Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Har precis lagt upp den version jag simulerade i #3132
    Måste man återansluta alla minis som är incheckade?

Hur gör man, sist jag gjorde det blev det helsnurrit och kostade mig 9000.

Comment

• Oj, vad hände? Alla ändringar den här gången ligger i befintliga script, så ingen återanslutning behövs.

Comment

Oj, vad hände? Alla ändringar den här gången ligger i befintliga script, så ingen återanslutning behövs.

ETP link köpte och sålde flera gånger och spreaden var emot mig denna gång. Fick pausa VPS:en och koppla ur och i, sedan har det funkat.

Comment

• Usch då, men principen när man återansluter Raptor-modellerna är följande:

1. Välj testkontot i menyraden. 2
          2. Högerklicka i OMS30-diagrammet - Arbeta med anslutningar för ordermodeller
          3. Kryssa ur Lämna redan anslutna orörda
          4. Klicka Verktsäll anslutningar, så kopplas de på nytt med senaste version av modellerna

Markeringarna ligger ju redan där så det är bara verkställ som behövs.

Comment

Usch då, men principen när man återansluter Raptor-modellerna är följande:

1. Välj testkontot i menyraden. 2
            2. Högerklicka i OMS30-diagrammet - Arbeta med anslutningar för ordermodeller
            3. Kryssa ur Lämna redan anslutna orörda
            4. Klicka Verktsäll anslutningar, så kopplas de på nytt med senaste version av modellerna

Markeringarna ligger ju redan där så det är bara verkställ som behövs.

Vill minnas jag kopplade loss dem först, och sedan tillbaka. Då blev den helt tokig. Allt såldes och köptes 4 ggr, 725 st varje gång.

Comment

• Ok, måste blivit felkopplat på något sätt. Men det räcker att verkställa, man behöver inte koppla loss först.

Comment

Ja, det ska gå att koppla Raptor direkt till terminen. Kolla först på testkonto. Man kan eventuellt ändra antalscripten och sätta ett fiktivt depåvärde på 17000 så "tror" Raptor att den kan handla max 10 kontrakt.
                Hvordan setter du et ett fiktivt depåvärde på 17000?

Selve kontoen må jo ha minst 200 000 og 1 500 000 i margin hvis man skal ha 10 kontrakter?

Comment

• Nice. Då får vi se hur den nya Raptorn blir

Comment

• Spännande med uppdaterad Raptor, vilket jag precis laddade hem och installerade.

Hursomhelst, detta är inte min förvirring utan jag tänkte att jag skulle minska lite på outnyttjad kapital i raptor-depån, genom att höja kapitalmängden på den fiktiva nivån. När jag höjt med ca 10% vilket fortfarande förhoppningsvis ger tillräckliga säkerhetsmarignaler för ompositioneringar med ETP-link när det sjunker snabbt, så trodde jag ändå att det tillgängliga kapitalet på testkontot skulle vara större än det var förut. Istället rapporterar autotrejdern nu -300k på detta konto. Jag har räknat om och om igen genom att ta dagens gridstorlek i antal positioner ggr index och allt pekar på att jag HÖJT testkontots saldo.... men den säger ändå minus.

Är det jag som räknat bort mig, eller vad händer här?

Comment

• Prova att starta om, kan vara att det behöver en refresh innan det visar rätt.

Comment

• Yes, så enkelt var det.
                        Tack

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                          Hvordan setter du et ett fiktivt depåvärde på 17000?

Selve kontoen må jo ha minst 200 000 og 1 500 000 i margin hvis man skal ha 10 kontrakter?
                          Gå till Starta > Orderdialog, klicka på Testkonton. Skapa eller markera kontot du vill ändra saldo på, dubbelklicka i fältet och ändra beloppet. Klicka på Välj markerat konto. Klart!

Comment

Gå till Starta > Orderdialog, klicka på Testkonton. Skapa eller markera kontot du vill ändra saldo på, dubbelklicka i fältet och ändra beloppet. Klicka på Välj markerat konto. Klart!

Ja, men jeg vil kjøre Raptor direkt på en skarpt konto uten ETP (mot terminen). Hvordan setter jeg en fake depotverd slik at den handler bare 1 kontakt hver gang?
                            Eller må jeg koble til ETP link å lage en fiktiv konto med 17000, sen koble den mot terminen?
                            Last edited by Palgrave; 2017-04-23, 13:37.

Comment

• Jag skulle inte köra nuvarande script direkt mot terminen. Beräkningar som innehåller historik kan bli fel. Särskilt i början när man byter termin. Däremot är det enkelt att bygga om antalscripten så att tex 1 enhet handlas. Det blir ungefär likadant som nu, fast man behöver inte hålla koll på kontot.

Edit: Dessutom finns det helt enkelt inga historiska värden för längre look back, tex ma200.
                              Last edited by Henric; 2017-04-23, 14:05.

Comment

• Hej!
                                Räcker det denna gång med att hämta hem nyaste Raptorn och sen är det färdigt..? Eller måste man starta om AT?

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                                Oj, vad hände? Alla ändringar den här gången ligger i befintliga script, så ingen återanslutning behövs.

Comment

Working...
                                X