Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• När dateras dom upp i Hjälpindex ?

Comment

• Ligger på plats nu.

Comment

• Är det samma som ligger längre upp i tråden, de har jag redan kopierat in och signalerna ser ut att fungera riktigt ? Skripten i Hjälpindex är daterade 120227.

Comment

• Nja, de är från idag så du får nog reloada sidan. Jag uppdaterade visserligen bara den svenska manualen.

Comment

• Hei folkens

Hvor mye koster 1 kontrakt på omxs30
            Last edited by JTSuited; 2012-03-01, 22:55.

Comment

• Välkommen till forumet! 1 terminskontrakt har ett underliggande värde på ca 100 000 SEK och belastar depån med säkerhetskrav ca 10% av det. Vinst/ förlust är 100 kronor/punkt.

Comment

• Ok Rikard

Hvor mye må jeg ha disp på konto for å traide med Raptor.
                Jeg har ca 70.000 kr som jeg kan belåne til ca 240.000

Hvist det går hadde du kunnet hjelpe meg å sette det opp i morgen. jeg har prøvd her men er ikke sikker på noen små ting så det hadde vært fint med litt hjelp.

MVH Jan Terje som syns auto trader er helt konge.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                  Aha, det är fel i raden:

sell1=or(and(takeprofit,condition1),and(vinst,lt(mval,triglevel)))

det ska vara:

sell1=or(or(takeprofit,condition1),and(vinst,lt(mval,triglevel)))

Den löser först när MFI når > 99 annars vilket troligen sker när som helst.

Vi gör ändringarna vi nämnt tidigare och lägger ut scripten igen om en stund.
                  Det var ju tur att detta ändrades, annars hade en förlust kunnat bli hur stor som helst, som jag skrev om i inlägg #142.

Comment

• Ursprungligen postat av JTSuited Visa inlägg
                    Ok Rikard

Hvor mye må jeg ha disp på konto for å traide med Raptor.
                    Jeg har ca 70.000 kr som jeg kan belåne til ca 240.000
                    Med 70.000 på kontot är det lämpligt att du tradar med max 5 kontrakt.

Comment

• 09:07 ANALYS "sl) OMX Raptor long OMXS302C" kurs 1106.50
                      09:07 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302C" kurs 1106.50

FYI

Comment

• För att koppla förbi spärren att göra fler affärer samma dag:

buy4=and(and(or(överexponerad_short,and(buy3,{ej_idag}1)),öppet),orderdelay_ok)

short4=and(and(or(överexponerad_long,and(short3,{ej_idag}1)),öppet),orderdelay_ok)
                        Tack för hjälpen Rikard!

Comment

• 09:06 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302C" kurs 1107.00
                          09:06 GSM larm sänt!
                          Om jag räknar rätt så behöver jag upp till 1113,6 för att takeprofit ska lösas (6,6pkt)?
                          Kom den inte in för tidigt ska det inte vara spärrat första halvtimmen?
                          Last edited by Berra; 2012-03-02, 09:17.
                          Berra

Comment

• 09:06 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302C" kurs 1107.00
                            09:06 GSM larm sänt!
                            Om jag räknar rätt så behöver jag upp till 1113,6 för att takeprofit ska lösas (6,6pkt)?
                            Kom den inte in för tidigt ska det inte vara spärrat första halvtimmen?
                            Rikard ändrade detta i senaste versionen om jag förstår det hela rätt.

Comment

• det känns lite fel startnivå long på 1107 och in lite för tidigt innan det börjar visa riktning???
                              Berra

Comment

• 09:22 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302C" kurs 1103.75
                                09:22 GSM larm sänt!

Nu stängde positionen på MFI < 1

Comment

Working...
                                X