Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
    negativt värde, får skriva mult(portfolio(p),-1)
    eller abs(portfolio(p))

Comment

• Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
      Walle: kör du en Citrix Farm hemma eller Docker? själv funderar jag på om Docker skulle funka o köra AT i =) just for fun
      Nope, jag kör en Ubuntu Servrer med Virtualbox. Det funkar bra och bortsett från hårdvaran, drift etc så är det kostnadsfritt. Driftar däremot några Hyper-V-kluster på jobbet och måste säga att Hyper-V är bättre men har ingen lust att lägga massa licenspengar på de privata servrarna när det funkar bra iaf.

En liten edit:
      Jag har väldigt dåliga erfarenheter av Citrix så jag brukar alltid avråda från att köra det. Krångligt att sätta upp, krångligt att felsöka och inte så snabbexekverat. Men smaken är som baken och Docker har jag aldrig sett :-)

Sorry förresten, det här hör ju inte riktigt till ämnet Raptor, men hoppas att det är ok med ett litet sidospår en kortis.
      Last edited by walle; 2017-01-24, 20:54.

Comment

• Goda nyheter tror jag, nu fungerar blankningsdelen och det ser ut som att vi har den lägsta DD hittills ihop med riktigt bra vinst.

Har du lust att kolla Christer?

Attached Files

Comment

• Schuuukt najs Rikard! Ska bli spännande att se Christers fina graf på det :-)

Comment

• Looking good, snart dags att släppa ut odjuret på det riktiga börsgolvet
            Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
            Alf Johansson, alias
            Börsapan

Comment

• I Hjälp menyn finns det en länk till Raptor. Är det nya eller gamla raptor?

Comment

• Nu ligger senaste version i Hjälp-menyn.

Comment

• Där rök min sista grid på det ena kontot...
                  10:19 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1542.76

Comment

• har 4 grids kvar själv, skulle det börja dippa köper den fler igen.

Comment

• Har två grids

Comment

• Min Raptor sålde allt i två omgångar runt kl. 10. Ingen position nu.

Comment

• I nya cover. Går inte gt(c,gridnivå_k) emot syftet att modellen vill fortsätta köpa tillbaka om kursen sjunker. I praktiken kan det bli hel exit(cover) då det räcker att kursen rör sig uppåt 1 öre. Det har nog ingen större betydelse då cover endast påverkar 1% av alla trades. I vilket fall som helst ökar resultatet lite om man vänder på detta villkor.

Comment

• Tror antalet grids beror lite på hur länge man har byggt upp dem. Rikard har haft sin igång ganska länge och jag var nog ganska tidig

Comment

• Mycket beror nog på det och även andra små skillnader. Många kommer nog alltid att ligga olika exponerade. Med så många trades borde det jämna ut sig i längden.

Comment

• Då är simuleringen klar med omvänt villkor enligt Henrics upptäckt, stort tack för det!

Frågan är vilken fil som visar lägst drawdown, denna eller filen i inlägg #2208?

Vinsten blev lite högre, men det ser även DD ut att ha blivit enligt bänken. Vilken version föredrar panelen?

Attached Files

Comment

Working...
                                X