Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portfolio Mixer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • tid i drawdown

    Hej,

    skulle vara kul att se tid i drawdown i portfoliomixern. Känns också som en smärttröskel för att inte gå in och manipulera strategierna. Hur länge pallar man att vara i drawdown.

    //Tobias

    Comment


    • Vill ge en spontan applåd för portfolio mixer, jävligt bra verktyg att labba med.

      Comment


      • Härligt att höra! Nu ligger Infinity med också med de 2x15 edgar vi byggt så här långt.

        Comment


        • Ladda upp data på fundseeder

          Hallå På NAS webinariet där ni gick igenom mixern visades en äldre version. I versionen i videon fanns på mixer-sidan i A och B kolumnerna data som visade datum och kontovärde för portföljen från start till slut. Vill gärna ladda upp min mixade portfölj på fundseeder, men hittar inte det datat i nya versionen av mixern. Finns det någonstans?


          Mvh Fredric

          Comment


          • Hej!

            En fråga om att balansera saldon på testkonton i Autotrader.. När jag sätter ett nytt saldo för ett testkonto, krävs det också att man trycker på "Återställ markerat konto" ?

            /Petter

            Comment


            • Nej, om du klickar Återställ markerat konto nollställs hela kontot inkl alla öppna positioner.

              Det räcker att skriva nytt saldo, klicka i kolumnen Att handla för samt starta om programmet.

              Comment


              • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Nej, om du klickar Återställ markerat konto nollställs hela kontot inkl alla öppna positioner.

                Det räcker att skriva nytt saldo, klicka i kolumnen Att handla för samt starta om programmet.


                Efter omstart av programmet är inte "Att handla för" lika med det nya "Saldo" för min del..tänker att det skall vara samma värde va?

                Comment


                • Men du har öppna positioner väl?

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Men du har öppna positioner väl?
                    Nej, inga öppna positioner på dom testkonton jag syftar på..

                    Comment


                    • Ok, men då kan du klicka Återställ, eftersom inget finns att stänga.

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                        Ok, men då kan du klicka Återställ, eftersom inget finns att stänga.

                        Ok! Så när jag balanserar hela strategiportföljen i fortsättningen , så återställer jag konton som ej ha positioner, men ändrar bara saldo på dom som har öppna... och då kommer "att handla för" stämma då? ... eller måste jag avvakta att ställa om saldo tills positioner på testkontot är stängda?

                        Comment


                        • Det funkar, det är så vi gör också.

                          Comment


                          • Sista Portf mixer

                            Ni verkar ha förväxlat namn och data på VT20 vs HT20 i excelfilen.

                            Comment


                            • Hm, kollade körningarna och datat för SISO VT20 är fel. Vi fixar. HT20 däremot stämmer.

                              Comment


                              • Ligger senaste portfolio mixer ute för nedladdning?

                                Comment

                                Working...
                                X