Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Ny 4-dagars Low.

Då borde den väl tagit position för 5 dagar sedan? Något verkar vara galet. Får nog ringa supporten imorgon.

Comment

• Enl min körning i analyzern så har det inte varit nån signal sista månaden, om man börjar utan position.
      Är kanske nåt medelvärde som stoppar entry.

Comment

• Jag kollade datumen. De senaste 4-dagar-lägsta blockerades av datum när en ny lång inte kan tas.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
          Jag kollade datumen. De senaste 4-dagar-lägsta blockerades av datum när en ny lång inte kan tas.
          Tack Henric!

Comment

• 09:07 ORDER "sl) Raptor Market Sell OMXS30" kurs 1585.40

Stämmer?

Comment

• Beror på GAV, min ligger kvar 100% Long.

Comment

• Ok. Minns inte GAVet exakt men jag har legat inne sedan lång tid tillbaka. Får anta att det är rätt enligt min Raptor :-)

Comment

• 100% long i simulering och live.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                    100% long i simulering och live.
                    Ok, då var det något galet som hände. Får undersöka lite.

Comment

• Jag saknar plingen i telefonen när Raptor hugger. När säljer den min långa position som jag haft sedan Hedenhös ungefär?

För övrigt har ju Raptor tagit igen det mesta av tappet den gjorde från toppen i nuvarande position.

Vet inte hur många som fortfarande kör Raptor men min känsla är att en del personer körde sina raptorer för hårt med hög hävstång på för stor del av sitt kapital.

Comment

• Jag kör Raptor men nu har modellen suttit på sidlinjen sedan den 14/2 dvs oplacerad i en månads tid.

Så är det väl ibland gissar jag, läget att ta position infinner sig inte helt enkelt.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Ny 4-dagars Low.

Räcker det med stängning under senaste fyra dagars stängningskurser eller skall stängning vara även under intradag de senaste fyra dagarna?

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                            Jag saknar plingen i telefonen när Raptor hugger. När säljer den min långa position som jag haft sedan Hedenhös ungefär?

För övrigt har ju Raptor tagit igen det mesta av tappet den gjorde från toppen i nuvarande position.

Vet inte hur många som fortfarande kör Raptor men min känsla är att en del personer körde sina raptorer för hårt med hög hävstång på för stor del av sitt kapital.
                            Läste en gång "Be diversified and patient"

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                              Läste en gång "Be diversified and patient"
                              Damn right!
                              Raptorn får jobba på ihop med de andra strategierna.

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                                Jag saknar plingen i telefonen när Raptor hugger. När säljer den min långa position som jag haft sedan Hedenhös ungefär?

Nu plingade det till sist och Raptor gick in i marknaden efter en månadslång paus, kul!

Någon bra strategi för hävstång och risk har jag inte lyckats klura ut ännu men jag kör testkontot tre gånger högre än det skarpa kontot och har preferred price 100 kr.

Ni som varit med ett tag - är detta att betrakta som en hög risk? Hur resonerar ni själva?

Comment

Working...
                                X