägg
                          När blir Multidipper klar för skarp körning?
                          Den är skarp. Jag har simulerat den på valutor och kopplat den själv på de fyra valutaparen som finns i noteringen i inputfliken på strategin.

                          Jag vill dock säga att den hade tidigare problem med att den lurades av fel i feeden. Detta är tillrättat men jag har inte sett några skarpa trades sedan detta fixades eftersom trades kommer i perioder.

                          Tycker själv att den verkar inte så bra på guld, silver o index.

                          Comment


                          • Perfekt! Då kopplar jag in den.

                            Comment


                            • I portfolio mixern kom inte sista året för Multidipper med. Nu är det fixat o uppladdat

                              Comment


                              • Rader dummy transaktioner?

                                Hej,
                                Jag testade att simulera Smart Beta med stop loss coh vill lägga in equity kolumnen i excel. Använder dummy transaktioner för ABB aktien så det kommer vara Stockholmsbörsens handelskalender som sätter antalet rader från simuleringen.

                                När jag kollar i portfoliomixer så finns datumet 2020-04-30 med. Detta datum får inte jag med i simuleringen. Det verkar som att portfoliomixer endast utelämnar lördag/söndag medan simuleringen kommer utelämna lite andra helgdagar också. Det slutar alltså med att jag har svårt att klistra in min simulering i portfoliomixer.

                                Hur ska man hantera detta? Byta handelskalender vid simulering?

                                Väldigt tacksam för all hjälp.

                                mvh
                                Mårten

                                Comment

                                Working...
                                X