Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
    Jag har inte kört mer än några dagar denna veckan men resultatet är sämre (har inte räknat punkterna).
    Igår så blev det helknas eftersom TP låg på 0,25 så den hoppa in och ur hela tiden så courtaget blev precis på kronan desamma som vinsten 1125kr, nästan 20 affärer. Nordnet blir väl glada om inte annat

10.02 idag gick den in med short, (efter den fina long-tradern förut) får se hur det utvecklas sej nu då.

Mvh Mikael
    Hej Micke,

Tycket att den borde ta vinst snart på nedsidan. Har du fått signal ännu (exit short) ?

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
      Hej Micke,

Tycket att den borde ta vinst snart på nedsidan. Har du fått signal ännu (exit short) ?
      hehe, lugn, jag håller ju på och räknar på va det blev
      Jo, det blev exit nu 11.29, 5p vinst

Comment

• Hur ser diagrammet ut hos dig Ali?

Comment

hehe, lugn, jag håller ju på och räknar på va det blev
          Jo, det blev exit nu 11.29, 5p vinst

Ok bra. Exit short 10:30. 4,5 punkter vinst på denna affär för mig.

Comment

• [QUOTE=Rikard Nilsson;20781]Hur ser diagrammet ut hos dig Ali?[/QUOTE

Ser ut så här.
            Attached Files

Comment

• Det finns en skillnad på gårdagens slutstapel som når högre hos mig. Vad har du för inställningar på insamlingstiderna? Har du ändrat något i "Acceptera kurser efter nominell stängning"? Det står -1 där hos mig.
              Attached Files

Comment

• 12:11 ORDER "sl) OMX Raptor long S/L OMXS302C" kurs 1085.50

Samma för dig Micke?

Comment

• En av mina datorer fick inte heller signal tyvärr. Den ena fungerade dock som den skulle. Vad kan detta egentligen bero på? Det är min stationära dator som är helt nyinstallerad som det strular för. Båda datorerna ligger under samma nät. Finns det några teorier om vad detta kan bero på?

Comment

• Stämmer systemklockorna på båda maskinerna?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                      Det finns en skillnad på gårdagens slutstapel som når högre hos mig. Vad har du för inställningar på insamlingstiderna? Har du ändrat något i "Acceptera kurser efter nominell stängning"? Det står -1 där hos mig.
                      Står -1 Start 08:58
                      Kör 30 min.

Win7-dator
                      09:01 ANALYS "sl) OMX Raptor long OMXS302C" kurs 1093.25
                      10:03 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1090.75

WinXp-dator
                      10:03 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1091.00
                      12:11 ANALYS "sl) OMX Raptor long OMXS302C" kurs 1085.50

Comment

12:11 ORDER "sl) OMX Raptor long S/L OMXS302C" kurs 1085.50

Samma för dig Micke?
                        hummmm
                        nu blev det fel för mig... den gick in long men jag har anslutit Terminator exit för att göra exit före börsstängning och nu gick den in och sålde av detta. Får fixa till något annat för dags-exit.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                          Stämmer systemklockorna på båda maskinerna?
                          Såg nu att det skiljer ca 10 sekunder på klockorna i Windows. Kan det vara detta som ställer till det?

Comment

hummmm
                            nu blev det fel för mig... den gick in long men jag har anslutit Terminator exit för att göra exit före börsstängning och nu gick den in och sålde av detta. Får fixa till något annat för dags-exit.
                            Använd befintliga script till det. "signal sälj innan stängning" och "signal cover innan stängning"

Signal sälj innan stängning exempel

minuter:=10
                            { ange antal minuter innan stängning du vill att scriptet ska slå till }
                            stängning:=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),minuter)
                            i1(
                            signal=And(gt(Portfolio(v),0),stängning)
                            Mult(signal,10)
                            )

Comment

Använd befintliga script till det. "signal sälj innan stängning" och "signal cover innan stängning"
                              Höll precis på med det när du skrev det
                              och Raptor kom in på banan igen, fast nu på 1087,15

Comment

• 14:05 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302C" kurs 1088.25

Verklig kurs blev dock 1087,75. Inköpt 1085,75. + 2 punkter mao.

Sedan kom denna lite oväntat..
                                14:21 ORDER "sl) OMX Raptor short S/L OMXS302C" kurs 1089.25
                                Misstänkte väl att det skulle sluta så här - stoppen är mitt eget verk.
                                14:39 ORDER "sl) Stoploss Multi 2.1 short custom OMXS302C" kurs 1094.75
                                Last edited by mikbob; 2012-03-09, 14:42.

Comment

Working...
                                X