Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
    och jag fick 5,75.
    Varför blev det inte som uträkningen ovan på 9 punkter?

Mvh
    Mikael
    Exit pga att MFI slog i taket dvs MFI > 99
    condition1:=gt(mval,99)
    Last edited by BRB_67; 2012-03-09, 09:46.

Comment

• Tio dagar med Raptor och endast en minusdag 2/3 -3.5 pkt och det orsakade jag själv med stopploss för tajt, känns bra
      Berra

Comment

• Fina resultat så här långt 2-6 pkt/dag.
        Hur går det för er som tagit bort "ej_idag" villkoret och gör flera trades per dag?

Comment

• Samma problem idag med annan dator och installation, 9,01 kommer köpsignal, hade flera datorer igång och glömde bort att dom kunde ändra depåinnehavet så det blev många affärer eftersom en hade köpsignal
          Håkan

Comment

• Ursprungligen postat av FredTrader Visa inlägg
            Fina resultat så här långt 2-6 pkt/dag.
            Hur går det för er som tagit bort "ej_idag" villkoret och gör flera trades per dag?
            Inte så bra efter "spiken" för ett par dagar sedan. Trots att jag hämtat nya kursdata vid flera tillfällen verkar TP level gäcka. Så fort entry sker vill den gå ut med detsamma...

Ingen som vet hur jag ska åtgärda detta?

Comment

• Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg
              Exit pga att MFI slog i taket dvs MFI > 99
              condition1:=gt(mval,99)
              Tack börja förstå var jag ska kolla på...
              Berra

Comment

• Ursprungligen postat av FredTrader Visa inlägg
                Fina resultat så här långt 2-6 pkt/dag.
                Jag har inte kört mer än några dagar denna veckan men resultatet är sämre (har inte räknat punkterna).
                Igår så blev det helknas eftersom TP låg på 0,25 så den hoppa in och ur hela tiden så courtaget blev precis på kronan desamma som vinsten 1125kr, nästan 20 affärer. Nordnet blir väl glada om inte annat

10.02 idag gick den in med short, (efter den fina long-tradern förut) får se hur det utvecklas sej nu då.

Mvh Mikael

Comment

• Ni som ev inte fick Long-signal idag borde ha fått en Short nu istället. Med lite flyt så kan den sluta med vinst också.

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                    Jag har inte kört mer än några dagar denna veckan men resultatet är sämre (har inte räknat punkterna).
                    Igår så blev det helknas eftersom TP låg på 0,25 så den hoppa in och ur hela tiden så courtaget blev precis på kronan desamma som vinsten 1125kr, nästan 20 affärer. Nordnet blir väl glada om inte annat

10.02 idag gick den in med short, (efter den fina long-tradern förut) får se hur det utvecklas sej nu då.

Mvh Mikael

Det man kan göra med TakeProfit som en liten säkerhetsåtgärd är att alltid kräva minst 0,5 eller 0,75 pkt vinst även för TP. Då täcks courtaget med råge även om den skulle få spader och loopa.

Comment

• FYI så ser mitt diagram ut som i bifogad fil. Ser inte rätt ut.
                      Attached Files

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                        Det man kan göra med TakeProfit som en liten säkerhetsåtgärd är att alltid kräva minst 0,5 eller 0,75 pkt vinst även för TP. Då täcks courtaget med råge även om den skulle få spader och loopa.

Det låter bra Rikard. Hur infogar jag det på ett snyggt sätt i scriptet

Någonting så här?
                        vinst:=gt(c,add(lasttrade(b,p),1))
                        ...
                        sell1=or(takeprofit,condition1)
                        sell2=and(and(sell1,vinst),lt(mval,triglevel))
                        Last edited by mikbob; 2012-03-09, 10:39.

Comment

• Enklast är nog att lägga det i raden tplevel:

tplevel:=mx(div(sub(high,low),2.5),0.75)

MX(a,b) returnerar högsta värdet av a och b. Om den "riktiga" takeprofit-nivån är högre än 0,75 får man den, annars 0,75.

Comment

MX(a,b) returnerar högsta värdet av a och b. Om den "riktiga" takeprofit-nivån är högre än 0,75 får man den, annars 0,75.

Tackar!

Comment

Enklast är nog att lägga det i raden tplevel:

Tack Rikard!

Comment

• Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
                                Samma problem idag med annan dator och installation, 9,01 kommer köpsignal, hade flera datorer igång och glömde bort att dom kunde ändra depåinnehavet så det blev många affärer eftersom en hade köpsignal
                                Köp kl 09:01 på Win7 datorn 1093.25
                                Sälj kl 10:03 " " " 1090.75

Sälj kl 10:03 på WinXp dator 1091.00

Har inte kopplat order då det antagligen hade ruinerat mig.

Comment

Working...
                                X