Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ävenledes 2 grid kort sen kl 14.51

Comment

• Har analyserat Raptor utifrån orealiserad Draw down och CAGR. Nedan är med X2 och jag tycker det ser mycket bra ut. Satte en gräns på 20% för draw down och mätte hur mycket tid som tillbringades under den gränser. Körningen är från 2003-2016

#01 RA Andel tid över 20% DD: 0,8%
      #02 RA Average DD tid: 60 dagar
      #03 RA CAGR Average: 30,9%
      #05 RA Genomsnittlig DD: 5,5
      #06 RA Max DD: 28%
      #07 RA Max DD tid: 396 dagar

Draw down är orealiserad.

Comment

• Är det tänkt att man ska justera 'hävstång:=1' vid något tillfälle eller är det bara till för simulera hävstång i Analysbänken?

Comment

• Ursprungligen postat av frodrix Visa inlägg
          Såg precis att jag fick min andra grid 14:51.
          Verkar som vi är synkade.... jag fick också min andra grid 14:51. Nu hoppas vi att det är en bra position.

Comment

• 3 grids nu

Comment

• Vad händer nu..??!!

15:31 GSM larm sänt!
              15:31 ORDER "sl) ETP Link Minishrt buy MINI S OMX NORDNET 21" kurs 132.06
              15:31 ORDER "xk) ETP Link Not_enough_money spärrar order för MINI S OMX NORDNET 21" kurs 132.06
              15:32 GSM larm sänt!

Comment

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
                Vad händer nu..??!!

15:31 ORDER "xk) ETP Link Not_enough_money spärrar order för MINI S OMX NORDNET 21" kurs 132.06
                15:32 GSM larm sänt!
                Blev det en affär på skarpa kontot?

Comment

• Du är inte ensam om det felmeddelandet. Jag har fått gå in och köpa manuellt 2ggr nu. Vet inte varför den säger så på ett av mina skarpa konton för Raptor. Det finns gott om pengar över till Raptor men får också det felmeddelandet.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                    Du är inte ensam om det felmeddelandet. Jag har fått gå in och köpa manuellt 2ggr nu. Vet inte varför den säger så på ett av mina skarpa konton för Raptor. Det finns gott om pengar över till Raptor men får också det felmeddelandet.
                    Hej, köpte du så att det blev lika många grids på testkonto som skarpa??

Den håller på fortfarande här men kan inte köpa pga av not enough money.?

Comment

• Fick ett köp 14:32 med ett dussin spread alarm och ett köp 14:58 utan någon spärr.
                      Har nu totalt 4 grids short med ett gav 1567.

Comment

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
                        Hej, köpte du så att det blev lika många grids på testkonto som skarpa??

Den håller på fortfarande här men kan inte köpa pga av not enough money.?
                        Yes jag köpte lika många Mini shrt som Raptor blankade. Så att minusantalet på fiktiva stämmer överens med plusantalet mini shrt på skarpa. Så tex om du har 80st mini shrt på skarpa och -100 OMXS30 på fiktiva så köper du 20st till mini shrt på skarpa. Hoppas att jag inte snurrar till det för dig :-)

Comment

• Nu köptes en till grid 16:23

Comment

• Raptors testkonto som är kopplat till OMSX30 var helt plötsligt dubbelt så stort???? Inte konstigt att jag fick en massa not enough Money alerter, men frågan är hur detta gick till??

Comment

• Ursprungligen postat av Purra Visa inlägg
                              Raptors testkonto som är kopplat till OMSX30 var helt plötsligt dubbelt så stort???? Inte konstigt att jag fick en massa not enough Money alerter, men frågan är hur detta gick till??
                              Det blir så när den ligger kort, eftersom värdet på positionen är negativt.

Comment

• Enligt simulering så ska den ligga lång med 7st grids nu. Spännande :-)

Comment

Working...
                                X