If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Övernattningen gick bra denna gången, den sålde direkt på 1030,50 +2,25 pkt.
Jag har ju av nån anledning bara ca 2 pkt till TP-nivån
En av datorerna körde inte alls igår så den låg aldrig på något innehav under natten. Dock har den gått riktigt dåligt idag.
09.59 short 1024.25
10.30 exit short 1029.25
1032 long 1030.00
Den andra datorn hade jag tabbat mig med igår med SL-mini. Den låg inte heller i position över natten. Tyvärr verkar den strula för den har ännu inte fått signal. Har du kollat på filerna som jag skickade länk till Richard?
jag får bara dåliga trades. Trots att det varit relativt bra vinstmöjlighet, säljs oftast med förlust.
Hur går det för er som kör varianter?
Jag kör en variant av den första versionen utan position över natten och lite andra villkor. Har hittills endast kört Short-Exit Short. Marknaden har varit nedåt så svårt att avgöra. Sedan 19 mars ligger den +43 bruttopunkter.
Så mycket för att vara en "smartass". Minus 9 punkter idag. Annars har den varit felfri, kanske beroende på nedgången sedan jag började testa. Innan idag har den gett vinst 15 av 16 dagar och förlustdagen -4,5p.
Den är lite stökig med globala celler. Den är inte utvärderad då jag endast har kört den korta sidan. På morgonen innan kl 9:15 finns det inga begränsningar för position. Därefter måste stapelns volym vara över 20% av förra eller halva staplen har passerats. Sedan används medelvärde 3 eller 4 i mval beroende på volatiliteten. Har tex en short tagits får inte nästa short tas så länge kursen inte har rört sig uppåt med tplevel-nivån från lägsta kurs sedan sälj.
Det jag inte har gjort än och planerar är en att när exit kommer med vinst så behålls positionen tills ett villkor uppfylls, för tex short måste kursen vara större än medelvärdet av o och c för de senaste två staplarna. Eftersom de flesta vinster hittills är ganska små behövs nog någon form av stopploss, som idag.
Comment