Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ser att det fortfarande saknas säljkurs på Long 117 OMX

Comment

• Ursprungligen postat av Bari Visa inlägg
      Ser att det fortfarande saknas säljkurs på Long 117 OMX
      Nä jag ser det... slå en signal till Nordnet eller maila eller skriv på Twitter till dom (om du har Twitter). Alternativet är att sälja av det manuellt och byta mini/turbo.

Comment

• Kan den vara slutsåld. Finns det inte en max volym för varje minifuture eller är det gammal smörja?
        Lägg in ett varningsscript som larmar om bara säljkursen har varit noll i x-antal minuter.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
          Kan den vara slutsåld. Finns det inte en max volym för varje minifuture eller är det gammal smörja?
          Lägg in ett varningsscript som larmar om bara säljkursen har varit noll i x-antal minuter.
          Jag har bara varit med om att CBK har haft slutsålt, men det var ju på gamla Supermarket-tiden. Har aldrig sett något slutsålt på Nordnet Markets, men visst kan det vara så att den är slutsåld.

Comment

• Tacka vet jag att handla med terminer. Då har man aldrig ovanstående problem.
            mvh
            Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
              Tacka vet jag att handla med terminer. Då har man aldrig ovanstående problem.
              mvh
              Bertil
              Tacka vetja minis och turbos - då kan man få en hel DAX i exponering för runt 1000-lappen och även en hel drös med OMX. Terminen har sina fördelar och minis/turbos har sina fördelar.

Comment

• Har uppdaterat ETP Link nu så att spread-check är bortplockad, istället ligger en koll att köppris finns i säljmodellerna, och vice versa i köpmodellerna. Då kan alltså en utsåld mini ändå säljas utan problem så länge köpkursen finns.

Eftersom Nasdaq också har blockerat risken för avslut mot någon annan än emittenten faller behovet av en så "kritisk" spread check vi haft tidigare.

Comment

• Nu gick min kort med, bara kört den några dagar.
                  Skulle vilja testa raptor på dax, någon som vill tipsa mig om vilka parametrar man ska ändra?

Comment

• Stämmer detta verkligen att man inte kan göra köp från annan än emmitenten?
                    På T SHRT OMX NORDNET 18 ligger den någon och fiskar och så fort Emmitenten försvinner så hamnar de med 500 units på orderdjup 1.

Jag fick ett avslut från "fiskaren" idag (handlar med NON-ticker) när emmitenten var "borta"

Last edited by PerG; 2019-04-09, 13:56.

Comment

• Hm, jag skulle kolla med NN om det blir makulerat eller hur det hanteras.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                        Hm, jag skulle kolla med NN om det blir makulerat eller hur det hanteras.
                        Jag kollar med Nordnet. Över 5% spread nu i TSHORT OMX 18 när MM är borta på orderdjup rad 1.

Känns lite farligt att ta bort spread-alert om det inte är säkerställt hur avsluten hanteras.

Comment

• Men blev det verkligen ett avslut mot någon annan än emittenten? Det kan nog bara Nordnet svara på. Såvitt vi vet har NasdaqOMX lagt in spärr mot avslut förutom mot emittenten.

Här är lite mer info: http://www.nasdaqomxnordic.com/etp/etn
                          Last edited by Rikard Autostock; 2019-04-09, 14:43.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                            Men blev det verkligen ett avslut mot någon annan än emittenten?
                            Köpare Nordnet och säljare Nordnet. Dvs inte Nordea som är MM.

Comment

• Japp, men spärren effektueras bara om priset är mindre fördelaktigt än om det skett avslut mot emittenten. I det här fallet gick det igenom.

Comment

• Priset ska inte spela någon roll, det skall vara spärrat för att kunna göra något avslut mot någon annan än emittenten. Om Nordnet eller Nasdaq uppmärksammar det där, vilket dom skall, så ska den affären makuleras. Ring eller maila dom så kan du få ett justerat pris om det blev helt galet. Det är ju inget fel att lägga in en säljorder över köpkursen.

Comment

Working...
                                X