Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ok Rikard - jag prövar 120419 versionen imorgon

Comment

• 09:05 ORDER "sl) OMX Raptor short 120419 OMXS302E" kurs 1021.50
      09:05 ORDER "sl) OMX Raptor short 120326 OMXS302E" kurs 1021.00

Katastrofstart
      Last edited by mikbob; 2012-04-20, 09:13.

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
        09:05 ORDER "sl) OMX Raptor short 120419 OMXS302E" kurs 1021.50
        09:05 ORDER "sl) OMX Raptor short 120326 OMXS302E" kurs 1021.00

Katastrofstart
        Fler som fått Gremlin eller Mogwai.

Comment

• Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
          Fler som fått Gremlin eller Mogwai.
          Säkert? Är detta en gremlinsignal? Ingen annan som fick signal? Beror det i så fall på att jag lade upp E terminen igår och inte har tillräckliga data?

Edit: Samtidigt fick jag ju den här signalen i och för sig
          09:05 ANALYS "sl) OMX Raptor short 120326 OMXS302D" kurs 1039.00

Ok tack Ali !
          Last edited by mikbob; 2012-04-20, 09:33.

Comment

Säkert? Är detta en gremlinsignal? Ingen annan som fick signal? Beror det i så fall på att jag lade upp E terminen igår och inte har tillräckliga data?
            Jag fick samma signal och har hämtat data på E-terminen sedan skiftet till D.

Comment

Edit: Samtidigt fick jag ju den här signalen i och för sig
              09:05 ANALYS "sl) OMX Raptor short 120326 OMXS302D" kurs 1039.00
              09:05 ANALYS "sl) OMX Raptor short 120326 OMXS302E" kurs 1021.50
              09:05 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302E" kurs 1021.50

Det inget skumt med den signalen, det var en negativ öppning bara. Känns som det är väldigt osäkert i så tidig handel.

Comment

• Jag bytte till E nu på morgonen men hann inte koppla in scripten "tack o lov".
                Det finns inte data för mer än 7 dagar bakåt i kunddatabasen varför? Det blir ingen bra grund för teknisk analys?
                Jag avvaktar dagen har även bytt till 120419, förstod inte tidsspärr:=30 var ändra det?
                Berra

Comment

• 09:05 ANALYSIS "sl) OMX Raptor short OMXS302E" price 1021.00

Comment

• 09:05 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302E" kurs 1021.50

längesen det var en +trade faktiskt, hoppas på en flashcrash
                    Jobbiga j-a staplar 10 punkter långa allihop ju.......

Comment

• lite fel tråd men fritt tänkande...

Det finns ju någon form av trend i dessa långa staplar trots allt, kanske snickra på en strategi som fiskar efter h & l i staplarna via fiskeorder, både köp och sälj skickas samtidigt och sen tar man 1 pkt i var stapel hela dagen

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                        Jag bytte till E nu på morgonen men hann inte koppla in scripten "tack o lov".
                        Det finns inte data för mer än 7 dagar bakåt i kunddatabasen varför? Det blir ingen bra grund för teknisk analys?
                        Jag avvaktar dagen har även bytt till 120419, förstod inte tidsspärr:=30 var ändra det?
                        Tidsspärr=30 ligger i scriptet OMX Raptor Long 120326 och OMX Raptor Short 120326.

Timelock=1 (ändras till 30)

Comment

• Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
                          Tidsspärr=30 ligger i scriptet OMX Raptor Long 120326 och OMX Raptor Short 120326.

Timelock=1 (ändras till 30)
                          Tack Frdrik jag bugar och bockar...
                          Berra

Comment

• Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg
                            lite fel tråd men fritt tänkande...

Det finns ju någon form av trend i dessa långa staplar trots allt, kanske snickra på en strategi som fiskar efter h & l i staplarna via fiskeorder, både köp och sälj skickas samtidigt och sen tar man 1 pkt i var stapel hela dagen
                            Hej jag håller med! Satt och tänkte på det igår också. Det är fin oscilator marknad nu.
                            • Upplösning 1. min (eller 5 min), skriptet måste dock jobba realtid.
                            • Köp när Stocastic korsar
                            • Sätt stop loss 0,5 punkt under/över
                            • Lägg sälj/köp-order x-y punkter över/under (kanske kan köra något dynmisk med range sista staplarna).
                            • Kanske även en tidsexit om ingen vinst/Sl utlöst inom t.ex. 5 minuter, gör exit och invänta nästa entry. kanske med delay på 5 minuter. Ser ibland att kurvan kan ligga still utan att röra sig några punkter under flera minuter.
                            • När Stocastic bryter nästa gång ny entry osv.

Lägger man några kontrakt så ser det ut att ge en fin konstant vinst med några minuter mellanrum
                            Last edited by jimmy; 2012-04-20, 11:25.

Comment

• 09:05 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" price 1038.35
                              09:05 GSM Alert sent!
                              09:13 ORDER "sl) Stoploss Mini kort OMXS302D" price 1043.15
                              09:13 GSM Alert sent!
                              09:14 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" price 1044.50
                              09:14 GSM Alert sent!
                              09:47 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" price 1046.00
                              09:47 GSM Alert sent!
                              10:40 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" price 1043.50
                              10:40 GSM Alert sent!

Comment

• 11:36 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302E" kurs 1027.75

Comment

Working...
                                X