If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Samma problem idag med annan dator och installation, 9,01 kommer köpsignal, hade flera datorer igång och glömde bort att dom kunde ändra depåinnehavet så det blev många affärer eftersom en hade köpsignal
Fina resultat så här långt 2-6 pkt/dag.
Hur går det för er som tagit bort "ej_idag" villkoret och gör flera trades per dag?
Inte så bra efter "spiken" för ett par dagar sedan. Trots att jag hämtat nya kursdata vid flera tillfällen verkar TP level gäcka. Så fort entry sker vill den gå ut med detsamma...
Fina resultat så här långt 2-6 pkt/dag.
Hur går det för er som tagit bort "ej_idag" villkoret och gör flera trades per dag?
Jag har inte kört mer än några dagar denna veckan men resultatet är sämre (har inte räknat punkterna).
Igår så blev det helknas eftersom TP låg på 0,25 så den hoppa in och ur hela tiden så courtaget blev precis på kronan desamma som vinsten 1125kr, nästan 20 affärer. Nordnet blir väl glada om inte annat
10.02 idag gick den in med short, (efter den fina long-tradern förut) får se hur det utvecklas sej nu då.
Jag har inte kört mer än några dagar denna veckan men resultatet är sämre (har inte räknat punkterna).
Igår så blev det helknas eftersom TP låg på 0,25 så den hoppa in och ur hela tiden så courtaget blev precis på kronan desamma som vinsten 1125kr, nästan 20 affärer. Nordnet blir väl glada om inte annat
10.02 idag gick den in med short, (efter den fina long-tradern förut) får se hur det utvecklas sej nu då.
Mvh Mikael
Det man kan göra med TakeProfit som en liten säkerhetsåtgärd är att alltid kräva minst 0,5 eller 0,75 pkt vinst även för TP. Då täcks courtaget med råge även om den skulle få spader och loopa.
Det man kan göra med TakeProfit som en liten säkerhetsåtgärd är att alltid kräva minst 0,5 eller 0,75 pkt vinst även för TP. Då täcks courtaget med råge även om den skulle få spader och loopa.
Det låter bra Rikard. Hur infogar jag det på ett snyggt sätt i scriptet
Någonting så här?
vinst:=gt(c,add(lasttrade(b,p),1))
...
sell1=or(takeprofit,condition1)
sell2=and(and(sell1,vinst),lt(mval,triglevel))
Samma problem idag med annan dator och installation, 9,01 kommer köpsignal, hade flera datorer igång och glömde bort att dom kunde ändra depåinnehavet så det blev många affärer eftersom en hade köpsignal
Köp kl 09:01 på Win7 datorn 1093.25
Sälj kl 10:03 " " " 1090.75
Sälj kl 10:03 på WinXp dator 1091.00
Har inte kopplat order då det antagligen hade ruinerat mig.
Comment