Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Finns det fiktiva innehavet i OMXS30 kvar?

Igår, søndag endret jeg depot på testkonto fra 395 000 til 400 000. Samtidig slo jeg av datainsamling for minifutures, spør inte hvorfor. Idag startet jeg datainnsaming for mini futures kl 1550. Samtidig ble mind short grid solgt i marknaden.

Det ble inte loggat salg på testkonto, bare på den skarpa konto.

Jeg kjøpte tilbake 1 grid på testkonto kl 1610, den ble solgt med en gang.

Burde jag återstella alt, lage ny raptor testkonto, for å være sikkert på at alt er OK?

Comment

• Ok men frågan är om det finns någon OMXS30-position på testkontot?

Comment

Ok men frågan är om det finns någon OMXS30-position på testkontot?

Nei, var ingen kvar
        Nå har jag raderat og lagt ny.

Hva tror du var årsaken til salget?

Comment

• Jag gissar att du återställde testkontot så försvann OMX-positionen och då säljer ETP Link minifuturen.

Comment

Jag gissar att du återställde testkontot så försvann OMX-positionen och då säljer ETP Link minifuturen.

Det tror jeg og.
            Funker det å kjøpe seg inn manuelt nå??
            Last edited by Palgrave; 2017-05-15, 21:08.

Comment

• Jo, det fungerar så länge du köper OMXS30 och inte minifuturen direkt.

Comment

• Men man havnar inte skjevt når neste signal kommer?

Comment

• Njae, den ligger fortfarande blankad 1 grid, som kommer stängas när 3-dagars Low nås.

Comment

• Det stemmer at saldo på Raptor Testkonto også endrer seg når man gjennomfører en handel?
                    Se bilde.
                    Last edited by Palgrave; 2017-11-22, 11:23.

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                      Det stemmer at saldo på Raptor Testkonto også endrer seg når man gjennomfører en handel?
                      Se bilde.
                      Ja, det är precis som om det varit ett verkligt konto. Då du köper (låtsasinstrumentet) OMXS30 så minskar tillgängligt belopp.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                        Ja, det är precis som om det varit ett verkligt konto. Då du köper (låtsasinstrumentet) OMXS30 så minskar tillgängligt belopp.
                        Da vil Testkonto endre seg litt over tid?

Comment

Da vil Testkonto endre seg litt over tid?
                          Yes, testkontot kommer att öka och minska beroende på vinst och förlust.

Comment

• Jeg fikk salg av minishort nå, som jeg kjøpte 0901. Why??

Comment

Jeg fikk salg av minishort nå, som jeg kjøpte 0901. Why??
                              Du köpte väl inte mini-shorten? Du ska köpa indexet på det fiktiva kontot, precis som Rikard skrev tidigare. Det fiktiva kontot styr handeln på det verkliga kontot.

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                              Jo, det fungerar så länge du köper OMXS30 och inte minifuturen direkt.

Last edited by Christer; 2017-05-16, 09:24.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                                Du köpte väl inte mini-shorten? Du ska köpa indexet på det fiktiva kontot, precis som Rikard skrev tidigare. Det fiktiva kontot styr handeln på det verkliga kontot.
                                Solgte index på testkonto. Tror det er ETP link som er problemet. Annan testkonto anslutat eller noe...

Comment

Working...
                                X