Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Ok ni som fick problem, var det CBK eller NON-instrument?
    CBK för min del YN, hade dessa i närheten YL & YV

Pref Price 80kr hade jag visst ändrat till

Hur långt mellan borde man ha dessa ? har tagit varannan men det kanske är dumt

Comment

• Ursprungligen postat av fredd Visa inlägg
      Nått är galet, hade sälj vid 16:29 sedan köp direkt efter på OMX

Har 90 omx kontrakt men alla ETP är sålda

Har det hänt nått sedan uppgraderingen ? uppgraderade i går kväll.
      Jeg fikk også sell og köp, men ingenting hendte på skarpa konto

Comment

Ok ni som fick problem, var det CBK eller NON-instrument?
        B LONGOMX YV CBK

Comment

• Hade dessa byten om det kan vara till hjälp

B LONGOMX YV CBK(35) 2017-05-18 17:00:07 T 16044513 610 Köp 77,43
          B LONGOMX YS CBK(35) 2017-05-18 16:01:01 T 16044513 610 Sälj 83,17
          B LONGOMX YS CBK(35) 2017-05-18 12:00:26 T 16044513 610 Köp 75,98
          B LONGOMX YV CBK(35) 2017-05-18 12:00:05 T 16044513 610 Sälj 65,08
          Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
          Alf Johansson, alias
          Börsapan

Comment

Gissningsvis blev minifuturen "diskad" vid en scan kl 16 pga av prisbortfall. Nästa scan görs kl 17 och då tas "best match" fram och köps, kanske samma mini om kurserna finns. Man kan checka in en mini från annan emittent som backup också.
            Varför kan inte scan göras tätare? Kan ju ske ganska mycket på en timme, kanske detta kan vara en funktion som går att justera.
            Spontant så önskar jag att om en "diskning" sker så skall samma antal tas direkt efter, inte vänta en timme

Eller tänker jag fel?

Comment

• En viktigare fråga än kursen är varför sålde ETP-link mitt innehav vid en kurs på 73 kr när referensen är 75 och inga andra minisar incheckade inom 20 kr +/-.

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                En viktigare fråga än kursen är varför sålde ETP-link mitt innehav vid en kurs på 73 kr när referensen är 75 och inga andra minisar incheckade inom 20 kr +/-.
                Bra poäng! Nu när du säger det så fick jag samma sak
                Last edited by sirnick; 2017-05-18, 19:15.

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                  En viktigare fråga än kursen är varför sålde ETP-link mitt innehav vid en kurs på 73 kr när referensen är 75 och inga andra minisar incheckade inom 20 kr +/-.
                  En mini som saknar köp- eller säljpris blir bortsorterad, tanken är att man har andra alternativ incheckade, öven från andra emittenter, så att chansennatt hitta en kandidat maximeras.

Comment

En mini som saknar köp- eller säljpris blir bortsorterad, tanken är att man har andra alternativ incheckade, öven från andra emittenter, så att chansennatt hitta en kandidat maximeras.
                    Hade samma problem här. Har kört enbart CBK, så jag antar att vid 16-tiden idag fanns inga priser på deras Minis, därför såldes innehavet. Sedan vid 17-tiden fanns priserna och samma mini köptes tillbaka.

@Rikard: Antar att man bör inte lägga upp en annan emittent på någon av de nivå man redan har? Tänker att du kan det bli att ETPLink hoppar rundor mellan emittenterna varje timme efter vilken som ligger allra närmast målkursen?

Comment

• Jeg kjører BNP. Funker veldig bra. Vi får se hvordan de nye til Nordnet er.

Comment

• Ursprungligen postat av magnusb3 Visa inlägg
                        Hade samma problem här. Har kört enbart CBK, så jag antar att vid 16-tiden idag fanns inga priser på deras Minis, därför såldes innehavet. Sedan vid 17-tiden fanns priserna och samma mini köptes tillbaka.

@Rikard: Antar att man bör inte lägga upp en annan emittent på någon av de nivå man redan har? Tänker att du kan det bli att ETPLink hoppar rundor mellan emittenterna varje timme efter vilken som ligger allra närmast målkursen?
                        Precis, msn kan ju byta ut en av de incheckade mot en annan emittent på ungefär samma pris, dvs 60 kr, 80 kr, 100 kr från annan emittent, 120 kr osv.

Comment

Precis, msn kan ju byta ut en av de incheckade mot en annan emittent på ungefär samma pris, dvs 60 kr, 80 kr, 100 kr från annan emittent, 120 kr osv.
                          Dock kommer courtagefrågan att uppstå då..?

Comment

• Jo det är sant, men det kanske är värt courtage i samband med strul hos ena emittenten.

Comment

Jo det är sant, men det kanske är värt courtage i samband med strul hos ena emittenten.

Instämmer!

Comment

Jo det är sant, men det kanske är värt courtage i samband med strul hos ena emittenten.

Men varför kan den inte byta samma minut eller efter 5 minuter?
                                Behöver det vara 60min mellan scan?

Comment

Working...
                                X