Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Samma här, ingen förändring i position för mig.

Comment

• Jag ligger också kvar lång. Jag har bara tillgång till mycket trubbigt Index-verktyg men nog måste det ha varit fyra dagars högsta. Varför ingen sälj?

Comment

• Enligt min graf i NAT är det en 5-dagars högsta med en marginal på ca 15 punkter.
        Antagligen visste inte NAT att det stängde tidigt idag

Comment

• Ligger också lång. Beroende på vollan kan short tidigast ta den 30 eller 31, vilket blir svårt denna månad. Annars fram t.o.m. den 5:e.

Comment

• Lång här med

Comment

• Precis, det är volla-villkoret som styr - 29:e eller 30:e. Just nu den 30:e.

Comment

• Lite petig observation. I det här fallet spelar det ingen roll eftersom att short tidigast kan ta 30:e eller 31:a.

Comment

• Min Raptor sålde av och ligger flat.

Comment

• Allt hänger på GAV. Vi som kört länge har GAV runt 1640 ligger kvar Long.

Comment

• Du kanske började vid en annan tidpunkt än när den "officiell-simulering" gick long eller gjort egna beslut. Tex kan tidstoppen slå till om ligger med vinst.

Comment

• Att ha i åtanke är också utdelningar. För min Raptor så är skillnaden ca. 1,2% mellan testkonto och handelskontot... OMXS30 behöver ju återta sin "utdelade del" också för att komma på plus enligt modellen?

Mvh
                        Erik

Comment

• Min Raptor sålde av utan att gå kort. Nu ser börsen ut att falla ordentligt imorgon om OMX följer USA. Kommer Raptor då att gå long eller kort? Kanske den ligger kvar flat?

Comment

• Ursprungligen postat av Erik_H Visa inlägg
                            Att ha i åtanke är också utdelningar. För min Raptor så är skillnaden ca. 1,2% mellan testkonto och handelskontot... OMXS30 behöver ju återta sin "utdelade del" också för att komma på plus enligt modellen?

Mvh
                            Erik
                            Utdelningar är lite klurigt. Det beror på positioner. Om modellen ligger long och omxs30 sjunker(det som endast beror på utdelningar) borde inte den skarpa positionen minska i värde. Samma orsak som gör att det inte ska gå att köpa en minifuture short för att tjäna på själva utdelningen. Däremot blir det en förlust i analysen, dvs testkonto.

Comment

• Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
                              Min Raptor sålde av utan att gå kort. Nu ser börsen ut att falla ordentligt imorgon om OMX följer USA. Kommer Raptor då att gå long eller kort? Kanske den ligger kvar flat?
                              Min sålde också av hela innehavet igår 09:07. Och det blev ingen short signal.

Comment

• Ursprungligen postat av Autofisk Visa inlägg
                                Min sålde också av hela innehavet igår 09:07. Och det blev ingen short signal.
                                Min Raptor har nu legat flat två dagar utan att ta position. En kort position hade varit fint de senaste två dagarna. Brukar inte Raptor gå direkt från lång till kort position?

Comment

Working...
                                X