Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ligger ni andra kvar i marknaden i kort-position?

Comment

• japp fortfarande kort, men är osäker på hur min dator funkar, har lagt i lite "stenar" i den och hoppas det hjälper
      Håkan

Comment

• Raptor ligger kort tills MFI går i botten, alternativt mer än 2 pkt vinst nås när MFI är över den röda triggkurvan.

Comment

• 10:59 fick jag Raptor exit long på min "Raptor nr 2". Entry 1091,25 och nu exit 1092. +0,75 punkter.

Skall dock tilläggas att jag har
          tplevel:=mx(div(sub(high,low),2.5),0.75) på denna version av Raptor.

Comment

• OMX Raptor exit short nu 12:31:18 på 1091,50
            -3,5p

Samma för er andra?

Comment

• Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inlägg
              OMX Raptor exit short nu 12:31:18 på 1091,50
              -3,5p

Samma för er andra?
              Japp samma här exit short 1091,50. -3,5 punkter

Comment

• Samma Och fick en köpsignal direkt efter 12,31 1091,25
                Håkan

Comment

• 12:30 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302C" kurs 1091.50
                  jaha det blev -3,5
                  Berra

Comment

• 09:01 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1088.25
                    12:59 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302C" kurs 1090.75
                    -2,5 punkter

Lite stopp på Nat idag pga att jag grejat lite så en del data saknas nog hos mig, därav skillnad kanske.

Comment

• [QUOTE=Rikard Nilsson;20842]Raptor ligger kort tills MFI går i botten, alternativt mer än 2 pkt vinst nås när MFI är över den röda triggkurvan.[/QUOTE]

Varför måste MFI ligga över triggerkurvan innan vinsten tas hem? Utan det kravet så hade vi haft 2 punkters vinst idag.

mvh L.J

Comment

• Nja, hur då? Vad skulle vi gått ur på istället menar du?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                          Nja, hur då? Vad skulle vi gått ur på istället menar du?
                          Man går ur när man har 2 punkters vinst helt enkelt.

Comment

• Jo, men då får man ju aldrig dagar med mer än 2 pkt vinst...men om man vill köra det är det ju bara att koppla TakeProfit-modellerna parallellt så löser de ut så fort vinsten är uppnådd. Raptor går inte in igen eftersom det då har bildats en transaktion åt varje håll innevarande dag.

Comment

• Ursprungligen postat av L.J Visa inlägg
                              Man går ur när man har 2 punkters vinst helt enkelt.
                              Ingen bra risk/reward att cappa vinsten till 2 punkter. Med andra ord man får väldigt dåligt betalt för den risk som man de facto tar.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                                Jo, men då får man ju aldrig dagar med mer än 2 pkt vinst...men om man vill köra det är det ju bara att koppla TakeProfit-modellerna parallellt så löser de ut så fort vinsten är uppnådd. Raptor går inte in igen eftersom det då har bildats en transaktion åt varje håll innevarande dag.

Tack. Ska testa det.

mvh L.J

Comment

Working...
                                X