Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• God fortsättning

Min ETP link ska byta med stoppas av spread alert. Nu ar den försökt köpa på 106,99 medan kursen nu är 109,50 Den lägger ordern på senaste pris, men OMXS30 stiger. Hur ska man hantera detta? Förlorar en del om inte priset vänder ner igen

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
      God fortsättning

Min ETP link ska byta med stoppas av spread alert. Nu ar den försökt köpa på 106,99 medan kursen nu är 109,50 Den lägger ordern på senaste pris, men OMXS30 stiger. Hur ska man hantera detta? Förlorar en del om inte priset vänder ner igen
      Sorry nu vet jag varför, pengarna är slut.

Comment

• Jag har haft det jobbigt med Infront Web Trader. Inte förrän idag har jag kunnat gå in och bekräfta att jag vill fortsätta med den efter testperioden, och hela den här dagen har gått fram tills nu när jag fått tid att bekräfta detta. Samtidigt ser jag att OMX har tappat sitt viktiga stöd vid 1595. Och nu har jag till synes full grid long. Så vänligen berätta för mig vilken position er Raptor har, och helst även vad den "officiella" Raptor har. Tacksam för svar.

Comment

• Min Raptor ligger också 10 grid long, GAV 1608,7

Comment

• 10 grid lång med gav runt 1650. Tror även att det är den officiella också.

Edit: 1655 till och med :-)
            Last edited by walle; 2017-12-28, 17:46.

Comment

• Stämmer bra, lite trist att den inte har kommit ur låsningen ännu, men får vi en 4-dagars high senast nästa fredag verkar den hoppa ur och börja om.

Comment

• Stort tack för snabbt svar! En annan sak som känns lite oroväckande nu: Autostock skrev följande i sitt nyhetsbrev den 16 december:
                http://www.autostock.se/efterborsen

"Förra veckan skrev vi om volymstödet runt 1595 där vi också hittar förra månadens årsmedelvärde. Det är alltså en avgörande teknisk stödnivå som vi nu ser OMXS30 utmana.
                Om den inte håller räknar vi med fortsatt kursfall, eventuellt under accelererande karaktär i takt med att stoplossnivåer triggas som i sig själva medför ökat säljtryck."

Idag stängde OMXS30 på 1589...känns ju lite sådär att ligga 10 grid long då, men vi får väl hoppas att Raptor får en säljsignal innan det fortsätter rasa. Om den dock inte får det - någon som vet var nästa kritiska stöd finns som man kan hålla koll på?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Stämmer bra, lite trist att den inte har kommit ur låsningen ännu, men får vi en 4-dagars high senast nästa fredag verkar den hoppa ur och börja om.
                  Hur ska jag tolka detta? Är det först efter nästa fredag som man åter kan lita på att Raptor fungerar som det ska? Eller fungerar den egentligen nu också?

Comment

• From imorgon kan den gå ur om ny 4-dagars high nås.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      From imorgon kan den gå ur om ny 4-dagars high nås.
                      Menar du att den säljer av i så fall, eller att den inte fungerar som den ska?

Comment

• Den går kort i så fall. Fungerar precis som den ska.

Comment

• Nu er vi på ca 5% drawdown på Raptor med 1x gearing. Med 3x gearing er vi nå 15%. Max historisk drawdown med 3x gearing er vel ~30%.

Comment

• Jo det bör vara där någonstans, vet faktiskt inte exakt. Men det är bra att ta upp, för i simuleringen så kan det se chill ut och man tänker ofta att det där är inga problem. Därför är det viktigt att ha med den historiskt kraftigaste draw down i sina beräkningar så att kontot inte går till 0 eller att det gör riktigt ont.

Comment

• Då önskar jag gott nytt år till er alla, men ca 36% drawdown totalt på mitt konto för Autostock. I huvudsak Raptor men med god hjälp at W5 Auto.

Det vänder nog snart - sa tradern

Comment

• November och December var två super sunkiga månader. Åkte på rejält med stryk. För helåret 2017 mäktade jag med en uppgång om drygt 35% i mina portföljer :-)

Hoppas på att det var den sista avblåsningen och att det nya året 2018 börjar med en rejäl uppgång som håller i sig till förbi 1680 nivån. Om inte annat så indikerar terminerna i alla fall att det nya året inleder med en uppgång på omkring 0,4% (1580-nivån)...

Gott Nytt börs år ;-)
                                Last edited by Hookie; 2017-12-29, 17:50.

Comment

Working...
                                X