Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 09:06 ANALYS "sl) New Raptor dev sell OMXS303J" kurs 1269.00 +10,25 pkt
    09:06 ANALYS "sl) New Raptor dev short OMXS303J" kurs 1268.25

Comment

• "Fusk" att äga terminen över natten.
      Skämt åsido, jag fick ingen trigg från Raptor short. Har du trimmat villkoren jämfört med det som står innan i tråden?
      mvh
      Bertil

Comment

• Jag är inte så erfaren av arbete med "Extra objekt". I Raptor Long-scriptet ligger ett extra objekt med. Då jag klistrar in scriptet från inlägg 1601, räcker det med att kopiera hela text inklusive "{@A(0,)}" i slutet av scriptet, eller måste jag dessutom klicka på knappen Extra Objekt i script-editorn och välja ett instrument etc?

Ytterligare en fråga, borde det inte vara en {@A(0,)}-ändelse i Short-scriptet?

Det ser inte ut att vara något extra objekt inlagt i Long-exit eller Short-exit scripten.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
          Jag är inte så erfaren av arbete med "Extra objekt". I Raptor Long-scriptet ligger ett extra objekt med. Då jag klistrar in scriptet från inlägg 1601, räcker det med att kopiera hela text inklusive "{@A(0,)}" i slutet av scriptet, eller måste jag dessutom klicka på knappen Extra Objekt i script-editorn och välja ett instrument etc?

Ytterligare en fråga, borde det inte vara en {@A(0,)}-ändelse i Short-scriptet?

Det ser inte ut att vara något extra objekt inlagt i Long-exit eller Short-exit scripten.
          Räcker med att klistra in "{@A(0,)}" . Om du sedan tittar i extra object så finns instrumentet där.

Short innehåller cmpref och måste också ha "{@A(0,)}" inlagt på slutet. Rikard måste ha glömt. Eller så är det detta som gör att Rikards script triggar och inte mitt.
          mvh
          Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
            Räcker med att klistra in "{@A(0,)}" . Om du sedan tittar i extra object så finns instrumentet där.
            Jag gjorde så igår kväll och kikade sedan i Extra objekt-dialogen och då stod det något i stil med "Instrument valt" (tror jag) samt Perioder = 0. Är det korrekt?

Comment

• Utan extraobjektet blir villkoret ej_dagshögsta aldrig sant. I diaglogen ska det stå anslutet instrument i objekt A och period=0. Period=0 innebär dagskurser.

Comment

• Ah, stämmer fint. Konstigt nog fick jag Short idag utan att extra objektet var definerat. Troligen sant ändå, och det är ju bara ett trendfilter som avgör om man är lägre än dagens högsta.

Comment

• Här är scriptet jag kör på:

p1:=32
                  i15(
                  {point of control}
                  poc1=freq(c,p1,0.0,x)

{lowest 70% limit - value area low}
                  vl1=freq(c,p1,0.70,l)

{highest 70% limit - value area high}
                  vh1=freq(c,p1,0.70,h)
                  mval=mov(mfi(3),3,e)
                  inpådagen=Gt(Frac(date()),0.379)
                  ej_innehav=ge(portfolio(v),0)
                  ej_dagshögsta=lt(cmpref(c,0,a),cmpref(h,0,a))
                  öppet=gt(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),10)
                  short1=and(and(gt(c,vh1),gt(aref(mval,1),99)),ej_dagshögsta)
                  short3=and(short1,ej_innehav)
                  short4=and(and(short3,inpådagen),öppet)
                  mult(short4,10)
                  )

{@A(0,)}

Comment

• Filtret har väl ganska begränsad användning( kan dock vara avgörande vid tex gap). Den blockerar väl bara de insamlingar då kursen gör nya dagshögsta. Det räcker väl med ett tic ner så kan den trigga? Jag har inte labbat med scripten, men det vore intressant att simulera en block då kursern ligger tex 0.15% från högsta.

Comment

• Har provat din senaste Raptor i bänken och får samma res som du fått sedan 27 sep till i dag. Nu kopplar jag in dem skarpt för att se om det blir lika bra men får bara detta i larmfönstret vad beror det på?
                      11:43 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS303J" kurs 1265.25
                      11:43 Zero volume - Order not sent

gjorde ett köp i tron att den behövde en long men det hjälpte inte det forsatte efter med: 11:43 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS303J" kurs 1265.25
                      11:43 Zero volume - Order not sent
                      Berra

Comment

• Sell:

i15(
                        {point of control}
                        poc1=freq(c,p1,0.0,x)

vl1=freq(c,p1,0.70,l)

vh1=freq(c,p1,0.70,h)
                        mval=mov(mfi(3),3,e)
                        topp=hhv(and(aref(gt(mval,99),1),lt(mval,95)),2)
                        innehav=ge(portfolio(v),0) {borde vara gt(portfolio(v),0)}
                        öppet=gt(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),7)
                        stängning=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),9)
                        sell1=or(and(or(topp,gt(h,poc1)),{lt(c,aref(l,1))}1),gt(c,vh1))
                        sell2=and(and(and(or(sell1,{stängning}0),innehav),inpådagen),öppet)
                        mult(sell2,10)
                        )

Edit: om du hade tagit short i morse hade inte detta slagit till.
                        Last edited by Henric; 2013-10-03, 12:06.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                          Sell:

i15(
                          {point of control}
                          poc1=freq(c,p1,0.0,x)

vl1=freq(c,p1,0.70,l)

vh1=freq(c,p1,0.70,h)
                          mval=mov(mfi(3),3,e)
                          topp=hhv(and(aref(gt(mval,99),1),lt(mval,95)),2)
                          innehav=ge(portfolio(v),0) {borde vara gt(portfolio(v),0)}
                          öppet=gt(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),7)
                          stängning=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),9)
                          sell1=or(and(or(topp,gt(h,poc1)),{lt(c,aref(l,1))}1),gt(c,vh1))
                          sell2=and(and(and(or(sell1,{stängning}0),innehav),inpådagen),öppet)
                          mult(sell2,10)
                          )

Edit: om du hade tagit short i morse hade inte detta slagit till.
                          Nää, den kör så ändå, vad är felet att det inte går att starta en bit in på dagen eller
                          12:44 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS303J" kurs 1264.50
                          12:44 Zero volume - Order not sent
                          Berra

Comment

• 09:06 ANALYS "sl) New Raptor dev sell OMXS303J" kurs 1269.00 +10,25 pkt
                            12:15 ANALYS "sl) New Raptor dev cover OMXS303J" kurs 1264.50 +3,75 pkt

Comment

• Stämmer, jag har kopplat förbi innehavskontrollen ovan så att jag kan logga signaler utan innehav.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                                09:06 ANALYS "sl) New Raptor dev sell OMXS303J" kurs 1269.00 +10,25 pkt
                                12:15 ANALYS "sl) New Raptor dev cover OMXS303J" kurs 1264.50 +3,75 pkt

Samma sak gäller cover short. Det går att styra, men jag vill inte gå in och ändra Rikards modell. Han kommer nog med en lösning.

Comment

Working...
                                X