Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Rikard elle noen,
    Jeg har 400 000 på fiktivt konto. Raptor kjøpte en grid igår. Den kjøpte 113 stk MINISHRT OMX BNP137 på 404.10 SEK.
    Da blir jeg belastet mer enn 40 000 på skarpe konto.
    113 stk for en grid er alfor mye, ikke sant? Det skulle vært ca. 25 stk.

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
      Rikard elle noen,
      Jeg har 400 000 på fiktivt konto. Raptor kjøpte en grid igår. Den kjøpte 113 stk MINISHRT OMX BNP137 på 404.10 SEK.
      Da blir jeg belastet mer enn 40 000 på skarpe konto.
      113 stk for en grid er alfor mye, ikke sant? Det skulle vært ca. 25 stk.
      Har du ändrat värdet på det fiktiva kontot något?

Edit: alltså haft ett högre värde tidigare, och sedan sänkt det? Sedan du startade Raptor egentligen.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
        Har du ändrat värdet på det fiktiva kontot något?

Edit: alltså haft ett högre värde tidigare, och sedan sänkt det? Sedan du startade Raptor egentligen.
        Nee, tror inte det. Kanskje forsøke å lage ny konto. Men stemmer det at den kjøpte for mange?

Comment

Nee, tror inte det. Kanskje forsøke å lage ny konto. Men stemmer det at den kjøpte for mange?
          Yes, den köpte för många. I ditt fall så är 1st grid = (400 000 / 1634) / 10 = 24st. Jag tänkte på den globala variabeln som vi diskuterade några inlägg tillbaka som Rikard har uppdaterat. Eftersom short-delen inte anpassar sig om man skulle ändra storleken på kontot sedan senaste long-affär eller om man har Raptor mot något annat fiktivt konto. Det var bara en tanke iallafall.

Comment

• Har det noe med at det er BNP minifuture?
            Commerzbank har jo ingen minifutures med häv 4-5
            Last edited by Palgrave; 2017-05-03, 20:27.

Comment

• Nä, det spelar ingen roll vilken minifuture eller häv du använder, Raptor köper alltid samma antal minifutures för varje grid , i ditt fall ca 24-25 st vid fiktivt konto på 400.000.

Comment

• jag startade ett nytt konto på Raptor och satte 400 000 på det fiktiva kontot och då började den handla 24 på båda kontona och det som jag har sedan tidigare var på 1000000 så den tar mindre positioner på båda nu

Comment

• Uppdatera Raptor så får du med en extra rad i Shrt-scriptet som skriver kontosaldo i sin globala cell precis som på Long-sidan. Då bör kontona kunna köras med olika size.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Uppdatera Raptor så får du med en extra rad i Shrt-scriptet som skriver kontosaldo i sin globala cell precis som på Long-sidan. Då bör kontona kunna köras med olika size.

Hvis jeg vil gå inn manuelt imorgen, velger jeg sälj 24stk OMXS30 i orderdialogen?

Comment

• Ursprungligen postat av rolbe Visa inlägg
                      jag startade ett nytt konto på Raptor och satte 400 000 på det fiktiva kontot och då började den handla 24 på båda kontona och det som jag har sedan tidigare var på 1000000 så den tar mindre positioner på båda nu
                      Vad är tanken/finessen med två Raptorkonton med 50% var i stället för ett med 100%?

Comment

Hvis jeg vil gå inn manuelt imorgen, velger jeg sälj 24stk OMXS30 i orderdialogen?
                        Ja, då köper den 24 st minishort

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Uppdatera Raptor så får du med en extra rad i Shrt-scriptet som skriver kontosaldo i sin globala cell precis som på Long-sidan. Då bör kontona kunna köras med olika size.

Kan du kolla i min NAT imorgen hvis det inte funkar? Er tilgjengelig hele dagen.

Comment

• Jag har olika konton på nordnet

Comment

• Vad händer med courtaget mot BNP och Commerzbank. (Observera att vårt erbjudande om courtagefri handel i börshandlade produkter i Nordnet Supermarket kommer att upphöra den 9 maj 2017)
                              detta påverkar väl handeln med Raptor

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                                Vad är tanken/finessen med två Raptorkonton med 50% var i stället för ett med 100%?
                                I mitt fall så har jag 4st olika fiktiva konton för Raptor med olika summor på. Olika skarpa konton med olika storlekar, därför olika marknadsexponering.

Edit: glöm de... läste fel på grundfrågan :-)
                                Last edited by walle; 2017-05-03, 21:52.

Comment

Working...
                                X