Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hmm, jag har minusbelopp på två av tre testkonton som jag kopplat Raptor till.
    Efter jag uppdaterade i helgen verkar det som att den tar dubbelt så stora positioner vid varje köptillfälle jämfört med vad den gjorde i förra veckan. Har inte ändrat nåt förutom att jag uppdaterat Raptor och ETPlink.
    Last edited by Freddan; 2017-01-23, 17:28.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
      Tack, Rikard! Här är en analys av avkastningen i transaktionsfilen i inlägg 2140.

Avkastning
      Gearing 4x
      CAGR 65%
      Max Drawdown 37%

Drawdowns
      Drawdowns > 10% 24 st.
      Drawdowns > 20% 12 st.
      Drawdowns > 30% 5 st.
      Drawdowns > 40% -

Värsta Drawdown -36,9%
      Näst värsta Drawdown -33,8%
      Tredje värsta Drawdown -32,6%
      Fjärde värsta Drawdown -32,0%
      Femte värsta Drawdown -30,6%
      Sjätte värsta Drawdown -28,8%
      Sjunde värsta Drawdown -26,1%
      Åttonde värsta Drawdown -23,8%
      Nionde värsta Drawdown -22,6%
      Tionde värsta Drawdown -21,8%

Duration Drawdowns (kalenderdagar)
      Allra längsta 491 16,4 mån
      Näst längsta 402 13,4 mån
      Tredje längsta 367 12,2 mån
      Fjärde längsta 253 8,4 mån
      Femte längsta 238 7,9 mån
      Sjätte längsta 202 6,7 mån
      Sjunde längsta 171 5,7 mån
      Åttonde längsta 121 4 mån
      Nionde längsta 116 3,9 mån
      Tionde längsta 113 3,8 mån
      Intressant! Så om jag förstått det rätt nu: Detta var med hävstång 4. Så 37/4=9,25% drawdown utan hävstång? Tacksam för svar!

Comment

• Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
        Hmm, jag har minusbelopp på två av tre testkonton som jag kopplat Raptor till.
        Efter jag uppdaterade i helgen verkar det som att den tar dubbelt så stora positioner vid varje köptillfälle jämfört med vad den gjorde i förra veckan. Har inte ändrat nåt förutom att jag uppdaterat Raptor och ETPlink.
        Uppdaterade själv precis nu, och hävstång är satt till 2. Kan vara därför den tar dubbla positioner.

Comment

• Raptor verkar vara fullinvesterad hos mig nu. Stämmer det med er andras?

Comment

• 9 grids hos oss, men det hänger på när den startades osv. Vi ska ändra så att hävstång:=1 från grundinstallationen.

Annars är det korrekt att drawdown utan hävstång blir drygt 9%.

Comment

• Är det några fler än jag som ligger fullinvesterade med Raptor efter dagens fina rörelse? Gillar det snabba droppet vid ca 16:15 om det är någon som glor på OMXS30 konstant under dagarna? En fin uppstuds imorn hade inte suttit fel för både Raptor och Fusion. Vågar nästan också säga att det bara är vi börsnördar som säger, "äntligen måndag" ;-)

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                Raptor verkar vara fullinvesterad hos mig nu. Stämmer det med er andras?
                Stämmer här med :-) Dock bara i en av två portföljer. Jag anslöt dom vid olika tillfällen.

Comment

• Kom på en sak till som kan påverka vår egen handel, vi kör Raptor med prisscript slm köper 0.30 kr för dyrt och säljer 0.30 kr för billigt hela tiden. Det borde vi kanske också lägga in i grundinstallationen så att alla får samma, plus att simuleringen visar rätt.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Kom på en sak till som kan påverka vår egen handel, vi kör Raptor med prisscript slm köper 0.30 kr för dyrt och säljer 0.30 kr för billigt hela tiden. Det borde vi kanske också lägga in i grundinstallationen så att alla får samma, plus att simuleringen visar rätt.

Förstår jag det rätt att det inte påverkar själva handeln, utan endast vid simulering?

Comment

• Nja faktiskt även vid handel eftersom gränsen för vinst på GAV påverkas aningen, och även gridavståndet.

Comment

• Ok då är jag med :-) Hojta när/om du gör en update :-)

Comment

• Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
                          Hmm, jag har minusbelopp på två av tre testkonton som jag kopplat Raptor till.
                          Du har nog hävstång=2. Är med i grundinstallationen nu. Jag ändrade ner till 1. Kolla i Raptor Long

Comment

• Jag är inte fullinvesterad. Har 600 K på testkonto och har 130 kvar
                            Last edited by HenrikSyst; 2017-01-23, 22:37.

Comment

• Har uppdaterat med prisscript som ger 0,30 kr slippage, samt ställt hävstång till 1.

PS. Återanslutning behövs den här gången eftersom det är byte av script i ordermodellen, inte bara uppdatering av redan anslutna script.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                                Har uppdaterat med prisscript som ger 0,30 kr slippage, samt ställt hävstång till 1.

PS. Återanslutning behövs den här gången eftersom det är byte av script i ordermodellen, inte bara uppdatering av redan anslutna script.
                                Bara så att jag förstår allt rätt - dubbelhögerklicka i OMXS30, Arbeta med anslutna ordermodeller, kryssa bort alla Raptor-script, samma visa igen fast kryssa i alla Raptor-script?

EDIT: Givetvis efter uppdatering av Raptor.

Comment

Working...
                                X