Ursprungligen postat av Henric
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av trexen Visa inläggWalle: kör du en Citrix Farm hemma eller Docker? själv funderar jag på om Docker skulle funka o köra AT i =) just for fun
En liten edit:
Jag har väldigt dåliga erfarenheter av Citrix så jag brukar alltid avråda från att köra det. Krångligt att sätta upp, krångligt att felsöka och inte så snabbexekverat. Men smaken är som baken och Docker har jag aldrig sett :-)
Sorry förresten, det här hör ju inte riktigt till ämnet Raptor, men hoppas att det är ok med ett litet sidospår en kortis.Last edited by walle; 2017-01-24, 20:54.
Comment
-
I nya cover. Går inte gt(c,gridnivå_k) emot syftet att modellen vill fortsätta köpa tillbaka om kursen sjunker. I praktiken kan det bli hel exit(cover) då det räcker att kursen rör sig uppåt 1 öre. Det har nog ingen större betydelse då cover endast påverkar 1% av alla trades. I vilket fall som helst ökar resultatet lite om man vänder på detta villkor.
Comment
-
Då är simuleringen klar med omvänt villkor enligt Henrics upptäckt, stort tack för det!
Frågan är vilken fil som visar lägst drawdown, denna eller filen i inlägg #2208?
Vinsten blev lite högre, men det ser även DD ut att ha blivit enligt bänken. Vilken version föredrar panelen?
Attached Files
Comment
Comment