Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
    Nu kl09.02 såldes min enda short grid
    För mej med.
    09:00 ORDER "sl) Raptor Supermarket Cover OMXS30" kurs 1632.67
    09:00 GSM larm sänt!
    09:02 ORDER "sl) ETP Link Minishrt sell MINI S OMX NORDNET 14" kurs 122.50
    09:02 GSM larm sänt!

Comment

• Min kurs ble endel lavere enn andre handler i samme tidsrom. Noen fler som opplever at kursen presses ned ved salg?

Comment

• Har alla fått cover idag? Min ligger kvar med en short grid...

Comment

• Fick ett felprissatt avslut i MINI S OMX NORDNET 14 imorse. Ringde till Nordnet imorse, och dom kommer att ersätta mig för diffen. Tanken med det här inlägget är att ni som kör Raptor och fick en stängning på eran short imorse bör kanske dubbelkolla priset.

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
            Har alla fått cover idag? Min ligger kvar med en short grid...
            Yes min har stängt positionen.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
              Fick ett felprissatt avslut i MINI S OMX NORDNET 14 imorse. Ringde till Nordnet imorse, och dom kommer att ersätta mig för diffen. Tanken med det här inlägget är att ni som kör Raptor och fick en stängning på eran short imorse bör kanske dubbelkolla priset.
              Intressant, när uppdaterade du ETP Link senast?
              Hur mycket fel blev avslutet?

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                Fick ett felprissatt avslut i MINI S OMX NORDNET 14 imorse. Ringde till Nordnet imorse, och dom kommer att ersätta mig för diffen. Tanken med det här inlägget är att ni som kör Raptor och fick en stängning på eran short imorse bör kanske dubbelkolla priset.
                Hur kunde du se att den var felprissatt?

Comment

• Känns skramligt med mina modeller nu. Både Fusion och Raptor ligger fel, de som var så trygga och fina och avkastande fram till förra veckan. Har du någon tid över för en fjärrsession idag Rikard?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Intressant, när uppdaterade du ETP Link senast?
                    Hur mycket fel blev avslutet?

Jag har den senaste versionen av ETP-link, kollade faktiskt här om dagen.

Diffen var runt 10-15 spänn. Har ju Raptor på några depåer, och alla blev fel.

EDIT: 110kr hade jag som lägst, och det är inte ens priset på den just nu när OMX har vänt till plus. Jag reserverade mig lite när jag ringde, för jag kunde inte minnas om det var någon utdelning idag (men misstänkte att det inte var det), sen kollade jag aldrig priset på terminen.
                    Last edited by walle; 2017-06-07, 10:01.

Comment

• Ursprungligen postat av Hookie Visa inlägg
                      Hur kunde du se att den var felprissatt?
                      Jag såg det genom att jag inte hade några andra positioner än 1 grid Short med Raptor på en utav depåerna, och OMXS30 var på minus när den ETP-link sålde, och depåvärdet visar att den har gått minus idag. Inte så rätt tänkte jag då, gick in snabbt och kollade vad priset på MINI S OMX NORDNET 14 låg på, och såg att det diffade en hel del. Ringde Nordnet för att dubbelkolla om den var felprissatt. Hoppas att det inte blev rörigt beskrivet nu :-)

Comment

• Avslut vid exakt samma tidpunkt.
                        Attached Files

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                          Avslut vid exakt samma tidpunkt.
                          Yes och jag hade avslutet lite tidigare på 110, men även några till som inte blev helt rätt. Verkar nästan som att det är mest bekymmer med MINI S/L OMX NORDNET 14. Har aldrig haft problem med 11, 12, 13 tidigare.

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                            Känns skramligt med mina modeller nu. Både Fusion och Raptor ligger fel, de som var så trygga och fina och avkastande fram till förra veckan. Har du någon tid över för en fjärrsession idag Rikard?
                            Absolut, ring på 0346-711210 så tittar vi till det hela.

Comment

• Har tittat lite närmare på varför några fick konstigt avslut i morse och det beror på att Nasdaq OMX skickat ut ett säljpris som var lägre än köpkursen mellan kl 09:02:03 och 09:02:31, så vi kommer se om vi kan blockera även den situationen så att xk) Spread Alert plockar bort orders som skulle skett på fel pris.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                                Har tittat lite närmare på varför några fick konstigt avslut i morse och det beror på att Nasdaq OMX skickat ut ett säljpris som var lägre än köpkursen mellan kl 09:02:03 och 09:02:31, så vi kommer se om vi kan blockera även den situationen så att xk) Spread Alert plockar bort orders som skulle skett på fel pris.

Veldig bra Rikard!

Comment

Working...
                                X