Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
    hm.............
    Vill du verifiera? :-)

Comment

• Har gjort. -5 grids i bänken.

Comment

Har gjort. -5 grids i bänken.
        Ahmen shit pommes frites - sorry! Jag såg helt fel datum i simulatorn. Det är liksom inte 1 aug 2017 idag. Förlåt alla - glöm vad jag skrev! Human error...

Comment

• Det vore i och för sig inte dumt att komma in med +7 grids idag.

Det är väl första gången Raptor griddar up sig short i skarpt läge. Problemen som folk har fått idag. Är det en bug i Etp-link eller slumpen att det blev så idag.

Comment

• Behöver man göra något mer än att köpa manuellt direkt på Nordnet för att fixa de köpa som misslyckades via ETP link? Det ser ut som Raptor testkontot blir uppdaterat. Behöver ETP-link vara medveten om köpet på ngt sätt?

Comment

Det vore i och för sig inte dumt att komma in med +7 grids idag.

Det är väl första gången Raptor griddar up sig short i skarpt läge. Problemen som folk har fått idag. Är det en bug i Etp-link eller slumpen att det blev så idag.
              Nä det hade inte varit fel :-)

Yes förstq gången i skarpt läge. Vettefasen alltså.. det lär väl inte kunna vara slumpen eftersom det var en hel del som fick det samtidigt. Om det är ETP-link eller Nordnet vet jag inte... Skulle lika gärna kunna vara Nordnet som hade strul.

Comment

• Ursprungligen postat av bat Visa inlägg
                Behöver man göra något mer än att köpa manuellt direkt på Nordnet för att fixa de köpa som misslyckades via ETP link? Det ser ut som Raptor testkontot blir uppdaterat. Behöver ETP-link vara medveten om köpet på ngt sätt?
                Om du har fiktiva OMX-possar så kan du bara köpa lika många minisar manuellt. :-)

Comment

Min har köpt short 3 ggr idag, 14:33, 15:43, 16:31, nemas problemas.
                  5 grid short nu.

Comment

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
                    Vad händer nu..??!!

15:31 GSM larm sänt!
                    15:31 ORDER "sl) ETP Link Minishrt buy MINI S OMX NORDNET 21" kurs 132.06
                    15:31 ORDER "xk) ETP Link Not_enough_money spärrar order för MINI S OMX NORDNET 21" kurs 132.06
                    15:32 GSM larm sänt!

Jag fick samma not enough money problem trots mer än tillräckligt disponibla likvida medel, men eftersom jag inte hade tillfälle att logga in idag hade jag nu ett par hundra spärr-meddelanden...

Kör Raptor på två skarpa konton, samma antal på det ena skarpa som på det virtuella (5 grids), men en grid mindre på det andra skarpa än på det virtuella (4 istf 5 grids)..?

Båda de virtuella kontona har nu ca 1,5 ggr så mycket att handla för som det totala saldot på respektive konto...Det känns ju inte helt rätt, eller kan någon förklara?

Och behöver jag åtgärda eller göra något för att korrigera detta problem på måndag förutom att ev köpa en grid manuellt på det kontot där det diffar?

Comment

• Uppdatera ETP Link så är xk-scriptet bortkopplat.

Comment

• Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
                        Jag fick samma not enough money problem trots mer än tillräckligt disponibla likvida medel, men eftersom jag inte hade tillfälle att logga in idag hade jag nu ett par hundra spärr-meddelanden...

Kör Raptor på två skarpa konton, samma antal på det ena skarpa som på det virtuella (5 grids), men en grid mindre på det andra skarpa än på det virtuella (4 istf 5 grids)..?

Båda de virtuella kontona har nu ca 1,5 ggr så mycket att handla för som det totala saldot på respektive konto...Det känns ju inte helt rätt, eller kan någon förklara?

Och behöver jag åtgärda eller göra något för att korrigera detta problem på måndag förutom att ev köpa en grid manuellt på det kontot där det diffar?
                        Du kan fylla på manuellt på måndag, om inte ETP-link hinner göra det före. :-)

Anledningen till att det totala saldot är högre, är för att positionen på det fiktiva kontot är negativt. Som jag skrev tidigare, -100st OMX * kursen = negativt tal. Ursprungssaldot - det negativa positionsvärdet = tillgängligt kapital. Make sense? Eller snurrar jag till det?

Comment

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
                          Vad händer nu..??!!

15:31 ORDER "xk) ETP Link Not_enough_money spärrar order för MINI S OMX NORDNET 21" kurs 132.06
                          15:32 GSM larm sänt!
                          Samma här, xk) ETP Link Not_enough_money spärrar order

Comment

• Japp, samma här...

15:01 ORDER "sl) ETP Link Minishrt buy MINI S OMX NORDNET 05" kurs 313.89
                            15:01 ORDER "xk) ETP Link Not_enough_money spärrar order för MINI S OMX NORDNET 05" kurs 313.89
                            15:01 ORDER "sl) ETP Link Minishrt buy MINI S OMX NORDNET 06" kurs 274.19
                            15:01 ORDER "xk) ETP Link Not_enough_money spärrar order för MINI S OMX NORDNET 06" kurs 274.19
                            15:01 GSM larm sänt!
                            15:01 ORDER "sl) ETP Link Minishrt buy MINI S OMX NORDNET 02" kurs 417.38
                            15:01 ORDER "xk) ETP Link Not_enough_money spärrar order för MINI S OMX NORDNET 02" kurs 417.38
                            15:01 GSM larm sänt!

Får lägga in ordrarna manuellt på måndag.

Comment

• Min gick igenom. Satt och griddade manuellt en annan grej och trodde att jag hade slut men när jag sålde av lite så funkade det. Dvs om jag ändrade kontobalansen så gick det igenom. Dock fanns det pengar innan meddelandet.

Comment

• Vad jag vill säga att den reagerade på aktivitet...

Comment

Working...
                                X