Ursprungligen postat av Henric
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggHar gjort. -5 grids i bänken.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggDet vore i och för sig inte dumt att komma in med +7 grids idag.
Det är väl första gången Raptor griddar up sig short i skarpt läge. Problemen som folk har fått idag. Är det en bug i Etp-link eller slumpen att det blev så idag.
Yes förstq gången i skarpt läge. Vettefasen alltså.. det lär väl inte kunna vara slumpen eftersom det var en hel del som fick det samtidigt. Om det är ETP-link eller Nordnet vet jag inte... Skulle lika gärna kunna vara Nordnet som hade strul.
Comment
-
Ursprungligen postat av bat Visa inläggBehöver man göra något mer än att köpa manuellt direkt på Nordnet för att fixa de köpa som misslyckades via ETP link? Det ser ut som Raptor testkontot blir uppdaterat. Behöver ETP-link vara medveten om köpet på ngt sätt?
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggDet är väl första gången Raptor griddar up sig short i skarpt läge. Problemen som folk har fått idag. Är det en bug i Etp-link eller slumpen att det blev så idag.
5 grid short nu.
Comment
-
Ursprungligen postat av torkelab Visa inläggVad händer nu..??!!
15:31 GSM larm sänt!
15:31 ORDER "sl) ETP Link Minishrt buy MINI S OMX NORDNET 21" kurs 132.06
15:31 ORDER "xk) ETP Link Not_enough_money spärrar order för MINI S OMX NORDNET 21" kurs 132.06
15:32 GSM larm sänt!
Jag fick samma not enough money problem trots mer än tillräckligt disponibla likvida medel, men eftersom jag inte hade tillfälle att logga in idag hade jag nu ett par hundra spärr-meddelanden...
Kör Raptor på två skarpa konton, samma antal på det ena skarpa som på det virtuella (5 grids), men en grid mindre på det andra skarpa än på det virtuella (4 istf 5 grids)..?
Båda de virtuella kontona har nu ca 1,5 ggr så mycket att handla för som det totala saldot på respektive konto...Det känns ju inte helt rätt, eller kan någon förklara?
Och behöver jag åtgärda eller göra något för att korrigera detta problem på måndag förutom att ev köpa en grid manuellt på det kontot där det diffar?
Comment
-
Ursprungligen postat av JohanB Visa inläggJag fick samma not enough money problem trots mer än tillräckligt disponibla likvida medel, men eftersom jag inte hade tillfälle att logga in idag hade jag nu ett par hundra spärr-meddelanden...
Kör Raptor på två skarpa konton, samma antal på det ena skarpa som på det virtuella (5 grids), men en grid mindre på det andra skarpa än på det virtuella (4 istf 5 grids)..?
Båda de virtuella kontona har nu ca 1,5 ggr så mycket att handla för som det totala saldot på respektive konto...Det känns ju inte helt rätt, eller kan någon förklara?
Och behöver jag åtgärda eller göra något för att korrigera detta problem på måndag förutom att ev köpa en grid manuellt på det kontot där det diffar?
Anledningen till att det totala saldot är högre, är för att positionen på det fiktiva kontot är negativt. Som jag skrev tidigare, -100st OMX * kursen = negativt tal. Ursprungssaldot - det negativa positionsvärdet = tillgängligt kapital. Make sense? Eller snurrar jag till det?
Comment
-
Ursprungligen postat av torkelab Visa inläggVad händer nu..??!!
15:31 ORDER "xk) ETP Link Not_enough_money spärrar order för MINI S OMX NORDNET 21" kurs 132.06
15:32 GSM larm sänt!
Comment
-
Japp, samma här...
15:01 ORDER "sl) ETP Link Minishrt buy MINI S OMX NORDNET 05" kurs 313.89
15:01 ORDER "xk) ETP Link Not_enough_money spärrar order för MINI S OMX NORDNET 05" kurs 313.89
15:01 ORDER "sl) ETP Link Minishrt buy MINI S OMX NORDNET 06" kurs 274.19
15:01 ORDER "xk) ETP Link Not_enough_money spärrar order för MINI S OMX NORDNET 06" kurs 274.19
15:01 GSM larm sänt!
15:01 ORDER "sl) ETP Link Minishrt buy MINI S OMX NORDNET 02" kurs 417.38
15:01 ORDER "xk) ETP Link Not_enough_money spärrar order för MINI S OMX NORDNET 02" kurs 417.38
15:01 GSM larm sänt!
Får lägga in ordrarna manuellt på måndag.
Comment
Comment