Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
    Jag tycker inte man skall stirra sig blind på tiden i drawdown.

Man skulle också kunna se på hur stor tid Raptor befinner sig i en positiv trend.

Eftersom Raptor har många små vinster (88%) och några få större förluster blir det långa perioder i drawdown. Allt som inte är en ny toppnotering är ju drawdown. Däremot så är ju maximal orealiserad drawdown högintressant. I långa loppet är CAGR det mest intressanta tycker jag.

Om man har en bra avkastning över tid och dessutom ligger i en positiv trend tycker jag man kan sova lugnt även om man ligger i drawdown.
    Utan någon bedömning var det lite så jag menade. Att inte skita i brallan så fort de blir lite draw down.

Sedan håller jag inte med om att tiden i draw down inte är viktig. Det beror ju helt på tiden.

Raptor har en hög vinst-%, men man får ta den med en nypa salt(betyder inte att det är dåligt). Ingen hänsyn tas till storleken på vinsten och om det är 1 eller 10 grids som realiseras. Delförsäljningar sker bara om det är vinst.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
      Utan någon bedömning var det lite så jag menade. Att inte skita i brallan så fort de blir lite draw down.

Sedan håller jag inte med om att tiden i draw down inte är viktig. Det beror ju helt på tiden.

Raptor har en hög vinst-%, men man får ta den med en nypa salt(betyder inte att det är dåligt). Ingen hänsyn tas till storleken på vinsten och om det är 1 eller 10 grids som realiseras. Delförsäljningar sker bara om det är vinst.
      Bra poäng ang att vinsterna ofta är små. En vinst på 0,5% kan ju vara väldigt liten i kr om det bara är en grid och en förlust på 10 grids blir stor i kr. Hitraten på 88% får man verkligen ta med en nypa salt. Tack!

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Då ser det ut som att id är fel för instrumentet. Gjorde du uppdateringen enligt utskicket i helgen?
        Tack för hjälpen rikard, verkar som att det löste sig.
        Trevlig helg.

Comment

• Raptor fortsatt long? Kör helt manuellt nu. Tips på felsökning?

Comment

• Gearing på mini øker når omx faller fordi prisen på mini går ned. Når omx går opp faller gearingen. Betyr det at tap blir større i nedgang og vinst mindre i oppgang?

Comment

• Raptor fortsatt long. Minis stiger 1 kr när index stiger 1 punkt så hävstången his minis påverkar inte resultatet. Det blir samma antal kronor.

Comment

• Jag har haft problem med Raptor sedan uppdateringen, men i morse gick den igenom Rikards besiktning i fjärren. Nu runt 11.50 sålde den av allt, jag tänkte bara dubbelkolla med er andra om den har gjort det för er också? I så fall kan jag pusta ut, annars så krånglar den vidare.

Comment

• Min Fusion har inte varit aktiv sedan den 27/11 kl 10:11:09 ...

Comment

• Jag har en raptor som sålde av allt 12.37 idag. Jag har också andra raptor konton där ingen händer. Jag antar att det beror på att GAV ligger lite högre där?

Comment

• Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
                      Jag har en raptor som sålde av allt 12.37 idag. Jag har också andra raptor konton där ingen händer. Jag antar att det beror på att GAV ligger lite högre där?
                      Svar ja. Givet att allt annat fungerar korrekt.

Comment

• Har den "officiella" inkörda raptorn sålt av eller inte?

Jag handlar fortfarande helt manuellt, borde kanske kolla upp vad som är fel! Gick igenom en hela installationsvideon i morse och allt såg rätt ut i mina ögon!?

Comment

• Har ingen posisjon i raptor, solgte alt på Torsdag 7.des

Comment

• Två utav mina fyra Raptor gick ur helt idag. Alla hade lite annorlunda GAV, dessutom så var det 2st som köpte en grid förra veckan i onsdags, det var de kontona som sålde av allt.

Comment

• Vår officiella Raptor ligger kvar fullt Long. GAV är 1656 så den har inte nåt första grid-nivån ännu.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                                Vår officiella Raptor ligger kvar fullt Long. GAV är 1656 så den har inte nåt första grid-nivån ännu.
                                Varför säljs det då hos oss andra? Är det något som är fel?

Comment

Working...
                                X